Porsche één en Porsche twee
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Porsche één en Porsche twee
Of ik zin had om zaterdag mee te gaan naar Porsche Zentrum Bensberg nabij Bergisch Gladbach om te gaan proef rijden in een Porsche 997 GT3 MKII Club Sport?
Navraag bij mijn meisje leerde me dat ik ‘dismissed’ was en ontheven werd van mijn zaterdagse ouderlijke taken.
Vroeg uit bed, snel onder de douche, ontbijtje gemaakt en toch nog even de kleine meid geholpen met haartjes kammen nadat ze onder de douche was geweest en hup de Aygo gestart en met een lang rookspoor van piepende en doorslippende wielen de 68 trappelende paarden onder de motorkap tot het uiterste hun werk laten doen. Wat een auto!
Eenmaal aangekomen in zuid midden Brabant stond Ron me op te wachten in groene rubberen laarzen en werd me spontaan een spons en een zeemleren lap in de hand gedrukt en hebben we samen de Boxster Spyder een snelle wasbeurt gegeven. En als dank voor het meehelpen werd me de autosleutel in de hand gedrukt. Laten we het kapje erop en halen we hem eraf?
Even naar de lucht gekeken en besloten om de rit te beginnen met het kapje erop.
Iedereen nog uitgezwaaid en weg waren we. Op naar de heimat.
Eenmaal in Duitsland kon het tempo worden opgevoerd. Wel even oppassen want met dakje erop is tempo 200 de max. Halverwege Duisburg en Köln de Spyder de parking opgestuurd en hebben we het dakje eraf gehaald om de laatste kilometers dakloos te gaan rijden. Man, wat kan ik genieten van een cabrio en zeker met een Porsche logo op het stuur.
Afrit Bensberg en nog een kleine kilometer te gaan naar de dealer. Eenmaal aangekomen stonden her en der auto’s uit Zuffenhausen geparkeerd langs de kant van de weg. Bij het opdraaien naar de parking werden we halt gehouden door een vriendelijke verkeersregelaar. Nu is Porsche Zentrum Bensberg de dealer die in Europa de meeste Exclusive Porsche’s aan de man brengt en bleek het een ‘Exclusive’ dag te zijn. Maar we stonden netjes vermeld in de gastenlijst en mochten verder. De Spyder geparkeerd en naar binnen. Nu werden we ontvangen door een zwart harige, gebruinde, hooggehakte en langbenige dame met een iets te strakke jeans en witte blouse.
Ik moet zeggen dat ik weleens een mindere ontvangst heb gehad. Daarna hartelijk ontvangen door Frank, de Exclusive verkaufer. Een hapje en een drankje werden snel aangeboden. Even wat rond gekeken en wat gepraat met de verkoper tot ons oog valt op een verblindend mooie 991 Carrera in het cacaobruin metallic met cacaobruin lederen interieur. Of we even wilde gaan zitten terwijl hij een cd-tje in de cd speler stopte een nummer selecteerde om die aan ons te laten luisteren. Nu bleek in de 991 een audio installatie te zitten van de Berlijnse merk Burmester. Kannone, wat een mooi geluid. Een kers op de 911 taart. Ik bedoel als je toch muziek wilt luisteren in je auto dan maar gelijk High End.
Toen bleek het tijd te zijn voor waar we voor gekomen waren. Een rit door het heuvellandschap in een GT3. De motor was al aan het warm draaien en de dealerkentekenplaten werden eronder geschroefd. Ron was als eerste aan de beurt en op beider gezichten verscheen een grote grijns bij het wegrijden van de parking.
De Porsche is stevig geveerd en redelijk stug maar behoorlijk comfortabel te rijden op slechte weg. Dit veranderd plotsklaps als het knopje Sport wordt ingedrukt en de magnetic dempers overschakelen op standje plankhard. Mwah, leuk voor op het circuit maar onplezierig voor op straat. Dus maar weer snel uitgezet. Nadat de motor warm gereden was heeft Ron het tempo wat opgevoerd en dan merk je dat de GT3 een totaal andere auto is dan de Spyder. Waar de Spyder in hobbelige lange bochten strak en vertrouwd aanvoelt voel je in GT3 dat de achterzijde zich zet. Dit heeft natuurlijk ook te maken met de spoorbreedte en hele brede achterbanden. Op de snelweg jaagt de GT3 door de toeren en maakt hele grote stappen voorwaarts en is redelijk comfortabel. Nadat we de snelweg hadden verlaten was het al snel mijn beurt om plaats te nemen achter het alcantara stuur. Ik weet van Frank D. dat zijn GT3 zijn lang gekoesterde jongensdroom was maar dit ritje komt bij mij toch ook heel erg in de buurt.
