Mijn volgende auto is alvast bekend
- Dennis Cavallino
Mijn volgende auto is alvast bekend
Vrienden van ons hebben sinds kort 2 honden. De XK8 Coupé (V8 Supercharged) moest 't veld ruimen en er kwam een Landrover Disco voor in de plaats, met V8. Meer ruimte, wel een V8, maar veeeel langzamer natuurlijk.
Na de aanschaf reden ze ermee naar de vaste garagist voor een uitgebreide inspectie. Hij trekt de motorkap open en zegt: ik heb goed nieuws en slecht nieuws.
Het slechte nieuws is: er ligt geen Buick v8 voorin.
<slik>
Het goede nieuws is: er ligt wel een Chevy V8 met supercharger in.
LOL, dat wisten ze dus niet bij aanschaf. Meteen getest: ding loopt 260 op de teller. Echt een enorme sleeper. Stoplichtsprintjes zijn verrassend lullig voor menig sportwagen die ernaast gaat staan.
Ik heb alvast aangegeven dat ik die auto koop als ze 'm ooit weg doen. Mooie vervanger van mijn Jeep tzt. Ik ben alleen bang dat ze er nog wel een tijdje plezier aan willen beleven.
Na de aanschaf reden ze ermee naar de vaste garagist voor een uitgebreide inspectie. Hij trekt de motorkap open en zegt: ik heb goed nieuws en slecht nieuws.
Het slechte nieuws is: er ligt geen Buick v8 voorin.
<slik>
Het goede nieuws is: er ligt wel een Chevy V8 met supercharger in.
LOL, dat wisten ze dus niet bij aanschaf. Meteen getest: ding loopt 260 op de teller. Echt een enorme sleeper. Stoplichtsprintjes zijn verrassend lullig voor menig sportwagen die ernaast gaat staan.
Ik heb alvast aangegeven dat ik die auto koop als ze 'm ooit weg doen. Mooie vervanger van mijn Jeep tzt. Ik ben alleen bang dat ze er nog wel een tijdje plezier aan willen beleven.
-
Re: Mijn volgende auto is alvast bekend
Grappig turn of events. Nou, hopen dat je vaak mee mag rijden.
- GTRene
klinkt als een leuk ding als je toch zoiets zoekt. 

- MartijnGizmo
Haha, geniaal! Vraagt wel om foto/video, zo'n topic! 

- Ar
- Auto: Prius
Minimaal een tellerfilmpje.MartijnGizmo schreef:Haha, geniaal! Vraagt wel om foto/video, zo'n topic!
- Roy RS
huh, vind ik altijd zo bijzonder...hoor je vaker dat mensen een auto kopen, zonder te checken of er wel een motor in zit zoals op het plaatje vermeld staat! In dit geval natuurlijk mega top. Hoe is het toch mogelijk dat men zoiets aanbied zonder het te vermelden en dat iemand het koopt zonder te merken..maar het blijft heel cool...ik zeg pics or it didn't happen!
-
haha en die mensen maar klagen over een piepende toon uit de motor hahahaha
- Dennis Cavallino
En die 2 piepende honden achterin: Waar is onze helm baas!!??

-
Disco's blijven gave wagens. Jammer dat ik een beetje simpel word van de mrb daarvan.
Leuk om te lezen dat Dennis nu eindelijk een Brits hok verkiest boven een Amerikaan. Zal vast een stuk betrouwbaarder zijn.
Leuk om te lezen dat Dennis nu eindelijk een Brits hok verkiest boven een Amerikaan. Zal vast een stuk betrouwbaarder zijn.

- Dennis Cavallino
Hehe, de Jeep is tot nu toe zeer betrouwbaar gebleken.
HSB bij Diesel-Disco's heeft mij er destijds van overtuigd dat de Jeep op LPG kosten-technisch de betere keus was. Qua brandstofkosten is 't om het even, maar HSB voor de Jeep is de helft van de Disco. Aanschaf en restwaarde zijn verder hetzelfde. Onderhoud denk ik ook. Het enige voordeel van de Disco op Diesel is dat de actieradius 2x zo hoog is en dat tanken in 't buitenland makkelijker gaat. Geen voordeel om te onderschatten trouwens, maar dat woog voor mij niet op tegen de kosten. En een Disco roest, mijn Cherokee niet. Daarnaast rijdt de Cherk leuker als je on-road bent en in de sneeuw natuurlijk (want RWD + sper of RWD-biased AWD + sper achter).
Een Disco is wel vele malen ruimer en praktischer als je ermee op reis gaat. De Cherokee is relatief klein.
HSB bij Diesel-Disco's heeft mij er destijds van overtuigd dat de Jeep op LPG kosten-technisch de betere keus was. Qua brandstofkosten is 't om het even, maar HSB voor de Jeep is de helft van de Disco. Aanschaf en restwaarde zijn verder hetzelfde. Onderhoud denk ik ook. Het enige voordeel van de Disco op Diesel is dat de actieradius 2x zo hoog is en dat tanken in 't buitenland makkelijker gaat. Geen voordeel om te onderschatten trouwens, maar dat woog voor mij niet op tegen de kosten. En een Disco roest, mijn Cherokee niet. Daarnaast rijdt de Cherk leuker als je on-road bent en in de sneeuw natuurlijk (want RWD + sper of RWD-biased AWD + sper achter).

Een Disco is wel vele malen ruimer en praktischer als je ermee op reis gaat. De Cherokee is relatief klein.
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Disco V8 rules
, heb de laatste 2 jaar geholpen zo'n ding klaar te krijgen voor het NK offroadracen. Trekt als een jekko, helaas vind de aandrijflijn dat onder die omstandigheden toch wat minder. Is helaas weinig van online te vinden, maar the sound
.

- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Hier hebben we vroegâh een Disco Series 1 met 3.9 V8i voor de deur gehad.
Geweldige bak was dat! Uiteindelijk vanwege wat problemen en de hoge kosten het ding verkocht en hebben mijn ouders er een Volvo S60 voor terug gekocht.
Ooit heb ik zelf zo'n ding voor de deur staan.... voor nu zijn de kosten mij ook te hoog om zo'n ding als daily in te zetten
Geweldige bak was dat! Uiteindelijk vanwege wat problemen en de hoge kosten het ding verkocht en hebben mijn ouders er een Volvo S60 voor terug gekocht.
Ooit heb ik zelf zo'n ding voor de deur staan.... voor nu zijn de kosten mij ook te hoog om zo'n ding als daily in te zetten
- Chris van S.
Weet je het echt heeeeeel zeker Dennis?
- Dennis Cavallino
Ik denk dat ze deze auto nog wel een flink aantal jaar zullen houden Chris. No worries. 

-
ziek! de pajero hier houd ook veel bij maar 260 lukt hem niet.. kwam niet hoger dan 240 met dat ding... willen idd wel wat filmpjes zien hoor!
- Knot
Lekker blokkie voor zo'n auto hoor!
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Prachtfoto's ook. Topper.
Gr.
S. Wonder
Gr.
S. Wonder
- Sperdy