Mijn Yank Tank: 1995 Mustang

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
2000USA
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2008, 10:14

Mijn Yank Tank: 1995 Mustang

Bericht door 2000USA » 25 jul 2012, 13:39

Sinds een aantal maandjes in mijn bezit, en nu eindelijk eens redelijke foto's kunnen schieten.

Na een lange periode zonder hobbyauto/cabriolet, sinds de verhuizing naar ons nieuwe huis, waarbij ik ineens geen stalling meer hand, kroop het bloed waar het niet gaan kan, en zocht ik een opvolger van mijn oude 80-er Fiat 124 Spider 2000USA (hence nickname). Met deze auto heb ik altijd veel plezier gehad, en de vereisten voor de vervanger waren daarom ook weer achterwielaandrijving en cabriolet, met de aanvulling een dikke motor met navenante soundtrack en dat er deze keer tenminste 3 personen meegenomen moesten kunnen worden, want gezinsuitbreiding sinds eind 2010.
Daarmee kom je al snel op de 4-persoons cabriolets, waarbij ik de Saabs, Volvo's en BMW's eigenlijk op voorhand al geschrapt heb, om de reden dat - hoe goed ze ook mogen zijn - ik er gewoon weinig gevoel bij heb (hoewel een mooie e46 nog zou kunnen, maar budgettechnisch niet in zicht waren). Dat daarmee de spoeling dun werd, en ik het mezelf nog lastig maakte, bleek wel in de zoektocht.

Na wat omzwervingen via een R129 SL (toch erg klein achterin met het optionele kinderbankje, en nog enigszins dubieus imago), en een 98-er Camaro (nog dubieuzer, maar betreffende auto was erg netjes, maar V6) kwam ik uiteindelijk tijdens het surfen een Mustang tegen. V8, originele Nederlander, normale km-stand en redelijke prijs. Ondanks dat ik niet eerder naar een Mustang had gekeken, heb ik de cabriolet altijd wel aardig gevonden. Verkoper gebeld, afspraak gemaakt en na een proefrit en korte onderhandeling was ik de eigenaar van 1.600kg paardenvlees! In de deal zat een nieuwe APK, het flushen van de automaatbak en nieuwe bakolie met filter.

Het contrast kan wat dat betreft niet groter zijn: van kleine, delicate en elegante Italiaan naar forse, massieve Amerikaan, met als enige overeenkomsten dat beide achterwielaandrijving, beige leder en een klapdak hebben.

Even wat specs: (bron)
Ford Mustang (op kenteken Hessing Mustang overigens)
1995
5.0 V8 met 218PK en 386 Nm
Zwart met Tan leder
Canadese specificaties (dus Km-teller ipv miles, etc)
Volledig origineel met als enige mod rood gekleurde remklauwen... :shakeit:

Direct na het ophalen begon het "Check Enige"-lampje af en toe te branden. :wtf:
Tijdens de proefrit heb ik dit niet gezien, maar ja. Rustig verder gegaan en eea maar geweten aan oude brandstof en Amerikaanse emissieregulatie die zo nu en dan deze meldingen oplevert.
Na de aankoop bij mijn garagebedrijf een nulmeting gedaan waaruit eigenlijk bleek dat de auto in prima staat was: geen roest op wat oppervlakkig vliegroest na, verder volledig hard en droog van onderen. Rubbers in goede staat, evenals de nog originele uitlaten, die waarschijnlijk wel met een jaar of 2 vervangen moeten worden, mooi excuus voor een iets zwaardere roffel en RVS.... :cool:
Verder besloten tot een grote beurt, met verse filters, vloeistoffen, bougies en remblokken achter, die aan vervanging toe waren. Via het diagnosesysteem kwam naar voren dat naar alle waarschijnlijkheid de LMM en een temperatuursensor defect waren. Dit zorgde voor een brandend CEL, en een kortademige motor. Er kon voor nu gewoon mee gereden worden, dus hebben we de benodigde onderdelen besteld en zijn we rustig aan gaan rijden. Tijdens een toerrit kwam ik erachter dat na een kiliometer of 50 de achterrem rechtsachter begon aan te lopen, met irritant gepiep en warmteontwikkeling tot gevolg. Wederom rustig aan gedaan, en voldoende tijd gegeven om eea af te laten koelen en dan weer rustig verder.
Tijdens het monteren van de LMM en sensor (yeeeeh geen lampje, een veel mooiere loop en veel meer power! :df: ) de remmen gecontroleerd. Helaas blijken de achterremklauwen aan vervanging danwel revisie toe te zijn, hoewel dit laatste lastiger schijnt te zijn, omdat het handremmechanisme in de klauw zit. Zaterdag heb ik een afspraak met een specialist die ze danwel repareert en anders vervangt door revisieexemplaren. Dan zou hij voorlopig er weer goed tegenaan moeten kunnen, en staat vooralsnog alleen het reguliere onderhoud en wellicht een antiroestbehandeling op het programma.

