Volgens buienradar zou het na 14.00u gaan regenen. Zondags dus de semis erop gezet en de auto klaar gemaakt voor Assen.
Onderweg naar Assen een en al plensbuien. Aangekomen op de paddock stroomde het water door de pitboxen heen

Tot zover builenradars indicatie. Ingeschreven, betaald en in een droge periode weer het tentje opgebouwd, auto van de kar en straatbanden er weer onder gezet. Hier na na de briefing en nog snel een broodje kroket :9 gegeten.
Ik mocht nu in mijn eentje het circuit gaan verkennen. Tussen de racers van de Apriscocup, DNRT, Zilhouettes, trainingen van ADS en ander snel spul.
In tegenstelling tot op Zolder viel het op dat hier geen vrij rijden mentaliteit was. Hoewel er was besproken dat de snellere deelnemer van de lijn moest, piepten ze er toch nog vlot tussendoor in een bocht. Logisch, want omdat je langzamer bent stuur je ook wat later in en hun hebben het gevoel dat je een gaatje laat. Hier was ik zo aan gewend en ik had niet het gevoel dat ze me inhaalden als het niet kon.
Na een tijdje lag er een droge lijn en ik kon merken dat de straatbanden toch moeite hadden met m.n. de remkracht van de auto. Het circuit had ik ondertussen goed verkend en beviel me vele malen beter als Zolder!
Na een half uurtje eerst wat gegeten en gedronken en toen weer op pad. In een droge periode naar binnen met het idee de semi's eronder te gooien. Toen werd het weer wat nat, dus besloten het niet te doen. Uiteindelijk was het weer droog toen ik weer in wilde stappen en de gok genomen.
In de pitbox nog het commentaar gekregen "Ga je op semis rijden ja? Wij krijgen ze niet warm hoor, geen grip met die dingen!".
Geeft een goed gevoel dus

Uiteindelijk naar buiten en het was gewoon droog. De semi's waren na 2-3 rondjes warm en nu kon ik echt het verschil merken tov straatbanden. Ze geven, als je ze eenmaal gewend bent, veel meer vertrouwen en veel, veel meer grip!
Ik reed zo 16 seconden(!) van mijn tijd af tov straatbanden en op het laatst durfde ik ook snelle bochten gewoon vol gas te nemen, terwijl ik met straatbanden het idee had uit de bocht gegooid te worden en dus liftte.
Meteen een uur buiten gebleven. Nog een hele korte pitstop gemaakt om de druk te checken. Dit zag er wel OK uit dus weer verder.
Daarna nog een korte drinkpauze en de laatste 20 minuten nog ff het gas erop.
Bij het opladen wederom complimenten gekregen over de kooi en dat ik mezelf verbeterd had tov het begin van de middag. Ze merkten goed dat ik veel sneller was geworden met de semi's

Ook werd ik nog om banden advies gevraagd omdat ik met nat weer op semi's de baan op ging

Erg leuke sfeer, aardige mensen en kunnen spieken bij de racers. Een paar kleine momentjes gehad, maar geen enkele keer gespind (tov bijna alle BMWs

Foto's en video's volgen nog
