2 Koloms brug

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Ar
Auto: Prius

2 Koloms brug

Bericht door Ar » 20 jun 2012, 00:01

Ik wil een 2 koloms brug kopen en zie het een en ander aangeboden. Zijn er nog specifieke dingen waar je op moet letten? Tips? Het moet er een zijn die minimaal 3.5 ton kan heffen.
Waar kan je zoiets scherp aanschaffen? Als ik kijk naar de 2e handse prijzen is een goedkope nieuwe een optie.

Martin van der Zwaard

Re: 2 Koloms brug

Bericht door Martin van der Zwaard » 20 jun 2012, 08:42

Koop een goed merk! Liefste een Koni natuurlijk maar die zijn nog aardig aan de prijs.
Je krijgt er wel kwaliteit voor terug die nog jaren mee kan gaan.

Verdiep je ook in de onderdelen beschikbaarheid. Niks is zo vervelend dat een brug kapot is en je moet twee weken op onderdelen gaan wachten.

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 20 jun 2012, 09:33

Ik wilde perce een 2-kolom brug die vloervrij is. Veel bruggen hebben nog een drempel waar de kettingen of kabels doorheen lopen, dat vind ik waardeloos.

Uiteindelijk heb ik 2de hands een brug van het merk Autec gekocht. Beide kolommen hebben hun eigen aandrijving wat met potmeters electrisch word aangestuurd. Is een spindelbrug overigens en werkt perfect!

Peric

Bericht door Peric » 20 jun 2012, 10:21

Hey Ar,

Check ook even http://v3.leenvandenberg.nl/index.html
Zit bij ons op het dorp.

Mark N

Bericht door Mark N » 20 jun 2012, 10:21

Heb er verder niet zo veel verstand van, maar misschien iets waar je niet snel op let, is de snelheid waarmee je de brug omhoog kan zetten en laten zakken. In de garage waar ik een weekendbaantje had was 1 van de bruggen zo belachelijk langzaam dat het gewoon niet leuk meer was om constant te wachten als de auto een paar keer op en neer moest.

GTRene

Bericht door GTRene » 20 jun 2012, 10:54

ik kwam laatst deze tegen, ik was op zoek naar zoiets>>

http://www.barntools.nl/index.php?item= ... 93&lang=NL

handig als een brug niet in de garage past en hoger dan oprijbruggen.

anyways...2 koloms hebben ze ook en prijzen lijken redelijk te zijn doch is tot 3T>>

http://www.barntools.nl/index.php?item= ... 68&lang=NL

zal wellicht niet veel zijn? maar wel goedkoop :D

maar ik doelde eigenlijk op een andere link zag ik wel...deze bedoelde ik, die heeft er meer>>
en goedkoper bv de 3T al voor 13.5K , jij zoekt meer, dus bv de 4.5Ton kost dan iets van 2K lijkt me netjes, owja let ook op het verschil in hefhoogte, dat verschilt nogal eens :D

http://www.iriktrading.com/index.php?pa ... p&Itemid=4

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 20 jun 2012, 12:59

Nutkees schreef:Ik wilde perce een 2-kolom brug die vloervrij is. Veel bruggen hebben nog een drempel waar de kettingen of kabels doorheen lopen, dat vind ik waardeloos.

Uiteindelijk heb ik 2de hands een brug van het merk Autec gekocht. Beide kolommen hebben hun eigen aandrijving wat met potmeters electrisch word aangestuurd. Is een spindelbrug overigens en werkt perfect!
Dat is inderdaad een goeie. Drempel er tussen is waardeloos en kettingaandrijving helemaal.
Ik weet niet of je 380v tot je beschikking hebt Ar, anders is dat ook wel een puntje om op te letten.

Marc R

Bericht door Marc R » 20 jun 2012, 16:31

Is n poetsbrug niet handig?

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 20 jun 2012, 17:03

Meeste poetsbruggen kunnen niet hoog genoeg om ook onder de auto te kunnen.
Die bestaan wel. Toevallig heeft mijn zwager pas zo'n brug laten installeren. Rijplaten verzonken in de grond en dan wel de mogelijkheid om ook onder de auto te kunnen lopen.

Ar

Bericht door Ar » 20 jun 2012, 17:40

@Martin van der Zwaard
Op onderdelen wachten is niet zo'n ramp, zolang ze maar leverbaar zijn. Ik heb de beschikking over 400V.

@Marc RS4
Een twee koloms brug is handiger. De "poetsbrug" waar Martin het over heeft is super, maar een stuk duurder en meer werk bij de installatie. Ik heb ze vaker gezien en als het eenmaal er staat is het super.

@Nutkees
Ik vind die drempels ook niet handig, maar het is geen no go.

@Peric
Geen prijzen. Ik heb een kort mailtje gestuurd.

@GTRene
Iets in die richting ja.

@MarkN
Snelheid is niet zo belangrijk. Er zal niet constant een auto op en afgaan.

Een probleem is wel de hoogte. Met een Jeep erop zit je tegen het plafond aan. In dit geval moet er in van een stoel met wieltjes eronder om te sleutelen.

Luco

Bericht door Luco » 20 jun 2012, 17:40

Ar schreef:Ik wil een 2 koloms brug kopen en zie het een en ander aangeboden. Zijn er nog specifieke dingen waar je op moet letten? Tips? Het moet er een zijn die minimaal 3.5 ton kan heffen.
Waar kan je zoiets scherp aanschaffen? Als ik kijk naar de 2e handse prijzen is een goedkope nieuwe een optie.
Ik heb een vloervrije 2 koloms die 3,5 ton kan hebben, aangeschaft in Harderwijk, bevalt prima.
Maatje van me heeft een iets goedkopere en gebruikt hem echt dagelijks al 7 jaar en nog nooit iets met beide bruggen geweest.
Patrol kan er met gemak op

Arjan B

Bericht door Arjan B » 09 jul 2012, 21:15

Hoi,
Vocor in Geldermalsen heeft ook een aantal verschillende bruggen. Ik geloof dat je voor 1400 euro een nieuwe 2 kolomsbrug kan hebben. Ze hebben volgens mij ook een vloervrije variant. Ik heb de brug meerdere jaren in gebruik en deze werkt prima voor mij als hobbyist. Het drempeltje van de brug die ik heb is maar 5cm hoog, dus dat is niet echt een hindernis.
Groet,
Arjan

Ar

Bericht door Ar » 12 jul 2012, 20:33

Ik heb er vandaag een besteld en wordt waarschijnlijk morgen geleverd. Maximaal 4 ton.
Een motor takel en een motorsteun hebben we de afgelopen maand ook gekocht, zodat we nu de middelen hebben om aan de gang te gaan.

GTRene

Bericht door GTRene » 12 jul 2012, 21:13

cool :D
als je alles hebt staan wel benieuwd :foto:

Arjan B

Bericht door Arjan B » 12 jul 2012, 21:59

wat voor brug heb je besteld?

Kogando

Bericht door Kogando » 25 jul 2012, 12:17

Een met spindels is erg degelijk, bijvoorbeeld van Zippo. Die bevalt mij ook goed. :)

Plaats reactie