Cquartz finest review (poetsers)
- M-bitious
Cquartz finest review (poetsers)
Ik heb de afgelopen 30 jaar zo'n beetje alle producten en smeerseltjes op mijn auto's aangebracht of laten aanbrengen. Nooit was er een product waar ik echt tevreden over was. Grootste klacht is dat in no time de "laag" slechter werd of de bescherming tegen kalk en vliegen bagger was. Maar nu is er cquartz finest.
Quality car care Amsterdam is een van de twee dealers in Nederland en Peter is een man met zeer veel ervaring. De auto wordt uiteraard eerst geheel krasvrij gemaakt en daarna wordt per carrosseriedeel cquartz finest met de hand aangebracht. Alle gepoetste auto's zien er goed uit, maar nu de test:
1. Auto op Ibiza (jawel) afgespoten en bij 35 graden in de volle zon (noodgedwongen) laten opdrogen. Dat ziet er na een half uur niet echt lekker meer uit. De bekende kalkkringen........... Volgende dag door een regenbuitje gereden, niets meer van te zien.
2. Na 1.800km was de gehele voorkant van de auto zwart van de insecten. Even de hoge druk er op gezet en 99% was direct weg. De laatste 1 procent was gewoon een nat sponsje er overheen aaien en weg.
3. Vogelpoep op de kofferbak. Ongeveer twee uur lekker staan bakken. Water er overheen gegoten, even laten intrekken, wegvegen, klaar. Geen inbrandsporen te zien.
4. Na het wassen even de snelweg op, en je ziet het water van je auto afvliegen. Vooral de druppel vorming is gewoon grappig om te zien. Ik zal niet beweren dat afdrogen niet meer hoeft, maar voor nood werkt dit prima.
5. Ook de velgen er mee laten behandelen. Daar plakt dus nu helemaal niets meer aan vast. Remstof en andere vervuiling was je er heel makkelijk vanaf.
Volgens de vele youtube filmpjes blijft deze laag minimaal 2 jaar zitten en dat zou me ook niets verbazen. Nameten van de lakdikte gaf ook een hogere waarde, dus er ligt echt een laagje op de lak. Op Peter's facebook pagina kun je ook de poetsreportage zien. Prijzen liggen een stuk lager dan bij bijvoorbeeld Protech.
http://nl-nl.facebook.com/photo.php?fbi ... =1&theater
Ik heb nog nooit zoiets indrukwekkends meegemaakt.
Quality car care Amsterdam is een van de twee dealers in Nederland en Peter is een man met zeer veel ervaring. De auto wordt uiteraard eerst geheel krasvrij gemaakt en daarna wordt per carrosseriedeel cquartz finest met de hand aangebracht. Alle gepoetste auto's zien er goed uit, maar nu de test:
1. Auto op Ibiza (jawel) afgespoten en bij 35 graden in de volle zon (noodgedwongen) laten opdrogen. Dat ziet er na een half uur niet echt lekker meer uit. De bekende kalkkringen........... Volgende dag door een regenbuitje gereden, niets meer van te zien.
2. Na 1.800km was de gehele voorkant van de auto zwart van de insecten. Even de hoge druk er op gezet en 99% was direct weg. De laatste 1 procent was gewoon een nat sponsje er overheen aaien en weg.
3. Vogelpoep op de kofferbak. Ongeveer twee uur lekker staan bakken. Water er overheen gegoten, even laten intrekken, wegvegen, klaar. Geen inbrandsporen te zien.
4. Na het wassen even de snelweg op, en je ziet het water van je auto afvliegen. Vooral de druppel vorming is gewoon grappig om te zien. Ik zal niet beweren dat afdrogen niet meer hoeft, maar voor nood werkt dit prima.
5. Ook de velgen er mee laten behandelen. Daar plakt dus nu helemaal niets meer aan vast. Remstof en andere vervuiling was je er heel makkelijk vanaf.
Volgens de vele youtube filmpjes blijft deze laag minimaal 2 jaar zitten en dat zou me ook niets verbazen. Nameten van de lakdikte gaf ook een hogere waarde, dus er ligt echt een laagje op de lak. Op Peter's facebook pagina kun je ook de poetsreportage zien. Prijzen liggen een stuk lager dan bij bijvoorbeeld Protech.
http://nl-nl.facebook.com/photo.php?fbi ... =1&theater
Ik heb nog nooit zoiets indrukwekkends meegemaakt.
-
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Cquartz finest review (poetsers)
Mooie info.....................zoiets zoek ik ook reeds een jaar of 25...............
Gelijk even checken, thanks

Man, dat ziet er wel heel erg goed uit, prachtig...............
Gelijk even checken, thanks

Man, dat ziet er wel heel erg goed uit, prachtig...............
- InjectTheVenom
Wat kost nou zo'n behandeling voor een nieuw gespoten auto?
- maarten22
- Auto: Porsche 911 964 C2
Tussen de 300 en 600 euro afhankelijk van de staat van de lak. Nieuwe auto's kunnen al onder de krassen zitten voordat ze überhaupt zijn afgeleverd. Als de auto net gespoten is hoeft de lak alleen heel licht gepolijst te worden dus dan zal je eerder richting de 300 euro gaan. Grote van de auto maakt ook een verschil.
- M-bitious
Ok DF-ners. Inmiddels een vier maanden gereden en dikke 10.000 km.
De laag blijft, zoals het filmpje laat zien, dus echt goed. Dit zou met gewone autowax echt niet lukken. Ook de velgen zijn kinderlijk eenvoudig te reinigen, gewoon water/autoshampoo en een sponsje, klaar.
De laag blijft, zoals het filmpje laat zien, dus echt goed. Dit zou met gewone autowax echt niet lukken. Ook de velgen zijn kinderlijk eenvoudig te reinigen, gewoon water/autoshampoo en een sponsje, klaar.
-
Prachtig, zie er goed uit.

Je vergeet een letter; DF-nerds. :strong:DF-ners

- frank de jonge
Zow, dat is mooi spul dan!
- Arthur
- Auto: Nr.51
Ben net door de wasstraat gekomen a 9,50

- GTRene
dat ziet er shiny uit.
- Downforce Hans
Frank,
Hoe lang doen ze over die behandeling, is dat 1 dag werk of ben je hem langer kwijt?
Grtz,Hanz06
Hoe lang doen ze over die behandeling, is dat 1 dag werk of ben je hem langer kwijt?
Grtz,Hanz06
- Roy RS
is die prijs afhankelijk van de oppervlakte van de plaatdelen? dan doen ze de mijne wel voor 30 euri
- M-bitious
De mijne is in een dag gedaan, maar Peter heeft liever iets meer de tijd, omdat je in de praktijk altijd wat onvolkomenheden tegenkomt. Ik zou hem anderhalf geven.Downforce Hans schreef:Frank,
Grtz,Hanz06
- Peric
Ziet er veelbelovend uit.
Zelf maar 's mee aan de slag..
Bedankt voor de tip!
Zelf maar 's mee aan de slag..
Bedankt voor de tip!