Filmbeelden toegestaan als bewijs, ja of nee?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Filmbeelden toegestaan als bewijs, ja of nee?

Bericht door Booooh » 25 mei 2012, 17:59

Mag de politie beelden gebruiken welke door bedrijven gemaakt zijn die hun eigen terrein filmen waarbij de openbare weg (toevallig) ook gefilmd is?

Hypothetische situatie ...

De politie vraagt beelden op in het kader van een anti straatrace project wat blijkbaar al enkele jaren loopt. Men heeft hier op basis van deze beelden geconstateerd dat er naar hun interpretatie een straatrace heeft plaatsgevonden, betrokken spreken over een onschuldig testje, na contact met betrokkenen en afgelegde verklaringen besluit de officier van justitie ruim een jaar na dato een sanctie op te leggen op basis van artikel 5 en 10, is dit nu een kwestie van slikken en betalen of is het verstandig hier nu bezwaar tegen te maken, belangrijk is natuurlijk of betrokkenen enige kans hebben dit te winnen en zodoende onder hun opgelegde straf uit te komen …

Mogelijk plaats delict: De Moezelweg in Rotterdam (Europoort) …

(https://maps.google.nl/maps?q=moezelweg ... ,,0,-15.91)

Camera's staan op de hoge palen langs de weg op het terrein van de Q8 ...

Weet niet of hier veel juristen zitten (of ervaringsdeskundigen ;)), maar ben benieuwd naar wat reacties, mijn boerenverstand zou zeggen dat hier iets niet in de haak is, maar wellicht mag het wettelijk gewoon wel ...

Ben

ErikS

Re: Filmbeelden toegestaan als bewijs, ja of nee?

Bericht door ErikS » 25 mei 2012, 19:04

Snelheid geëikte camera's?

Lijkt me niet dat het mag.
Je mag toch gewoon heen en weer rijden zo vaak als je wil?

MCboy!

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 25 mei 2012, 19:12

Als er een timer meeloopt in beeld en ze ter plekke een deel van de weg dat in beeld is hebben opgemeten, kun je natuurlijk de snelheid berekenen. Je zou natuurlijk wel de timer van de betreffende camera in twijfel kunnen trekken...

ErikS

Bericht door ErikS » 25 mei 2012, 21:13

MartijnGizmo schreef:Als er een timer meeloopt in beeld en ze ter plekke een deel van de weg dat in beeld is hebben opgemeten, kun je natuurlijk de snelheid berekenen. Je zou natuurlijk wel de timer van de betreffende camera in twijfel kunnen trekken...
geeikt? :tooth:

Hans

Bericht door Hans » 25 mei 2012, 21:23

Als ze je zo kunnen pakken voor een verkeersgerelateerde overtreding/misdrijf zal het wel mogen, zodra die Q8 camera een verkrachter op heterdaad betrapt komen er opeens wel allerlei juridische obstakels voor de dag. Meneer zijn privacy is geschonden en meer van dat soort onzin.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 25 mei 2012, 21:42

Zijn ze dan hypothetisch na zo lang bij de hypothetische dader aan komen kloppen?

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 25 mei 2012, 21:54

tomgtr schreef:Zijn ze dan hypothetisch na zo lang bij de hypothetische dader aan komen kloppen?
:lol:

GTRene

Bericht door GTRene » 25 mei 2012, 23:54

dat lijkt me een leuke 1/4 baan :D

trouwens rijden die van autoblog ook niet af en toe daar?

Luco

Bericht door Luco » 26 mei 2012, 08:46

Booooh schreef:Mag de politie beelden gebruiken welke door bedrijven gemaakt zijn die hun eigen terrein filmen waarbij de openbare weg (toevallig) ook gefilmd is?
Nee mogen ze niet, want je mag als privepersoon of bedrijf simpelweg de openbare weg niet filmen zonder toestemming.
Dus waarschijnlijk is het bedrijf in overtreding.