Voor wat ik er tot nu toe mee gereden heb moet ik constateren dat het een heel fijne cruiser is, met het aantal pk's en automaat misschien geen sprinter, maar wel erg lekker koppelrijk. Daarnaast moet ik toegeven toch wel verrast te zijn door de rijeigenschappen; het is geen M3, maar voor een zware flexibele koets valt hij de bochten nog opvallend scherp aan. Wellicht dat de standaard veerpootbrug daar debet aan is (verder geen idee wat er aan standaard 'swaybars' oid onder zit).

Anyway, genoeg gepraat: FOTO's! (wel spiegelreflex, maar in handen van ondergetekende amateur op standje schemer, op zomaar een locatie toen er nog genoeg licht was.....)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Mijn Yank Tank: 1995 Mustang

Bericht door Petrolhead Tom » 25 jul 2012, 13:42

Heel gaaf! Veel geluk ermee.

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Mijn Yank Tank: 1995 Mustang

Bericht door Xave30 » 25 jul 2012, 13:42

Veel plezier met je Stang!

Jurrian
Berichten: 247
Lid geworden op: 17 mar 2011, 21:14

Re: Mijn Yank Tank: 1995 Mustang

Bericht door Jurrian » 25 jul 2012, 14:16

Achter zal je in ieder geval geen swaybar hebben ;) heeft niet zoveel zin met een starre achteras. Je weggedrag kan je eventueel verbeteren met een watts linkage.

Gebruikersavatar
2000USA
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2008, 10:14

Re: Mijn Yank Tank: 1995 Mustang

Bericht door 2000USA » 25 jul 2012, 14:21

Dank mannen!

@ Jurrian: Haha, goed punt, zo zie je maar, ik moet me langzamerhand wat verder verdiepen in wat er allemaal op en aan zit, en wat er evt. nog aan gebeuren kan. Zo heb ik ook nog geen idee of er iets van een sper onder zit.

Maar eerst maar eens van de zon genieten voorlopig!

Walter
Berichten: 2316
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03

Re: Mijn Yank Tank: 1995 Mustang

Bericht door Walter » 25 jul 2012, 14:52

Gave wagen zeg, zal wel bekijks trekken!

Lekker koppel ook onderin denk ik?

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: Mijn Yank Tank: 1995 Mustang

Bericht door Dennis Cavallino » 25 jul 2012, 15:02

Raar verhaal en volgens mij klopt de opmerking van Jurrian niet helemaal. Op mijn Jeep heb ik achter ook gewoon een anti roll bar, m'n V360 had 't ook en ik ken Defenders die 't ook hebben, ze hebben allemaal een starre achteras (en de offroaders ook een starre vooras incl sway bar) dus ik neem aan dat het mogelijk is als deze Mustang ze ook gewoon heeft.

De anti roll bar doet hier niets anders dan body roll voorkomen, maar bij een starre achteras draagt 't niet bij aan de camberwisseling tijdens inveren. Het zorgt er wel voor dat de veren (bladveer of spiraalveer) iets beter kan doen dan ze moeten doen en dat is tegendruk geven tijdens het inveren. Een anti roll bar op een auto met starre achteras monteren heeft op 't eerste gezicht niet zoveel nut, maar er zijn genoeg auto's die een starre as hebben én een anti roll bar... en je kunt echt lachen als je de anti roll bar verwijdert (of als 'ie breekt). Ga er dus maar gewoon vanuit dat deze Mustang een anti roll bar heeft en anders kruip je er zo even onder, want het is toch lekker weer.

Gebruikersavatar
2000USA
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2008, 10:14

Re: Mijn Yank Tank: 1995 Mustang

Bericht door 2000USA » 25 jul 2012, 15:17

Hij staat nu even in de stalling, maar zal eens een plaatje van de onderkant schieten. Zaterdag gaat hij sowieso de brug op.

Er zit wel een stang aan de achterkant zo ik het me nu herinner, maar wat/waar/hoe weet ik niet. Er is in ieder geval genoeg verkrijgbaar.

@ Walter: ja zeker, onderin moet je het zoeken, boven de 3-4k toeren heeft ie niets te zoeken....

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 5040
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Mijn Yank Tank: 1995 Mustang

Bericht door Roy RS » 25 jul 2012, 21:50

Leuk karretje hoor! Have fun ermee!

