Bij koude start wegrijden zorgt er de laatste weken voor dat de auto ineens iets lijkt in te houden.
Gebeurt als ik weg rij en dan de straat uitrijd met constante snelheid. Zodra de auto een paar km gereden heeft is dit euvel niet meer merkbaar.
Wie weet waar dit aan zou kunnen liggen?
Licht inhouden bij wegrijden met koude motor (M43)
- Tim N
- Joy
Re: Licht inhouden bij wegrijden met koude motor (M43)
Geen idee. Ik weet wel dat alle BMW's van de E36 generatie dit gedrag vertonen. Lijkt met de lambda-regeling te maken te hebben. Koude start gebruikt een open loop waarbij er geen afstemming van sensoren en ECU is. Op het moment dat de auto wat begint op te warmen begint het motormanagement de motorloop te corrigeren waar nodig en merk je dat het blok veel rustiger loopt.
- Tim N
Re: Licht inhouden bij wegrijden met koude motor (M43)
Bedankt Joy, toch een raar gevoel.
Heb de touring nu een jaar maar het eerste jaar dit niet opgevallen.
Nou moet ik wel zeggen dat als je het weet je elke keer dat je wegrijd natuurlijk een stuk constant gasgeeft om te kijken wat er precies gebeurt.
Al Heb ik het idee dat hij nu bij achteruit rijden ook iets minder vloeiend terug naar stationair valt na de koppeling ontkoppeld te hebben in bepaalde situaties.
Heb de touring nu een jaar maar het eerste jaar dit niet opgevallen.
Nou moet ik wel zeggen dat als je het weet je elke keer dat je wegrijd natuurlijk een stuk constant gasgeeft om te kijken wat er precies gebeurt.
Al Heb ik het idee dat hij nu bij achteruit rijden ook iets minder vloeiend terug naar stationair valt na de koppeling ontkoppeld te hebben in bepaalde situaties.