Dus als er bv een inbreker aan de weg staat mag de politie de beelden niet gebruiken, zodra die op jouw terrein komt mogen ze dat wel, mits het bedrijf aan de voorwaarden heeft voldaan dat men waarschuwt dat er camerabewaking is.

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 26 mei 2012, 11:49

@Ben

DF Legal!!! Maar dit had ik al eerder bij die verkeersovertreder aangegeven!!! Succes ermee en aanvechten die handel!

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 26 mei 2012, 12:01

In CSI mag dat altijd wel!
:)

Roy RS

Bericht door Roy RS » 26 mei 2012, 17:55

dit gaat ook niet om snelheid volgens mij maar om Artikel 5, roekeloos rijden ofzo. Klink bovenaan het forum en je hebt de nodige hulp. In beroep gaan lijkt me in deze minimaal interessant te noemen.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 26 mei 2012, 17:57

oh en die knul die zichzelf filmde en op internet gooide, waarin zijn kenteken hijzelf en de km-teller te zien was, is niet veroordeeld, omdat er mogelijk met de beelden gespeeld " zou kunnen zijn" . In dit hypothetische geval zou er natuurlijk ook met de beelden gerommeld kunnen zijn, hebben ze dan wellicht bijna een jaar over gedaan...

Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Bericht door Booooh » 30 mei 2012, 23:44

Ik heb contact gehad met de huisadvocaat van DF ;) , procederen gaat hem niet worden, de kans van slagen is daarvoor toch te klein, ik ga wel een bezwaar indienen tegen de hoogte van de opgelegde sanctie, die is in mijn ogen irreëel hoog ten opzichte van de "mededader" ...

Ben

Roy RS

Bericht door Roy RS » 31 mei 2012, 09:11

zeg Ben, staat er eigenlijk wel een kenteken op de film? Maar jullie zullen alles wel uitgedacht hebben anders zou DF-legal er wel wat aan doen.

GTRene

Bericht door GTRene » 31 mei 2012, 10:43

Ze gebruiken zelfs beelden uit 2007 (voor een zaak uit 2011)van een ritje in DLD A31? in elk geval daar waar geen limiet geld, waar ik een stukje naar de top rijd en ongeveer 300 rijd op die video uit 2007 en proberen daarmee de rechter te beinvloeden (tegenpartij de verzekeraar) met zoiets als, zie das een wegracer met zijn raceauto rijd ie meer dan 300km per uur...
je ziet mij niet je ziet de auto verder niet en je ziet al helemaal geen kenteken, bovendien deed ik daar waar het mocht niks ilegaals :D

maar de foute Verzekeraar wil mij zwart maken dat ik race (racen is niet gedekt) en zelfs met helm en handschoenen over straat rijd :lol: das namelijk in een andere video...
waarom zou ik met een helm op in mijn auto op straat rijden...das namelijk uit een stukje video van een trackday waarin iemand mij filmt (passagier)

maar ook dat gebruiken ze om mij zwart te maken...

zelfs stukken dat ik een race auto heb, met race kuipen en een race stuur en een brandblusser (die laatste klopt wel, stukje veiligheid ten behoud Hartge of hulp aan medeweggebruiker) doch ik heb standaard stoelen en een standaard stuur, welliswaar opgeleukt en van stempel voorzien door Hartge maar origineel verders.

verder zou ik een ongelofelijk dikke motor in die kleine auto hebben, meer dan 4x het vermogen dan een normale auto!
wederom om mij zwart te maken en dat ik een echte racer ben en altijd race ook op straat blabla en race auto heb....
Doch op papier bv staat mijn auto (RDW) voor 350pk (maar gaan uit van 420pk) en een standaard heeft 321pk dus waar is die 4x vermogen? ja zegt de verzekeraar, mijn auto heeft 100pk :roll:
verder lijkt het blok dik doch is lichter en beter geplaatst qua gewichtverdeling dan de originele motor dus waar onbenullige dikke motor die meer dan 4x het vermogen heeft dan een normale gelijkende auto?

