Al enige tijd lees ik mee op dit schitterende en informatieve forum en het wordt ondetuseen wel gepast dat ik mezelf kort voorstel.
Al geruime tijd (6 jaar) rij ik een Fiat Punto HGT uit 2003 188a.
Gekocht toen ik nog jong, wild en onbezonnen was, maar tot op de dag nog nooit spijt gehad

Was begonnen als mooi-boy-wagen, maar als snel kon me de show gestolen worden en ben me steeds meer gaan richten op (logische) performance.
Zeer kort na hiermee begonnen te zijn, al gauw ontdekt dat de openbare weg je nauwelijks mogelijkheden levert om het onderste uit de kan te halen van je investeringen (zonder mijn en andere levens in gevaar te brengen) en begonnen met trackdays, met name op CPZ middels VrijRijden en Spa middels Spa Italia.
Niemand van jullie hoef ik uit te leggen dat dit werk als een om zich heenslaand virus en zodoende ondertussen goed verslaafd geworden hieraan
Gezien ik enkel theoretische technische knowhow heb maar nauwellijks iets met me handjes kan (omdat ik het nog nooit heb durven proberen

Het streven is om iig 1x per 2 maanden een trackday te houden om ervaring op te doen. Zelfs zonder upgrades blijf ik tiendens afschaven, elke keer als we gaan.
Als ik iets upgrade, mik ik altijd wel op het beste en probeer logica aan te bregen in de fases die ik uitvoer.
Sinds kort is de wagen ook niet meer dé dailydrive, zodoende kan er wat rigoreuzer te werk worden gegaan.
Genoeg gezouwel, specs en foto's

Standard specs:
- Fiat Punto HGT 188a 2003 - 1.8 16v
- 131 pk/6300 tpm
- 164 nm/4300 tpm
- 1040 kg
- 0-100: 8,6 s
- 205 km/u tops
Huidige specs (deels geschat)
- 160 pk/6626 tpm
- 182 nm/4554 tpm
- 1040 kg
- 0-100: +/- 8 s
- 215 km/u tops
Upgrades
Exterieur
- Nieuw kleurtje
- Achterruiten geblindeerd
- 188b achterbumper
Interieur
- Sparco Torino's
Motorisch
- K&N Typhoon OpenAir
- NGK Iridium IX bougies
- Chip herschreven @ CTH
- Supersrpint 4-2-1 spruitstuk (wrapped)
- Powersrpint groep N vanaf spruit met 200 cpi racecat
Onderstel
- Sparco veerpootbrug
- Koni sport coilover (hoogte/demping instelbaar)
- WMS BBK 4 pots met 305mm-schijven (voorheen 254mm)
- Ferodo DS2500 voor en achter
- Rvs-gevlochten remleidingen met hoogwaardige DOT4 erin
- 16" Dotz Daytona met 195/45 Toyo T1R's
Om een beeld te geven: op deze specs is mijn gemiddelde tijd op CPZ 2:24.xx.
Foto's die erbij horen
Afgelopen week heb ik (eindelijk) mijn eerste semislicks in ontvangst mogen nemen, Toyo R1R 205/45/16 met OZ Ultraleggera 16" en H&R DRA 40mm spacers voor en achter. Ook nog wat braces voor onder de wagen. Hopelijk volgende week eronder en aanpassingen uitvoeren.
Bucketlist
- Brakepads (DS3000/Hawk?)
- Gesloten luchtfilter
- Strippen
- Kooi (gedeeltelijk/geheel?)
- Intraxx schroefset
- Lichter vliegwiel
- Shortshifter
- Sportievere nokkenstokken incl. herschrijven ecu
- Camberplaten
- LSD (Quaife?)
Ik heb nog een hoop vragen als het gaat om logische upgrades, circuit-/rijgedrag, etc. etc., maar ik zou het 'kort' houden

Hopelijk kunnen jullie mijn auto'tje op prijs stellen