Maar wat voor eentje? Van afschrijven hou ik niet en anders wordt ik verbaal in elkaar geslagen door mijn financiële watchdogs FAF en Boertje, dus geen nieuwe. Een 997 dus. Dead-stock? Carrera 2S, 4S? Turbo of toch maar eentje uit de GT3 stal? GT3 of GT3RS? Moeilijk moeilijk!
Na een aantal C2S’en te hebben gereden was ik er toch nog niet zeker van. Ja fantastische auto, maar elke keer dat ik uit de auto stapte had ik niet het gevoel wat ik verwachte. Een auto moet dagen nadat je hebt gereden in je hoofd blijven zitten, tijdens het rijden moet je je eigenlijk afvragen welke bank je moet gaan overvallen om deze auto te kunnen kopen. Hoe drastischer de plannen, hoe meer de auto je hebt gepakt. Althans zo werkt blijkbaar mijn (zieke) geest. Qua opties was het vaak ook net niet. Wel handbak, geen sportstoelen. Wel sportstoelen, geen klappenauspuff. Enfin, ik was op een gegeven moment concessies aan het plegen en mijzelf in een specifieke auto aan het praten. Laten we eerlijk zijn, zo’n auto is voor de heb en dat moet dan zonder concessies zijn.
Tijs (FAF) was tijdens mijn zoektocht mijn steun en toeverlaat. Uiteindelijk was hij het zat en vertelde mij de waarheid, hou op met die ongein en die ouwe-lullen bakken! Wat jij nodig hebt is het non-plusultra van Porsche en stiekem weet je dat ook, jij moet aan de GT3! Dit was al voldoende, maar nadat de magische woorden “Mezger-engine” werden gedropt was mijn shortlist definitief. 997.1 GT3!
Een probleem was, waar haal ik dat ding vandaan? Goed na een paar rondjes Porsche centrums wist ik het zeker, uit Nederland geen Porsche, want blijkbaar zijn die dingen van goud gemaakt, althans gezien de prijs moeten ze daar van gemaakt zijn en goud is zwaar en ieder weet dat dit de wegligging niet ten goede komt.

Mobile.de en autoscout waren dagelijkse kost voor de afgelopen zes maanden, maar uiteindelijk kwam de winnaar uit de bus via de internationale zoekoptie van Porsche.de. Bij de Italiaanse Porsche Importeur stond een mooie zwarte GT3 te koop.
Mailtje gestuurd, vluchtje geboekt en dan voor je het weet loop je de hol van de leeuw in. Begroet door twee Monica Belucci-achtige vrouwen( ik bleef even staan genieten van andere rondingen) was het feestje begonnen. Na een rondje door de immense showroom gelopen kwam ik hem tegen. Mr. Badass! Het uiterlijk vertoon was fenomenaal, Basaltschwarz met PCCB’s achter mat-titanium 19” GT3 wielen. “Comfort-pakket, dus adaptieve sportstoelen i.p.v. Porsche schalen en het ontbreken van steigerpijpen. Precies zoals ik hem wil. Een proefritje was een formaliteit want mijn inner-monologue stond al op standje 11 te schreeuwen, nee te brullen KOPEN KOPEN KOPEN JE MOET HEM KOPEN!!!!!!!! Na wat onderhandelen, ging de handtekening onder het koopcontract en begon het lange wachten.
A.s. vrijdag is het zover, dan vlieg ik naar Italië en rij hem zelf terug, volgens mij een road trip om nooit meer te vergeten. Als de auto in NL zal ik wat meer foto’s maken, voorlopig moeten jullie (en ik) het doen met deze drie.