ben ik te wantrouwig of de dealer te goed van vertrouwen?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Roy RS

ben ik te wantrouwig of de dealer te goed van vertrouwen?

Bericht door Roy RS » 24 mei 2012, 16:37

Ben ik nou zo wantrouwig of de dealer in de buurt zo goed van vertrouwen?!

Mijn vriendin had haar auto voor een beurt afgegeven en zou die afgelopen dinsdag om 8 uur stipt ophalen, dit had ze zo afgesproken omdat ze op tijd naar haar werk moest. Ik heb echter gezegd, neem de mijne maar mee, dan haal ik de jouwe na mijn werk wel op. Ik haar paspoort maar even meegenomen om aan te tonen dat ik werkelijk bekent ben met haar.

Kom ik bij die dealer, zegt die meneer achter de balie
“goeiedag, halen of brengen?”,
dus ik zeg “halen”,
hij zegt “op welke naam?”
Dus ik zeg de naam van mijn meisje en zonder verdere vragen te stellen waarom ik er zo mannelijk uitzie voor een vrouw werpt hij me de sleutels toe met de papieren en vraagt of ik wil afrekenen, of liever de nota meenemen. Ik zeg “geef maar mee”, kan ze hem een keer (LOL) zelf betalen.

Kortom, ik zit na 1 minuut, zonder ook maar iets te betalen, legitimeren of aantonen in de auto van een ander en kan gaan, mét verse beurt en APK erop….

Voor de duidelijkheid, wij komen (gelukkig) niet wekelijks bij de dealer en aangezien ik een ander merk auto heb, kom ik nooit bij deze dealert, dus hij had mij nog nooit gezien en hij zal mijn meisje ook niet zomaar herkennen, maar geeft wel haar auto weg aan de eerste die de goeie naam roept.

Ik zal wel gek zijn, maar ik vind dat ze bij de dealer best even mogen vragen wie ik eigenlijk ben en als ze het niet vertrouwen even de klant opbellen om te vragen hoe en wat. Niet boeiend verder, maar ik wilde het even kwijt.

allen

Re: ben ik te wantrouwig of de dealer te goed van vertrouwen

Bericht door allen » 24 mei 2012, 16:40

Je keek de baliemedewerker heel lief aan?
Tikkeltje te goed van vertrouwen in dit geval. :D

Tom

Bericht door Tom » 24 mei 2012, 16:42

Kentekenpapieren bij geimporteerde auto stuurde ze drie jaar geleden ook gewoon via de post (incl. het deel waarmee je kunt overschrijven). Vond ik ook vreemd.

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 24 mei 2012, 16:54

Zonder vooraankondiging dat een ander persoon de auto komt halen dan de eigenaar word de auto niet meegegeven bij de dealer waar ik werk. In dit geval typisch voorbeeld van een bedrijf dat handelt in routine en niet nadenkt over dingen die kunnen gebeuren onder het motto: "dat komt toch nooit voor".
Maar dit is niet het enige voorbeeld waarbij zo een auto kan worden meegenomen in een "slapend" autobedrijf. Maargoed ik ga verder geen mensen op ideeen brengen.....

@Tom; je hebt gelijk. Maar dagelijks worden er heeel veel kentekenpapieren niet aangetekend verstuurd door de autobranche. En ja, dat gaat wel is fout.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 24 mei 2012, 16:58

nou, ik dacht echt meteen, "als ik nou een boef was zou ik even kijken wanneer een willekeurig iemand waar ik de naam van weet zijn auto brengt, ga ik die ff wat vroeger ophalen..." Is toch vragen om problemen zou ik zeggen.

Anderzijds, als mijn meisje hem zelf was gaan halen, weten ze waarschijnlijk ook helemaal niet of dat de juiste dame is, je hoeft je eigenlijk nooit te legitimeren...

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 24 mei 2012, 17:07

Roy RS schreef:en hij zal mijn meisje ook niet zomaar herkennen,
Ik denk dat jij thuis eens een goed gesprek moet hebben. :coffee:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 24 mei 2012, 18:20

:lol:

Emiel

Bericht door Emiel » 24 mei 2012, 19:33

smiley schreef:
Roy RS schreef:en hij zal mijn meisje ook niet zomaar herkennen,
Ik denk dat jij thuis eens een goed gesprek moet hebben. :coffee:
:lol:

Eschbee
Auto: McLaren 570S, Mercedes C350e

Bericht door Eschbee » 24 mei 2012, 19:46

Ik heb gedurende mijn studie gewerkt als Hiker, dat wil zeggen dat ik lease auto's van en naar bedrijven bracht. Vaak ophalen bij garage)bedrijven en afleveren bij de leasemaatschappij.

Het gebeurde mij slecht is circa 20% van de gevallen dat iets van bevestiging werd gevraagd. 80% kreeg je zomaar mee, vaak zelfs zonder merk of kenteken te hoeven noemen. Gewoon zeggen ik kom de auto voor ...lease ophalen.

Verbaasde me daar nog iedere keer over.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 24 mei 2012, 21:34

+1 ik heb dat werk ook gedaan en inderdaad ongelooflijk bijna nooit vragen ze naar iets van papieren oid...

Terwijl er zat huurauto s met reclame voor de deur staan. Ik dacht altijd hoelang zal het duren dat een grapjas naar binnen loopt en zegt, ik kom die budget/hertz etc auto halen en rijdt er zo mee weg....

Mark N

Bericht door Mark N » 25 mei 2012, 08:16

Blijkbaar gebeurd het niet vaak, als het nog steeds zo gaat. Misschien kunnen we er wat mee, dealtje met wat Polen sluiten en auto's ophalen. :devil:

Plaats reactie