Eventueel nieuw project: BMW Z3 2.8i Roadster

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Bart Janssen

Eventueel nieuw project: BMW Z3 2.8i Roadster

Bericht door Bart Janssen » 20 jul 2012, 22:55

Dag Driving-Fun forummers!

Ik heb natuurlijk een heel gaaf stuk speelgoed (BMW M3 Cabrio E93, zie voorsteltopic), alleen kun je daar niets aan modden (of het kost een vermogen) want "you don't mess with perfection". Daarnaast kan ik met de M3 maar tot op zekere hoogte "spelen" want je wilt natuurlijk niet tegen een stoeprand o.i.d. omhoog driften met het ding.

Omdat het blijft kriebelen heb ik het plan opgevat om eens te gaan uitkijken naar een BMW Z3 2.8i Roadster van 1997 - 2000 ergens voor niet al te veel geld om dan de komende tijd steeds verder aan te passen: velgen, schroefset, remmen, uitlaat, etc..... Een soort van continu hobbyproject. Ik heb ook gefantaseerd over een Z3 M Roadster, maar het is juist de bedoeling dat het allemaal geen vermogen gaat kosten.

De komende maanden zal ik het geld bij elkaar gaan verzamelen (sparen... zucht) en gaan uitkijken naar een mooie Z3 (ik weet al dat een elektrische kap, sportstoelen en een wide-body een must zijn). Alle tips die jullie mogelijk hebben (auto's die je weet die te koop gaan komen, dingen waar ik bij de Z3 juist op moet letten, etc.) zijn bijzonder welkom, want met de Z3 heb ik nog helemaal geen ervaring en ik heb inmiddels wel gelezen dat jullie vrij veel van de Z3 af weten.

Zodra ik nieuws heb, hou ik jullie in dit topic natuurlijk ook op de hoogte!

Alvast super bedankt voor de hulp!!

MartijnGizmo

Re: Eventueel nieuw project: BMW Z3 2.8i Roadster

Bericht door MartijnGizmo » 21 jul 2012, 08:37

Klinkt als een gaaf idee! Met een schroefset en een toffe set wielen kom je al een heel eind... :cool:

Afbeelding

GTRene

Re: Eventueel nieuw project: BMW Z3 2.8i Roadster

Bericht door GTRene » 21 jul 2012, 11:50

Z3 roadster vooral de wb versies blijven mooi/fraai om te zien, so i don't blame you :D

zelf destijds (eerste kennismaking met de Z3 modellen) een M roadster gekocht heerlijk apparaat, ben geen roadster fan doch destijds was me de M coupe nog te duur en minder aanbod.

maar wel veel rijplezier mee gehad, neem aan dat de 2.8 of 3.0 ook lekkere auto's zijn, vooral als je ze wat aanpast om ze iets meer DF te maken.

Plaats reactie