Na een aantal jaar vrolijk van de herrie die mijn slee maakt te hebben genoten, wordt het toch weer eens tijd voor een radio.
Nu heb ik lange tijd in verschillende auto's mijn chinese (namaak?)radio gebruikt.
Heerschapparaat met touchscreen, dvd, bluetooth, allemaal mooi geneuzel voor weinig geld.
Helaas heb ik echter met de uitbouw uit mijn bmw ('94 E34 525i pre-vanos voor de geïnteresseerden) dè klassieke fout gemaakt; de stekker in de auto te laten zitten.
De 14pin links onder dus
Na wat heftig ebay gedoe vond ik een kenwood iso kabeltje die er hetzelfde uit zag
Hier zie je al wat draadjes los zitten, daar kom ik op terug
Volgens de layout van de stekker op de radio zelf (en in de handleiding) moest de stekker anders in elkaar zitten dan het kenwood blokje deed vermoeden
In de handleiding staat verder weinig behalve deze indeling, waarvan ik niet goed weet hoe ik hem moet lezen.
Enfin, ik heb de stekkertjes uit de grote 14pin stekker gehaald en opnieuw ingedeeld.
Ik krijg op meerdere wijzen wel een klein lichtje en wat geluid (intern mechanisch geluid) op de radio, echter wil hij niet aanspringen.
Nu meen ik me te herinneren dat de stekker in mijn radio er ook anders uitzag qua kabels, meer zoiets als deze;
na wat zoekwerk tegengekomen van een vergelijkbare radio, dus met die blokjes ertussen (zekeringen waarschijnlijk, maar misschien ook iets filter-igs?)
Heeft iemand tips wat ik verder nog kan proberen? ik weet niet meer wat de originele leverancier was en een extra kabel die meer lijkt op wat ik had, ben ik los nog niet tegen gekomen.
kortom; HELP!

Overige vragen beantwoord ik graag!