Ik ben Rouke, kom uit het hoge noorden (Groningen) ben momenteel 24 jaar oud. Ik lees hier af en toe mee, en ben van plan misschien dit jaar nog en anders volgend jaar een trackday van DF mee te pakken.
Dagelijks vermaak ik mij bij Profile Tyre Center als uitlijner en manusje van alles.. Daarnaast een beetje fitnessen en natuurlijk vermaak ik mij uitermate goed met auto's.
Veel vrije tijd besteed ik dan ook in of aan mijn Honda CRX. Waar ik zo af en toe het circuit mee bezoek.
De CRX heb ik ondertussen meerdere keren uit elkaar gehaald, en ook grondig aangepakt. Enige wat nu nog echt nodig veranderd moet worden is het welbekende fenomeen roest.
Het onderstel is redelijk aangepakt met grotere remmen, een schroefset, een directer stuurhuis en alle rubbers zijn vervanngen voor polyurethaan bussen. Daarnaast heb ik de nodige verstevigingen aangebracht in de zin van een rolbar en veerpootbruggen.
Van binnen heb ik de crx redelijk ver gestript, enkel de rolbar, deurpanelen, het dashboard en een setje kuipstoelen bevinden zich nog in de auto. Mede door deze gewichtsbesparingen zit de auto nu op een gewicht van 880kg leeg. Dit tegenover het originele gewicht van 1010kg is al een mooie besparing, en dan kan het nog extremer (lexaanramen, carbon/kevlar plaatwerk, alu uitlaat.. noem het maar op)
Motorisch heb ik ook het een en ander veranderd, de originele motor is vervangen voor een iets jongere 1600 motor. (vrijwel dezelfde motor, zou standaard 10pk meer leveren) Ik heb de motor naar een vermogen van 190pk weten te brengen met een aantal aanpassingen (inlaat/uitlaat/nokkenassen)
Ik heb de CRX echt gemaakt om plezierritjes in het weekend of op vrije dagen/avonden te maken en om af en toe lekker over het circuit te knallen.