afijn zo kan ik nog wel een uur doorgaan met zaken die niet kloppen maar zei de foute verzekeraar die 100% fout zit en mij zwart maakt om niet uit te keren op een terechte claim als je het hele verhaal weet.

afijn, die verzekeraar kwam een jaar eerder dacht 2010 uit als 1 van de best draaiende oid en behoorlijke winsten oid, ah ik zie nu beste verzekeraar :lollerdelol: laat me niet lachen.

heb de rest van men verhaal (meer info) maar ff weg gelaten/verwijderd met hun naam en toe naam,
voor ik het poste (moest me echt inhouden)
bewaar ik voor leuke sites om hun (die verzekeraar) te promoten :wink:
ze krijgen nog een heel klein kansje al hebben ze het 100% niet verdiend die ratten met hoe fout
ze te werk gingen en ik altijd maar braaf dikke dure premies betalen.

Dus ja beelden gebruiken ze, ook al heeft het niks met die dag of zelfs dat jaar oid te maken, ze proberen bv de rechter te beinvloeden met onjuiste informatie en of niet kloppende maar waar de rechter geen of weinig verstand van heeft, autotechnisch bv, maar waar wel lekker de twijfel gezaaid kan worden of het vuurtje mee aangewakkerd kan worden als zijnde?
Ook al zijn de situaties bv heel anders en of toegestaan en of normaal daar waar het opgenomen is.

Mark N

Bericht door Mark N » 31 mei 2012, 11:26

Is die zaak nog steeds bezig Rene? En zo nee, wat is uiteindelijk de afloop geweest? Gezien je alle argumenten vrij simpel kan weerleggen.. Ben ik wel benieuwd naar of "het recht" dan ook zegeviert.

RVV

Bericht door RVV » 31 mei 2012, 11:32

verder zou ik een ongelofelijk dikke motor in die kleine auto hebben, meer dan 4x het vermogen dan een normale auto!
LOL redenatie verzekeraar.

GTRene

Bericht door GTRene » 31 mei 2012, 12:25

en dit waren nog maar de kleine uber duidelijke zwart maak zaken die de meesten wel weten met wat auto kennis e.d.
maar zo zijn er meer en al die kleine dingen bij elkaar terwijl ze daarbij wat teksten toevoegen die compleet uit verband getrokken worden van wat ik in 2008 (doch op papier bij hen staat 2010) heb gemeld op dit forum...
Doch dat ging over het geluid 95.3db en 95.7db zoiets en dat ik van de baan af moest toen in Zolder, doch hun maken er iets van dat ik als een racer wilde racen en dat gassen dus willen gassen ook als zoiets staat zeg maar :ongeveer als:

doch al die niet kloppende zaken die überhaupt al niks met die dag hebben te maken, doch al dat bij elkaar wat ze aandikken en of niet klopt en al helemaal niets met die dag en die momenten hebben te maken, nemen ze toch mee en maakt dan "verdacht" of in elk geval werkt tegen...

en ook al klopt er geen bal van het gaat niet zo als in de film en het recht viert dan geen zege!
het zijn echt ratten, een beter woord heb ik er niet voor.

Het recht zegeviert hier dus duidelijk niet, al mijn bewijzen bijvoorbeeld worden door zogenaamd technisch onderzoek die gedeeltelijk juist lijken doch de belangrijke punten ook duidelijk daar wordt niet over gepraat wordt doodgezwegen en als je de bewijzen op foto levert zeggen ze (verzekeraar) zoiets van...ja kan eerder zijn gebeurt en of wij zien het niet terwijl het duidelijk op de foto staat :shock:
en of zeggen, ja er kan met die foto bv dat bord bij ingang tunnel bij de afslag, ja dat kan bewerkt zijn enz enz
Terwijl ze ook (das wel grappig) zelf foto's hebben gemaakt die als bewijs kunnen dienen doch ontkennen ze dan zaken waarvan je eigenlijk als autokennis figuur, duidelijk is dat ze wel aardig "dom" bezig zijn! maar dan moet je zoveel rechtzaken voor in en gedoe e.d. dat wil/kan ik mezelf en men zusjes niet aandoen.