Tja, de koppeling gaat vrij soepel en de GT3 is eigenlijk heel makkelijk van zijn plaats te krijgen. Sturen gaat vrij licht, dit had ik zwaarder verwacht. De koppeling zit vrij hoog. Dus je moet je linkervoet hier even op in stellen anders lijkt het zo amateuristisch om met slippende koppeling te rijden tijdens het overschakelen naar een hogere versnelling. Nadat we een dorpje doorgereden waren kon ik even op het gas. Ja, dan voel je dat de gasrespons echt super is en de GT3 komt echt wel van z’n plaats. Dat kan natuurlijk ook niet anders met 435 pk.
Het geluid als de toeren de rode lijn naderen is kippenvel opwekkend en bij het afremmen is tussengas kinderspel omdat de pedalen precies goed staan. Ik zou bijna zeggen, laat dit soort dingen maar aan de Stuttgarters over. Ook het stuurgevoel is zeer precies en je kan de auto echt plaatsen in een bocht. Ik moet me in zo’n auto echt bedwingen om niet Full Lock een bocht uit te komen. Want je voelt gewoon dit kan. Dit is dus echt een auto waar je de hooligan me kan uithangen. Een auto die het slechtste in je boven haalt. Een auto die uitdaagt. Kijk anders nog maar eens naar de filmpjes van André de Vries.
Ja, dan is het jammer dat je zo’n auto moet terug brengen en dat je niet door kunt rijden naar Papenburg of naar Spa-Francorchamps en om daar te genieten van de GT3. Dit is echt een auto die je plezier doet om het circuit mee op te gaan.
Maar éénmaal binnen bij de dealer werden we weer hartelijk onthaald door Marika en hebben Ron en ik twee heerlijke Curryworsten met klassischen sauce und Blattergold verorberd om dit met een Prosecco weg te spoelen.
Tijd om te gaan, weer naar huis! Ach, zo’n Spyder is ook geen straf. Verre van dat zelfs. Ik heb me op de terugweg meermaals verbaasd over de snelheid van de auto en de soepelheid van de motor. Ja, de Spyder is duidelijk gemoedelijker en misschien zelfs wel beter dan een GT3. Echter een GT3 is een auto waar je met opgestroopte mouwen in moet gaan zitten om hem bij zijn lurven te pakken. En stiekem vind ik dat karakter toch wel heel aantrekkelijk in een auto.
Zomaar een zaterdag waar je met twee Porsches mag sturen. Mijn dag kan niet meer stuk ondanks dat het Nederlands elftal hun eerste wedstrijd op het EK hebben verloren.
Ron, nogmaals bedankt, hé!
Navraag bij mijn meisje leerde me dat ik ‘dismissed’ was en ontheven werd van mijn zaterdagse ouderlijke taken.
Vroeg uit bed, snel onder de douche, ontbijtje gemaakt en toch nog even de kleine meid geholpen met haartjes kammen nadat ze onder de douche was geweest en hup de Aygo gestart en met een lang rookspoor van piepende en doorslippende wielen de 68 trappelende paarden onder de motorkap tot het uiterste hun werk laten doen. Wat een auto!
Eenmaal aangekomen in zuid midden Brabant stond Ron me op te wachten in groene rubberen laarzen en werd me spontaan een spons en een zeemleren lap in de hand gedrukt en hebben we samen de Boxster Spyder een snelle wasbeurt gegeven. En als dank voor het meehelpen werd me de autosleutel in de hand gedrukt. Laten we het kapje erop en halen we hem eraf?
Even naar de lucht gekeken en besloten om de rit te beginnen met het kapje erop.
Iedereen nog uitgezwaaid en weg waren we. Op naar de heimat.
Eenmaal in Duitsland kon het tempo worden opgevoerd. Wel even oppassen want met dakje erop is tempo 200 de max. Halverwege Duisburg en Köln de Spyder de parking opgestuurd en hebben we het dakje eraf gehaald om de laatste kilometers dakloos te gaan rijden. Man, wat kan ik genieten van een cabrio en zeker met een Porsche logo op het stuur.
Afrit Bensberg en nog een kleine kilometer te gaan naar de dealer. Eenmaal aangekomen stonden her en der auto’s uit Zuffenhausen geparkeerd langs de kant van de weg. Bij het opdraaien naar de parking werden we halt gehouden door een vriendelijke verkeersregelaar. Nu is Porsche Zentrum Bensberg de dealer die in Europa de meeste Exclusive Porsche’s aan de man brengt en bleek het een ‘Exclusive’ dag te zijn. Maar we stonden netjes vermeld in de gastenlijst en mochten verder. De Spyder geparkeerd en naar binnen. Nu werden we ontvangen door een zwart harige, gebruinde, hooggehakte en langbenige dame met een iets te strakke jeans en witte blouse.