Maar staat daar nou 5.0 v8 en tevens 218 pk, das een foutje denk ik toch? Mijn 65er mustang had zelfs 250 pelikanen...

Jeroen K.
Berichten: 1820
Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
Locatie: momenteel geen :/

Re: Mijn Yank Tank: 1995 Mustang

Bericht door Jeroen K. » 26 jul 2012, 12:13

Mustang is baas! al vind ik dit eigenlijk wel het lelijkste model mustang (persoonlijk) neemt niet weg dat als je deze straight piped dat ie het mooiste geluid heeft van alle mustangs!! (1999-2004 model vind ik het mooist)

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Mijn Yank Tank: 1995 Mustang

Bericht door ///Joost » 26 jul 2012, 13:07

Leuke 'Stang...En natuurlijk heeft een anti roll bar ook nut bij een starre achteras. Een anti roll bar wordt niet alleen bevestigd aan de veerpoten of draagarmen, maar ook aan de body. Dat laatste zorgt natuurlijk voor het 'anti-roll' gedeelte.
Zoals Dennis al zei houdt een starre as itt wishbones of draagarmen geen rekening met camberwisselingen, maar een anti roll bar staat hier los van en zal zeer zeker nut hebben.

Gebruikersavatar
2000USA
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2008, 10:14

Re: Mijn Yank Tank: 1995 Mustang

Bericht door 2000USA » 26 jul 2012, 15:26

Gezien de Hessing achtergrond ben ik wat verder in de materie gedoken, en met dank aan een ander forum kwam ik het volgende te weten (vond het wel leuk om een korte samenvatting van een uitgebreide draad aldaar met jullie te delen):

Hessing de Bilt was importeur van Amerikaanse Fords. In 1995 importeerde Hessing een grote groep van 500 SN95 Mustangs: 3.8 liter V6 coupe's en 5.0 liter GT cabrio's. Het waren Canadese modellen met kilometerteller en Engels/Franse waarschuwingsstickers. Ze hadden de horizontale achterlichten van de 94-95 types. Hessing verwijderde de spoilers van de V6-modellen.

Meer dan 500 modellen mocht Hessing niet importeren daar er dan typegoedkeuring nodig was, dat de Mustang niet had. Waarom importeerde Hessing ineens zoveel Mustangs in één keer? Volgens onderstaande link omdat Hessing door toedoen van Ford Europa zijn dealer-licentie zou verliezen in 1995, en hij nog één keer een grote groep Mustangs liet komen.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Arc ... CCES.dhtml
Er zijn geruchten dat Hessing zijn licentie echter verloor omdat meneer Hessing zelf in onvrede was geraakt bij de directie van Ford USA.

Volgens onderstaande link echter heeft Hessing tussen 1998 en 2002 in de Bilt een autofabriek gehad waar hij Ford Taurus en Mercury Sables ombouwde naar Europese regels. Aan de ene kant kan dit betekenen dat Hessing zijn licentie in 1995 helemaal niet verloren had, wat de vraag laat waarom hij 500 Mustangs tegelijk importeerde. Aan de andere kant kan het ook zijn dat Hessing de Fords en Mercuries kocht en er door zijn werkzaamheden eigen auto's van maakte, vergelijkbaar met de Saleen Mustang, die officieel geen FORD Mustang meer is (maar wel met toestemming van Ford verkocht wordt). De auto's kregen een eigen Hessing-typeplaatje.
http://www.amt.nl/upload/fd0b89ac-86ae- ... ortage.pdf
Afbeelding

In de nacht van 29 op 30 oktober 1995 werden een groot aantal Mustangs (300?) bij Hessing beklad door het Milieu Bevrijdings Team (MBT) ter ere van Earth Night. Banden werden lekgestoken en de auto's beklad. Op elke auto werd een letter geklad om oa. de leus "Hé vieze auto, de aarde sterft" te schrijven. Omdat de verzekering moeilijk deed, betekende deze actie bijna het failliesement van Hessing.
Afbeelding
http://www.ravagedigitaal.org/archief_1999/8299ar01.htm

Afbeelding
Afbeelding

Tot in 1997 zijn auto's van de groep Mustangs uit 1995 verkocht. Het schijnt dat ze niet allemaal verkocht zijn, waarna ze via de Postcode Loterij als prijs zijn uitgedeeld.

