Ik ben zoekende naar een goede routeplanner op internet.
Een waar je per gedeelte kan aangeven of je snelweg of juist niet wilt rijden.
Dus bijvoorbeeld in NL gewoon via de snelweg richting Dld en dan vanaf een volgend punt juist de snelweg vermijden.
Op Google Maps kan je dus alleen voor de gehele route de optie "snelweg vermijden" gebruiken. Of zie ik iets over het hoofd??
Welke planner gebruiken jullie en kan je daar per gedeelte aangeven wat je wilt??
Routeplanner....welke is goed??
- Martin van der Zwaard
- MartijnGizmo
Re: Routeplanner....welke is goed??
Ik gebruik over het algemeen Google Maps, maar TomTom heeft ook een fraaie planner. Voor zover ik weet is die van de ANWB de enige met historische verkeersinformatie...
- jaydee
Even Tyre downloaden: http://www.tyre.tk
Werkt met google maps en slaat je routes op als Tomtom reisplan (*.itn).
Werkt met google maps en slaat je routes op als Tomtom reisplan (*.itn).
- GTRene
via Google maps kun je ook snelwegen mijden onder opties en of extra punt invoeren dat ie die lijn sowieso mee pakt>>
https://maps.google.nl/maps?mid=1341871838
en als je bv via je navigatie systeem werkt en je hebt Nokia kun je ook instellen snelwegen vermijden of bv de korste rouet...dan pakt ie ook vaak binnendoor (niet altijd natuurlijk)
maar kan dus ook via Google maps als je zonder navi gata werken.
edit...lees jou vraag nog eens en zie dat je het meeste al zag
en ja je kan dus route punten instellen daar.
bv eerst begin en eindpunt en dan ga je route punten toevoegen, kan dacht ik met de muis op kaart en dan zegt ie wel punt toevoegen oid? je kan dan de lijn verslepen
https://maps.google.nl/maps?mid=1341871838
en als je bv via je navigatie systeem werkt en je hebt Nokia kun je ook instellen snelwegen vermijden of bv de korste rouet...dan pakt ie ook vaak binnendoor (niet altijd natuurlijk)
maar kan dus ook via Google maps als je zonder navi gata werken.
edit...lees jou vraag nog eens en zie dat je het meeste al zag

bv eerst begin en eindpunt en dan ga je route punten toevoegen, kan dacht ik met de muis op kaart en dan zegt ie wel punt toevoegen oid? je kan dan de lijn verslepen

- Martin van der Zwaard
Tyre zal ik even proberen, thanks!
@Rene: dat weet ik dat die optie in Google Maps zit. Maar dan moet je echt op de kaart zelf een route gaan uitstippelen. Ik wil gewoon aan kunnen geven dat van A naar B over de snelweg moet en dan van B naar C binnendoor. En dat kan volgens mij niet in Google Maps en ook niet bij TomTom.
@Rene: dat weet ik dat die optie in Google Maps zit. Maar dan moet je echt op de kaart zelf een route gaan uitstippelen. Ik wil gewoon aan kunnen geven dat van A naar B over de snelweg moet en dan van B naar C binnendoor. En dat kan volgens mij niet in Google Maps en ook niet bij TomTom.
- Peric
Heb je navigatie Martin? Zoja, dan rijdt je toch op je navigatie naar de Duitse grens, en vanaf daar zet je de snelwegen uit.. Fluitje van een cent..
Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?
Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?

- Martin van der Zwaard
Ach, ik dacht een beetje voorpret te hebben door thuis alvast de route te bepalen.
Maar anders ga ik wel eens met Google Maps aan de gang vanavond.
Iemand nog tips qua route richting Adenau vanuit Breda?? Plaatsen, wegen etc etc?
Maar anders ga ik wel eens met Google Maps aan de gang vanavond.
Iemand nog tips qua route richting Adenau vanuit Breda?? Plaatsen, wegen etc etc?
- Joop
De laatste tijd zet ik eigenlijk een route steeds vaker uit in Google Maps en importeer 'm dan in Tyre (via een Google Maps link)...
...werkt eigenlijk net iets sneller. Maar Tyre blijft een handige tool om een route op je TomTom / Becker / Garmin of wat dan ook te krijgen.
...werkt eigenlijk net iets sneller. Maar Tyre blijft een handige tool om een route op je TomTom / Becker / Garmin of wat dan ook te krijgen.