Ik moet zeggen dat ik weleens een mindere ontvangst heb gehad. Daarna hartelijk ontvangen door Frank, de Exclusive verkaufer. Een hapje en een drankje werden snel aangeboden. Even wat rond gekeken en wat gepraat met de verkoper tot ons oog valt op een verblindend mooie 991 Carrera in het cacaobruin metallic met cacaobruin lederen interieur. Of we even wilde gaan zitten terwijl hij een cd-tje in de cd speler stopte een nummer selecteerde om die aan ons te laten luisteren. Nu bleek in de 991 een audio installatie te zitten van de Berlijnse merk Burmester. Kannone, wat een mooi geluid. Een kers op de 911 taart. Ik bedoel als je toch muziek wilt luisteren in je auto dan maar gelijk High End.
Toen bleek het tijd te zijn voor waar we voor gekomen waren. Een rit door het heuvellandschap in een GT3. De motor was al aan het warm draaien en de dealerkentekenplaten werden eronder geschroefd. Ron was als eerste aan de beurt en op beider gezichten verscheen een grote grijns bij het wegrijden van de parking.
De Porsche is stevig geveerd en redelijk stug maar behoorlijk comfortabel te rijden op slechte weg. Dit veranderd plotsklaps als het knopje Sport wordt ingedrukt en de magnetic dempers overschakelen op standje plankhard. Mwah, leuk voor op het circuit maar onplezierig voor op straat. Dus maar weer snel uitgezet. Nadat de motor warm gereden was heeft Ron het tempo wat opgevoerd en dan merk je dat de GT3 een totaal andere auto is dan de Spyder. Waar de Spyder in hobbelige lange bochten strak en vertrouwd aanvoelt voel je in GT3 dat de achterzijde zich zet. Dit heeft natuurlijk ook te maken met de spoorbreedte en hele brede achterbanden. Op de snelweg jaagt de GT3 door de toeren en maakt hele grote stappen voorwaarts en is redelijk comfortabel. Nadat we de snelweg hadden verlaten was het al snel mijn beurt om plaats te nemen achter het alcantara stuur. Ik weet van Frank D. dat zijn GT3 zijn lang gekoesterde jongensdroom was maar dit ritje komt bij mij toch ook heel erg in de buurt.
Tja, de koppeling gaat vrij soepel en de GT3 is eigenlijk heel makkelijk van zijn plaats te krijgen. Sturen gaat vrij licht, dit had ik zwaarder verwacht. De koppeling zit vrij hoog. Dus je moet je linkervoet hier even op in stellen anders lijkt het zo amateuristisch om met slippende koppeling te rijden tijdens het overschakelen naar een hogere versnelling. Nadat we een dorpje doorgereden waren kon ik even op het gas. Ja, dan voel je dat de gasrespons echt super is en de GT3 komt echt wel van z’n plaats. Dat kan natuurlijk ook niet anders met 435 pk.
Het geluid als de toeren de rode lijn naderen is kippenvel opwekkend en bij het afremmen is tussengas kinderspel omdat de pedalen precies goed staan. Ik zou bijna zeggen, laat dit soort dingen maar aan de Stuttgarters over. Ook het stuurgevoel is zeer precies en je kan de auto echt plaatsen in een bocht. Ik moet me in zo’n auto echt bedwingen om niet Full Lock een bocht uit te komen. Want je voelt gewoon dit kan. Dit is dus echt een auto waar je de hooligan me kan uithangen. Een auto die het slechtste in je boven haalt. Een auto die uitdaagt. Kijk anders nog maar eens naar de filmpjes van André de Vries.
Ja, dan is het jammer dat je zo’n auto moet terug brengen en dat je niet door kunt rijden naar Papenburg of naar Spa-Francorchamps en om daar te genieten van de GT3. Dit is echt een auto die je plezier doet om het circuit mee op te gaan.
Maar éénmaal binnen bij de dealer werden we weer hartelijk onthaald door Marika en hebben Ron en ik twee heerlijke Curryworsten met klassischen sauce und Blattergold verorberd om dit met een Prosecco weg te spoelen.
Tijd om te gaan, weer naar huis! Ach, zo’n Spyder is ook geen straf. Verre van dat zelfs. Ik heb me op de terugweg meermaals verbaasd over de snelheid van de auto en de soepelheid van de motor. Ja, de Spyder is duidelijk gemoedelijker en misschien zelfs wel beter dan een GT3. Echter een GT3 is een auto waar je met opgestroopte mouwen in moet gaan zitten om hem bij zijn lurven te pakken. En stiekem vind ik dat karakter toch wel heel aantrekkelijk in een auto.
Zomaar een zaterdag waar je met twee Porsches mag sturen. Mijn dag kan niet meer stuk ondanks dat het Nederlands elftal hun eerste wedstrijd op het EK hebben verloren.
Ron, nogmaals bedankt, hé!
Laatst gewijzigd door Mathieu op 10 jun 2012, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Porsche één en Porsche twee
mazzelbips
mooi verhaal, prettig te lezen en big fun zo te horen