Grappig, beetje achtergrond in het model en het onlangs ter ziele gegane bedrijf.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13427
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Mijn Yank Tank: 1995 Mustang

Bericht door Tristan » 26 jul 2012, 18:11

Leuk om zo achter allerlei feitjes te komen. :D

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Mijn Yank Tank: 1995 Mustang

Bericht door Rupie » 26 jul 2012, 22:31

Leuk bedrijf was Hessing toen :thumbup:

Jurrian
Berichten: 247
Lid geworden op: 17 mar 2011, 21:14

Re: Mijn Yank Tank: 1995 Mustang

Bericht door Jurrian » 26 jul 2012, 23:07

Hmm, indd. Vraag me af hoe ik er bij kwam, heb er pas nog over gelezen. Excuus voor de misinfo.

Tof verhaal van Hessing.

Gebruikersavatar
2000USA
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2008, 10:14

Re: Mijn Yank Tank: 1995 Mustang

Bericht door 2000USA » 30 jul 2012, 13:54

Nog even terugkomend op de onderstel-issue:

Afgelopen zaterdag is de auto nog op de brug geweest ivm nalopen achterremmen; een van de 'glijpennen' die de klauw dichter naar de schijf brengt naarmate de blokken afslijten bleek muurvast te zitten (op standje remblok volledig versleten), waardoor de nu nieuwe remblokken eigenlijk schuin aangeduwd werden. Gelukkig kon deze na demontage vrij eenvoudig weer los en soepel lopend gemaakt worden, waardoor de problemen nu tot het verleden behoren.
Wel ivm een gescheurd rubber alvast 2 revisiesets besteld, zodat na de zomer deze gemonteerd kunnen worden, evenals enkele rubbers die door een vorige eigenaar meegeverfd waren, toen de klauwen een kleurtje kregen....
Ook zullen dan aan beide zijden spacers gemonteerd worden, zodat de wielen iets verder naar buiten komen.

Ik had gelijk even de mogelijkheid een plaatje te schieten van de onderzijde. (Don't mind the mud.... toerrit+onverhard+flinke regen = bah)
Hier zie je de verschillende onderdelen goed: stabi's voor en achter, extra demper bij de achteras (heb ik nog niet eerder gezien) en een flinke X-brace onder de motor, die gelijk als carterbescherming dienst doet. De convertibles schijnen deze standaard te hebben tbv stevigheid carrosserie.
Bijlagen
Stabi en brace voor.jpg
Stabi en brace voor.jpg (58.12 KiB) 4468 keer bekeken
Achterwielophanging RA2.jpg
Achterwielophanging RA2.jpg (55.41 KiB) 4468 keer bekeken
Achterwielophanging RA1.jpg
Achterwielophanging RA1.jpg (56.01 KiB) 4468 keer bekeken
Stabi achter.jpg
Stabi achter.jpg (52.35 KiB) 4468 keer bekeken

Gebruikersavatar
2000USA
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2008, 10:14

Re: Mijn Yank Tank: 1995 Mustang

Bericht door 2000USA » 06 aug 2012, 16:39

Nog even wat verder in de trivia gedoken:

Autoweek test:
AfbeeldingAfbeelding

Originele hardcopy folder op marktplaats op de kop getikt voor de documentatie :lezen:
(ook digitale versie van gevonden)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Gijs Evo
Berichten: 516
Lid geworden op: 14 sep 2010, 00:38
Locatie: Krimpenerwaard

Re: Mijn Yank Tank: 1995 Mustang

Bericht door Gijs Evo » 06 aug 2012, 23:04

Leuk ding.

Zou van deze versie graag een SVT Cobra hebben(supercharged) :wave:

Gebruikersavatar
2000USA
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2008, 10:14

Re: Mijn Yank Tank: 1995 Mustang

Bericht door 2000USA » 07 aug 2012, 10:47

Ja dat lijkt me ook wel wat! (SC vanaf 0:55)


Gebruikersavatar
Gijs Evo
Berichten: 516
Lid geworden op: 14 sep 2010, 00:38
Locatie: Krimpenerwaard

Re: Mijn Yank Tank: 1995 Mustang

Bericht door Gijs Evo » 07 aug 2012, 21:21

Porno, zou mijn Evo er zo voor wegdoen :df:

Jeroen K.
Berichten: 1820
Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
Locatie: momenteel geen :/

Re: Mijn Yank Tank: 1995 Mustang

Bericht door Jeroen K. » 08 aug 2012, 10:23

2000USA schreef:Ja dat lijkt me ook wel wat! (SC vanaf 0:55)

alleen is deze auto het model na het jouwe ;)

Gebruikersavatar
2000USA
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2008, 10:14

Re: Mijn Yank Tank: 1995 Mustang

Bericht door 2000USA » 25 mar 2013, 12:18

Zo klein beetje afstoffen *kuck*kuch*

Een jaar na aanschaf is er het nodige gebeurd. Naar aanleiding van de problemen met de achterremmen die door de eerste garage niet netjes waren opgelost (remklauw vast laten zitten toen de blokken vervangen werden (kon je niet missen), gebroken clipjes gewoon teruggezet, onderdelen op de bon die niet vervangen waren etc), heb ik daar afscheid genomen en verder gegaan bij een specialist waarmee ik ook zelf kan meewerken, wat ik - niet gehinderd door enige kennis - ook een groot deel van de hobby vind.