2 zaken al geweest...eerste ben ik meegeweest (Haarlem), ze logen keihard en de rechter vond hen ook niet leuk, op de vraag bv waarom u de heer Stam uit de verzekering hebt gegooid (vele maanden later) hadden ze geen antwoordt, de jurist/advocaat niet en de verzekeraar man niet...magoed dat maakte ook niet uit, de verzekeraar trok ook rood weg, der klopte niks van van dat hele boekwerk wat ze gemaakt hadden.

de 2de zaak (Amsterdam) ging dus over meer de "simpele" stelling en het recht leek ons ook beter gezind daarmee, immers dat uitsluitsel die sommige verzekeraars hebben daarvoor staat er niet in, doch al die leugens wat ze meebrengen e.d. maakte het er niet beter op zo bleek uit die laatste (voor nu) zaak, doch vele maatschappijen hebben duidelijke uitsluitsels en deze niet, als je alleen al dat deel pakt, doch buiten dat duidelijke deel staat ook nog eens de begin schade waardoor het begonnen is in de Tunnel en door ontbreken borden aldaar enz enz...en duidelijke schade aan bumper, doch de verzekeraar zegt dan...tja is niet bewezen dat het daardoor komt :devil: kan eerder gebeurt zijn...doch verderop in hun schrijven/zaak zeggen ze dan iets in een zin dat het gevaarlijk was dat ik daarmee toch later het terrein op ging en rijden, ik bedoel ze spreken zichzelf daarmee tegen doch wordt dat belangrijke punt eigenlijk niet genoemd of echt meegenomen.

ze spelen fout spel en ontkennen de bewijzen en dan gooien ze het ineens weer op wat anders maar ook daar zitten ze fout en dus maken ze mij verdacht, dat het logisch is dat ze dit of dat niet doen want...
maar dat klopt niet en ik heb ook niks fout gedaan volgens hun polis uitsluitsels.
en daar balen ze van en dus meer zwart maken aan de hand van die oude video's wat niks met die dag te maken hebben en waar niks ilegaals in te zien is doch stemming makerij is en dat het wel gaat lijken op iets van de uitsluitsels en ze dus dan recht hebben om?

nahja...men zussen willen het nog niet opgeven helemaal omdat ze zo vals spelen, die verzekeraar en mij in deze zaak veel onrecht hebben aangedaan met wat en hoe ze doen terwijl ik alles op een dienblad heb aangedragen en al die tijd niks met de auto kon doen en een andere auto erbij "moest" kopen enz.
tot die tijd zal ik me inhouden met hun naam en feiten op tafel te leggen zo ze mij behandeld hebben, ik heb zo goed meegewerkt aan alles en zoveel bewijzen erbij ook nog eens!

krijg er in elk geval niet meer go-power door :ongeveer als: :clown:

anyway...schrijf het allemaal wat rommelig...sorry, wilde eigenlijk al helemaal niks zeggen
en mezelf wat sparen maja...zit er ook wel vol mee merk ik wel.
zo, nu ff wat anders doen :hot:

Roy RS

Bericht door Roy RS » 31 mei 2012, 12:41

jezus René, elke keer als je dat schrijft zakt echt mijn broek af. Ze weten wat ze verzekerd hebben en op het moment van het incident was je niet met illegale praktijken bezig, dus WTF hebben we het over. Al rijd je 350 door de provincie van Overijssel, als er dan een week later wat gebeurd, boeit dat toch niet man! Alles wat je geschreven hebt en filmpjes is prachtig, maar het gaat toch enkel over het incident dit, snap er geen zier van.

wel leren we hier allen uit dat internet niets vergeet en het slim is om een beetje op te letten met wat we roeptoeteren...