mooi verhaal, prettig te lezen en big fun zo te horen

-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Re: Porsche één en Porsche twee
Ja, de Spyder is duidelijk gemoedelijker en misschien zelfs wel beter dan een GT3
- JP
- Berichten: 34356
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Porsche één en Porsche twee
Mooi verslag....
Foto's !!

Nu is Porsche Zentrum Bensberg de dealer die in Europa de meeste Exclusive vrouwen aan de man brengt en bleek het een ‘Exclusive’ dag te zijn. (...) Nu werden we ontvangen door een zwart harige, gebruine, hooggehakte en langbenige dame met een iets te strakke jeans en witte blouse.
Foto's !!

-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: Porsche één en Porsche twee
ZOu het net zeggen,zo´n verhaal en geen foto´s....heb je nog een nokie 3310 ofzo?
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Porsche één en Porsche twee
Speciaal voor JP en Marc.

Black Beauty

Ik zelf achter het stuur.

De cockpit.

Ps. Ik ga ervan uit dat jullie foto's van de GT3 wilde zien en niet van Hostess?
Eerlijk gezegd was de Uiterste Houdbaarheid Datum bijna bereikt, hoor
Black Beauty
Ik zelf achter het stuur.
De cockpit.
Ps. Ik ga ervan uit dat jullie foto's van de GT3 wilde zien en niet van Hostess?
Eerlijk gezegd was de Uiterste Houdbaarheid Datum bijna bereikt, hoor

- markk
- Berichten: 3894
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: Porsche één en Porsche twee
Mooi verslag ! Lekker hoor.
Mark.
Mark.
- markk
- Berichten: 3894
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: Porsche één en Porsche twee
Na het lezen van je verhaal had ik al zoiets "misschien wel ff leuk om even een uurtje met de BoxsterS te gaan sturen". Toen RTL7 opgezet WTCC en toen was er genoeg inspiratie... DANK !!!!
Ik zal zo ff draadje openen en foto's posten
Mark.
Ik zal zo ff draadje openen en foto's posten

Mark.
- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: Porsche één en Porsche twee
POST VERDOMME DE FOTO'S VAN DIE HOSTESS WTF geven we hier om PorschesMathieu schreef:Ps. Ik ga ervan uit dat jullie foto's van de GT3 wilde zien en niet van Hostess?
Eerlijk gezegd was de Uiterste Houdbaarheid Datum bijna bereikt, hoor


- Niels
- Berichten: 22505
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Porsche één en Porsche twee
Ja die foto's ontbreken wel
Leuk stukje Mathieu, en zo'n GT3 (RS) is het wel idd. Begeerlijker wordt het niet imho. Ferrari, Lambo...mooi maar dit spreekt me toch wel meer aan
Dat geluid van de atmosferische 6 cilinder (boxer) bij 8000+RPM 

Leuk stukje Mathieu, en zo'n GT3 (RS) is het wel idd. Begeerlijker wordt het niet imho. Ferrari, Lambo...mooi maar dit spreekt me toch wel meer aan


-
- Berichten: 4207
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Porsche één en Porsche twee
Zo te leren een goede dag gehad heren.
Leuk omschreven Mathieu.
Leuk omschreven Mathieu.
- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: Porsche één en Porsche twee
Inderdaad een leuk verslag van een mooie dag
Wil ooit ook nog wel eens in een mooie Porsche gestuurd hebben.