Dit was zo rond eind juli, na al eerder de vaste klauw vrijgemaakt te hebben, hebben we in augustus samen de bestaande klauwen gereviseerd, alle rubbers etc. We hadden toen ook spacers besteld, echter bleken deze bij nader inzien niet te passen (waren blijkbaar voor een Jeep).

Afgelopen week, na een schorsing van 4 maanden (voor de auto, that is), was het weer tijd voor de APK, die zonder problemen doorlopen werd.
Ook waren de juiste spacers binnen, dus die hebben we gisteren gemonteerd:
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Staat een stuk beter, en rijdt ook strakker lijkt het!

Bij 100 km/h liep hij niet zo lekker, beetje schokkerig, en stationair vrij hoog. Dit hebben we opgelost door een nieuwe hall-effect sensor te plaatsen in de ontstekingstoren. Veel beter nu, geen geschok meer, en veel lager stationair, zo rond de 700-800 rpm (burpelburpel), en met amper terugval in toeren van N>R>D, wat voorheen veel meer was.

Tijdens het werk aan de remmen viel op dat het rubber tussen de vulpijp en de tank kapot was, en mogelijk benzine kon lekken. Niet fijn met een warme uitlaat die er vlak langs loopt. Het rubber hebben we gelijk vervangen, maar hiervoor moesten we wel de tank laten zakken. Gelijk ook maar van de gelegeheid gebruik gemaakt om wat roestpreventie werk te doen, tussen tank en reservewielbak, nu we er goed bijkonden. Zag er allemaal goed uit, maar nu weer extra beschermd.

Klaar voor de zomer! :df:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43210
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Mijn Yank Tank: 1995 Mustang

Bericht door Arthur » 25 mar 2013, 13:52

:thumbup:

Gebruikersavatar
2000USA
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2008, 10:14

Re: Mijn Yank Tank: 1995 Mustang > TE KOOP!

Bericht door 2000USA » 15 jun 2013, 16:48

Ja, na anderhalf jaar genieten wordt het toch tijd afscheid te nemen.... ik kom er te weinig aan toe: heb geloof ik nu zo'n 1.000-1.500 km mee gereden, zonde eigenlijk. Maar gelukkig elke kilometer met een grijns!
Daarnaast kriebelt het af en toe om iets anders te kopen, maar 2 hobbyauto's is teveel van het goede.

Dus: Te koop!

Ford Mustang GT 5.0 V8 Convertible uit 1995 met nu 177.000 km (kilometers, geen mijlen!) op de teller.
APK tot april 2014
Origineel Nederlandse auto, geleverd door Hessing in De Bilt.

Deze auto is affabriek al riant voorzien van opties, en daarnaast nog voorzien van een goedwerkend Clifford alarm met 3 afstandsbedieningen, radio-CD-speler en is onlangs voorzien van nieuwe wiel-spacers achter.
De cabriokap is in zeer goede staat, aangezien deze ongeveer 2 jaar geleden is vervangen door een nieuw exemplaar.

Nog geen 1.000 kilometer geleden heeft de auto een grote beurt gehad waarbij naast de vloeistoffen, filters ook alle bougies zijn vervangen. Verder onlangs vervangen onderdelen:
- Automaatfilter + vloeistoffen
- Remklauwen achter (volledige revisie inclusief alle rubbers en nippels)
- Remblokken voor en achter
- Ontstekingstoren inclusief Hall-effect sensor
- Luchtmassameter en temperatuursensor
- Bosch Silver accu
- Wielen/banden balanceren + uitlijnen
- Fuelfiller gasket (bekend Mustang-probleem, preventief vervangen)
- Wielspacers achter
- Bobine+module

Zie foto's in de openingspost. (wees gerustgesteld, de bemodderde onderzijde is inmiddels weer brandschoon! :shithappens: )

DF vraagprijs: 6.250,-
Laatst gewijzigd door 2000USA op 15 jul 2013, 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: Mijn Yank Tank: 1995 Mustang

Bericht door Ar » 15 jun 2013, 21:55

Succes met de verkoop.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Rogerb, Semrush [Bot], SlowCo, Will F. en 8 gasten