Vraagje over montage 4punts gordel...

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
TurboClouseau

Vraagje over montage 4punts gordel...

Bericht door TurboClouseau » 15 jun 2012, 19:17

Hallo, ik heb even een vraagje.
Bij het monteren van m`n setje Schröth gordeltjes zit ik met de vraag op welke plek ik de bandjes aan de zijkant moet plaatsen. Wil graag weten of dit een juiste manier van monteren is:

Afbeelding

Op deze manier loopt de gordel mooi via het gat in de stoel íetsje schuin naar beneden. Mij lijkt het de mooiste manier, maar omdat ik ook veel gordels veel verder naar achteren zie gemonteerd, twijfel ik een beetje of ik het goed doe. Doe ik de bevestiging verder naar achteren, dan vouwt de gordel wat dubbel in het gat...dit lijkt mij ook niet tof:

Afbeelding

Trek ik op deze manier van monteren de gordel strak, dan trek ik de vouw er nog dieper in.

Wie kan me vertellen of de bovenste foto een juiste manier is van 4punts gordeltjes?

hanske

Re: Vraagje over montage 4punts gordel...

Bericht door hanske » 15 jun 2012, 20:11

Belangrijke vraag, staat je stoel vast in de wagen of nog op rails? Ik stel deze vraag omdat je een stoel met verstelbare rugleuning gebruikt inplaats van een vaste kuip. Indien op rails zou ik de originele gordel bevestigingspunten achter de stoel gebruiken zoals in de tweede foto.
Heb eventueel nog wel een zelfde Sparco 2.5 inch gordel voor je liggen in het rood, voor weinugh.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 15 jun 2012, 20:16

Bovenste foto is goed.

De gordels over je schouders van de voorwaartse krachten op, de heupgordel trekt je naar beneden, zodat je in je stoel blijft. Ook als je 3 keer rolt en tolt tot je op je dak stil blijft liggen.

TurboClouseau

Bericht door TurboClouseau » 15 jun 2012, 20:17

Als je goed kijkt zie je de lege rails :blink:

De rail wordt niet meer gebruikt. Ik heb 2 buizen in de auto gelast en daar staan de stoelen op. Originele bevestigingen gaat hem sowieso niet worden, aangezien die vlak achter de achterste buis zit...en dan komt de gordel helemaal niet lekker te zitten.

TurboClouseau

Bericht door TurboClouseau » 15 jun 2012, 20:18

Dennis Cavallino schreef:Bovenste foto is goed.

De gordels over je schouders van de voorwaartse krachten op, de heupgordel trekt je naar beneden, zodat je in je stoel blijft. Ook als je 3 keer rolt en tolt tot je op je dak stil blijft liggen.
Okee, dus het kan geen kwaad dat ze niet naar achteren wijzen, maar naar beneden? :)

TurboClouseau

Bericht door TurboClouseau » 15 jun 2012, 20:27

hanske schreef:Heb eventueel nog wel een zelfde Sparco 2.5 inch gordel voor je liggen in het rood, voor weinugh.
Bedankt voor het aanbod, maar het zijn Schröth gordeltjes :duck:

Plaats reactie