- Godspeed
- Berichten: 2292
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: Porsche één en Porsche twee
Tof verslagje en man man man wat een auto! Kan me in autoland weinig beters verzinnen!
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Porsche één en Porsche twee
Leuk verslag Thieu!
En wijze tip: Als je naar Duitsland gaat, neem dan een Nationale Vlag mee voor 't geval dat je een plork tegenkomt waar je niet vanaf kunt blijven.... of gewoon voor de foto.
En wijze tip: Als je naar Duitsland gaat, neem dan een Nationale Vlag mee voor 't geval dat je een plork tegenkomt waar je niet vanaf kunt blijven.... of gewoon voor de foto.

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Porsche één en Porsche twee
Prachtig verslag !!! Jaloers 

- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
-
Online
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Porsche één en Porsche twee
En, had Ron interesse of was dit gewoon 'voor de leuk'?!
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Porsche één en Porsche twee
Hij had interesse maar voelt zich in de Spyder veel meer op z'n gemak.
Conclusie, GT3 kan van zijn lijstje geschrapt worden.
Conclusie, GT3 kan van zijn lijstje geschrapt worden.
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Porsche één en Porsche twee
Ik zit nog even te Googlen naar dat Burmester Sound system die in de 991 geïnstalleerd was:
Burmester® High-End Surround Sound-System mit einer Gesamtleistung von 821 Watt und 12 einzeln angesteuerten Lautsprechern inkl. eines in die Karosserie integrierten 300-Watt- Aktivsubwoofers mit Class-D Digitalverstärker. Aufwendige Komponenten aus dem High-End-Bereich wie z.B. spezielle Bändchen-Hochtöner (Air Motion Transformer, AMT) und eine akustisch wirksame Gesamtmembranfläche von mehr als 1.340 cm2 erhalten selbst bei sehr hohen Pegeln die Präzision der Wiedergabe. Mehrere voreingestellte Klangsets ermöglichen ein Musikerlebnis der Spitzenklasse, wobei ein Sound Conditioner per Mikrofon den Klang in Echtzeit feinfühlig an die jeweilige Fahrsituation anpasst

Burmester® High-End Surround Sound-System mit einer Gesamtleistung von 821 Watt und 12 einzeln angesteuerten Lautsprechern inkl. eines in die Karosserie integrierten 300-Watt- Aktivsubwoofers mit Class-D Digitalverstärker. Aufwendige Komponenten aus dem High-End-Bereich wie z.B. spezielle Bändchen-Hochtöner (Air Motion Transformer, AMT) und eine akustisch wirksame Gesamtmembranfläche von mehr als 1.340 cm2 erhalten selbst bei sehr hohen Pegeln die Präzision der Wiedergabe. Mehrere voreingestellte Klangsets ermöglichen ein Musikerlebnis der Spitzenklasse, wobei ein Sound Conditioner per Mikrofon den Klang in Echtzeit feinfühlig an die jeweilige Fahrsituation anpasst

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Porsche één en Porsche twee
Moest ik die commissiefactuur nog voor je vertalen in 't Duits, Thieu?
- Apolo2
- Berichten: 438
- Lid geworden op: 07 sep 2010, 15:54
Re: Porsche één en Porsche twee
Mooi verslagje Mathieu, ik was er graag even bij geweest en die grijns op je smoel zegt weer genoeg 

- Arthur
- Berichten: 43149
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Porsche één en Porsche twee
Ik gok dan de linker


- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Porsche één en Porsche twee
Aber Hallo!
Das ist correct, ja :strong:
Das ist correct, ja :strong:
-
- Berichten: 204
- Lid geworden op: 18 jan 2010, 22:06
Re: Porsche één en Porsche twee
Mathieu, je hebt toch vast wel paar mooie plaatjes van de anthrazitbraunmetallic 991 met espresso interieur en sport design package (ducktail!), van de limoengele 997, van de schwarzgraue Cayman S (jawel er bestaat dus niet alleen een spyder in die kleur) etc??
Indrukwekkende auto btw die GT3!
Indrukwekkende auto btw die GT3!
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Porsche één en Porsche twee
Nee, alleen die limoengele 997 Cabrio, die in de Saint-Tropez of Miami uitvoering.

Laatst gewijzigd door Mathieu op 13 jun 2012, 08:40, 1 keer totaal gewijzigd.