GTRene

Bericht door GTRene » 31 mei 2012, 12:56

idd Roy, Internet kan heel plat zijn, dat wisten we natuurlijk al, doch als het ook nog eens wordt misbruikt en of uit verband wordt getrokken of data's niet kloppen dan kun je al zo in de problemen komen.
ook al heb je gelijk je moet het nog wel krijgen en of weer achteraan gaan, zo kan je veel gedoe en of rechtzaken hebben en dan nog afwachten.

daarbij hebben de meeste mensen geen advocaten in de familie of het geld ervoor of de kracht en dus kunnen bv grote bedrijven daar gebruik/misbruik van maken.

ook al heb je wel advocaten in je familie dan nog kan het een jaren lang gedoe zijn waar je niet op zit te wachten maar er bij schijnt te horen, als je wel eens wat over bepaalde zaken leest of hoort op het nieuws of op het net.

Mark N

Bericht door Mark N » 31 mei 2012, 13:11

Rene bedankt voor je uitleg, vind het erg interessant, alsmede naar voor jou dat je hier zo veel tijd en energie in moet steken! Verder sluit ik me aan bij Roy.

Tsja, verzekeraars.. Ze zeggen wel vaker rare dingen. Maatje van me werd in zijn Mini aangereden op een kruispunt door iemand die door rood reed. Tegenpartij kwam met het argument dat het zijn schuld was omdat hij (ondanks dat hij door groen reed), niet als eerste op het kruispunt was en dus voorrang had moeten verlenen. Hoe verzinnen ze het vraag je je dan af. Is puur dat je moeite, tijd en geld in het halen van je gelijk moet gaan stoppen. Wat niet iedereen zal gaan doen, wat dus weer hun winst is...

Luco

Bericht door Luco » 31 mei 2012, 13:35

Mark N schreef:Rene bedankt voor je uitleg, vind het erg interessant, alsmede naar voor jou dat je hier zo veel tijd en energie in moet steken! Verder sluit ik me aan bij Roy.

Tsja, verzekeraars.. Ze zeggen wel vaker rare dingen. Maatje van me werd in zijn Mini aangereden op een kruispunt door iemand die door rood reed. Tegenpartij kwam met het argument dat het zijn schuld was omdat hij (ondanks dat hij door groen reed), niet als eerste op het kruispunt was en dus voorrang had moeten verlenen. Hoe verzinnen ze het vraag je je dan af. Is puur dat je moeite, tijd en geld in het halen van je gelijk moet gaan stoppen. Wat niet iedereen zal gaan doen, wat dus weer hun winst is...
Tja, er was een tijd dat verkeer van rechts voorrang had (verzekeringstechnisch), ook al reed men door rood.
Verder wordt er natuurlijk nooit misbruik gemaakt van de verzekeraars :lol:

Misschien een technische keuring bij trackdays een idee, dan had men dit misschien gezien en had erger voorkomen kunnen worden.

Mark N

Bericht door Mark N » 31 mei 2012, 13:40

Echt Luco? Belachelijke regel dan.. Kan je gewoon volgas door rood een andere auto in knallen van rechts als je verzekeringsgeld wilt haha.. In dit geval kwam de boosdoener trouwens van links door rood aanzetten.

Wbt misbruik maken van verzekeraars heb je natuurlijk helemaal gelijk. Zal genoeg gebeuren!

GTRene

Bericht door GTRene » 31 mei 2012, 13:40

@Mark, klopt, dat soort zaken zie je ook regelmatig, of dat je bv netjes meewerkt met alles en je de andere partij (veroorzaker) vertrouwt en het allemaal al erg genoeg is en duidelijk,
doch dat die andere partij 1x van de schrik bekomen ineens heel andere opties op tafel gooit net zoiets als in jou verhaal...en je dus in een circus terecht kan komen of komt.

Plaats reactie