Film bewerken
- David R.
Film bewerken
Kan iemand mij verder helpen met volgend probleem. Ik heb een filmpje op een sd kaart staan. Die sla ik op op de harde schijf. Vervolgens ga ik naar Windows live moviemaker en bewerk het filmpje en blijft er 10 minuten over. Als ik hem dan afspeel doet hij het perfect. Als ik hem echter wil opslaan (of direct verzend naar You Tube) blijft het beeld hangen en gaat het geluid door. In moviemaker is het nog avi maar als je dan gaat opslaan gaat het naar WMV (kan ook niet anders). Wat doe ik verkeerd ?
-
Re: Film bewerken
Is ook een klote programma. Geeft altijd wel weer rare foutmeldingen. Beter kun je bijvoorbeeld Adobe Premiere Pro gebruiken. Daarmee kun je ook nog eens fatsoenlijk editten.
- Knot
Kan wel maar is behelpen met moviemaker.
Ik gebruik Pinnacle Studio 15.
Ik gebruik Pinnacle Studio 15.
- WJ
Sony Vegas ftw. 
Anyway, je filmpje is klaar, dan ga je naar FILE en Save Movie File. Gaat het daarna fout als die hem aan het saven is? of als die helemaal klaar is (gerenderd en al) en je speelt hem af?
Afhankelijk van je computer kan het een tijdje duren voordat het filmpje gerenderd is (10min filmpje kan best een half uur duren). Je moet wachten tot dat gedaan is anders krijg je dat de file niet afgespeeld kan worden of dat (als je media speler het forceerd) dat je een klein stukje te zien krijgt en dat het dan zwart word omdat hij daar nog niet is aangekomen met renderen.

Anyway, je filmpje is klaar, dan ga je naar FILE en Save Movie File. Gaat het daarna fout als die hem aan het saven is? of als die helemaal klaar is (gerenderd en al) en je speelt hem af?
Afhankelijk van je computer kan het een tijdje duren voordat het filmpje gerenderd is (10min filmpje kan best een half uur duren). Je moet wachten tot dat gedaan is anders krijg je dat de file niet afgespeeld kan worden of dat (als je media speler het forceerd) dat je een klein stukje te zien krijgt en dat het dan zwart word omdat hij daar nog niet is aangekomen met renderen.
- David R.
Het gebeurt als hij klaar is. Ik heb ook een keer rechtstreeks geupload op you tube maar dan heb je nog steeds hetzelfde verhaal. Wel geluid maar beeld blijft stilstaan.
- Hielke
Probeer 'm eerst eens in een lage resolutie direkt naar youtube te uploaden.
- jaydee
Roy schreef:Adobe Premiere Pro
Knot schreef:Pinnacle Studio 15
Dure pakketten allemaal. Heeft er iemand een tip voor goede gratis (open source bijvoorbeeld) video editing software?WJ schreef:Sony Vegas
- Joopieboy
Nieuwsgroepen?
Gewoon even 'lenen' en uitproberen. 

- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Virtualdub is wel populair. (zelf nog niet mee gewerkt)jaydee schreef:Dure pakketten allemaal. Heeft er iemand een tip voor goede gratis (open source bijvoorbeeld) video editing software?
http://www.virtualdub.org
- Bert ///M3
Ik gebruik Cyberlink Powerdirector 10 ivm hardware encoding. Kan je 1080P HD formaten sneller renderen als afspelen
Maar ik weet niet of anderen dit ondertussen ook hebben. Output format kan direct naar Youtube plus je kan het file format van een GoPro camera zo openen, niet alle software doet dat.