Heeft iemand een klein handtakeltje te leen?
- HJ2
Heeft iemand een klein handtakeltje te leen?
Ik moet de kop van een Lotusje van een vriend eraf halen, maar ik moet deze eerst een stuk liften alvorens ik de benzineleidingen e.d. kan loskoppelen. Dat gaat het handigst met een klein takeltje.
Heeft iemand in regio haaglanden wellicht zo'n ding wat ik zou mogen lenen of tegen een kleine vergoeding?
Heeft iemand in regio haaglanden wellicht zo'n ding wat ik zou mogen lenen of tegen een kleine vergoeding?
- De Sjack
Re: Heeft iemand een klein handtakeltje te leen?
Ik heb wel een motortakel staan, die mag je zo halen in Naaldwijk.
Maar jij wilt een takeltje aan het plafond hangen neem ik aan?
Maar jij wilt een takeltje aan het plafond hangen neem ik aan?
-
Even Mc Gyveren met een katrolletje van de plaatselijke bouwmarkt en een stukkie touw, zo'n kop weegt toch niet alles. Naderhand kan je je renfiets er mooi mee ophangen 

- ThomasGTT
Ik heb in hoofddorp wel een kettingtakel liggen die je mag lenen.
- HJ2
Ik heb een mooie portaalkraan -achtige contraptie gebouwd, waar ik zo een takeltje in kan hangen en in mijn uppie alle handelingen gecontroleerd mee kan uitvoeren om de kop of het hele blok netjes eruit te halen en naast de wagen te kunnen laten zakken, met 2 vingers in mijn neus zogezegd.
De bouwkosten waren ongeveer gelijk een een kant en klare motortakel (oliefantje), maar met zo'n motortakel kan ik niet uit de voeten i.v.m. ruimtegebrek in de garage helaas.
Dank voor het aanbod dus, maar 't gaat niet passen!
Zelf wat bouwen lukt natuurlijk prima, maar ook dat kost altijd meer dan je denkt, en ik takel 't liefst veilig en betrouwbaar.
Thomas, de Hoofddorp optie houd ik in gedachten, bedankt daarvoor!
Ik heb stiekum hoop dat iemand dichterbij een handtaketje heeft liggen. Alles vanaf de 100 KG is voldoende!
De bouwkosten waren ongeveer gelijk een een kant en klare motortakel (oliefantje), maar met zo'n motortakel kan ik niet uit de voeten i.v.m. ruimtegebrek in de garage helaas.
Dank voor het aanbod dus, maar 't gaat niet passen!
Zelf wat bouwen lukt natuurlijk prima, maar ook dat kost altijd meer dan je denkt, en ik takel 't liefst veilig en betrouwbaar.
Thomas, de Hoofddorp optie houd ik in gedachten, bedankt daarvoor!
Ik heb stiekum hoop dat iemand dichterbij een handtaketje heeft liggen. Alles vanaf de 100 KG is voldoende!
- Maik
Ik heb wel een 1-tons kettingtakeltje liggen die je zo mag lenen, alleen heb ik hem zeer binnenkort zelf ook nodig. Hoelang en wanneer heb je hem nodig?
Hij ligt in mijn garage omgeving Leiden.
Hij ligt in mijn garage omgeving Leiden.
- Maik
Dit is hem trouwens, hangende aan mijn eigen zelfbouwcontraptie

- HJ2
Hey! Dat lijkt wel een beetje op mijn contraptie!
Ik heb een dubbele balk genomen met trespa kopstukken als schetsplaat.
Tussen de dubbele balken heb ik 2 deurhangers voor grote schuifdeuren als soort van loopkat gehangen.
Aan de bovenzijde heb ik 2 L profieletjes geschroefd om a). te voorkomen dat de rollen in het zachte hout wegzakken en b). te voorkomen dat de balken in het midden kunnen wijken waardoor de katrol er tussendoor zou kunnen floepen!
Nu kan ik met een pink de katrol heen en weer bewegen met de kop eraan
(in de foto met een andere geleende takel
)

Morgen ga ik eerst de Yperse Lotusdag rijden. Ga je mee? Er rijden ook een hoop speedsters mee
Vrijdag ff uitslapen en dan 't weekeinde weer aan de bak. Als ik 'm dan zou kunnen lenen, dat zou perfect zijn.
Daarna moet de kop worden gevlakt, dus heb ik 'm een weekje niet nodig, daarna weer een middagje om de kop te plaatsen.
Laat maar even weten wat jou het beste uitkomt
Ik heb een dubbele balk genomen met trespa kopstukken als schetsplaat.
Tussen de dubbele balken heb ik 2 deurhangers voor grote schuifdeuren als soort van loopkat gehangen.
Aan de bovenzijde heb ik 2 L profieletjes geschroefd om a). te voorkomen dat de rollen in het zachte hout wegzakken en b). te voorkomen dat de balken in het midden kunnen wijken waardoor de katrol er tussendoor zou kunnen floepen!

Nu kan ik met een pink de katrol heen en weer bewegen met de kop eraan

Morgen ga ik eerst de Yperse Lotusdag rijden. Ga je mee? Er rijden ook een hoop speedsters mee

Vrijdag ff uitslapen en dan 't weekeinde weer aan de bak. Als ik 'm dan zou kunnen lenen, dat zou perfect zijn.
Daarna moet de kop worden gevlakt, dus heb ik 'm een weekje niet nodig, daarna weer een middagje om de kop te plaatsen.
Laat maar even weten wat jou het beste uitkomt
Laatst gewijzigd door HJ2 op 16 mei 2012, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineLuco
- HJ2
... of MP voor 47,-
't zijn de kleine dingen die 't doen Luco! :strong:
- Maik
Dat lijkt zeker op elkaar
Tot en met zondagmiddag ben ik op vakantie, dus dat wordt lastig. De week erna wil ik mijn motortje eruit takelen, dus lijkt dubbel lastig te worden
Je kan ook in Leiden zelf zo'n dingetje ophalen voor weinig (38euro):
http://toolsnmore.webadres.nu/content/t ... ls/40711-1
Scheelt weer een ritje terug en altijd handig om te hebben...

Tot en met zondagmiddag ben ik op vakantie, dus dat wordt lastig. De week erna wil ik mijn motortje eruit takelen, dus lijkt dubbel lastig te worden

Je kan ook in Leiden zelf zo'n dingetje ophalen voor weinig (38euro):
http://toolsnmore.webadres.nu/content/t ... ls/40711-1
Scheelt weer een ritje terug en altijd handig om te hebben...
- Maik
LOL, crosspost, en ik winHJ2 schreef:... of MP voor 47,-

- HJ2
Bedankt voor de tips allen!
SInds gisteren hangt mijn fonkelende nieuwe takel (uit de link van Maik) te fonkelen aan de portaalkraanbalkjes in de garage.
Mission accomplished, want de kop is er inmiddels ook keurig uit
Maandag naar de koppenboer om te reinigen, te vlakken en klepseals te laten vervangen.
en dan nu: An die Arbeit!
SInds gisteren hangt mijn fonkelende nieuwe takel (uit de link van Maik) te fonkelen aan de portaalkraanbalkjes in de garage.
Mission accomplished, want de kop is er inmiddels ook keurig uit

Maandag naar de koppenboer om te reinigen, te vlakken en klepseals te laten vervangen.
en dan nu: An die Arbeit!