W W II Plane discovery Sahara desert

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

W W II Plane discovery Sahara desert

Bericht door romo » 11 mei 2012, 17:41

GTRene

Re: W W II Plane discovery Sahara desert

Bericht door GTRene » 11 mei 2012, 17:53

gave vondst, kijkje in het verleden.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 11 mei 2012, 18:09

Briljante vondsten zijn dit, ben dan ook WW2 fanaat. Laatst in Birma ook 20 Spitfires ontdekt. http://nos.nl/artikel/362277-birma-gaat ... raven.html

franktastic

Bericht door franktastic » 11 mei 2012, 18:28

Gaaf! :cool:

GTRene

Bericht door GTRene » 11 mei 2012, 18:45

Wouter81 schreef:Briljante vondsten zijn dit, ben dan ook WW2 fanaat. Laatst in Birma ook 20 Spitfires ontdekt. http://nos.nl/artikel/362277-birma-gaat ... raven.html
vergeten? ff 20 vliegtuigen vergeten :lol:

wel heel apart zeg, zal me benieuwen hoe het zich heeft gehouden onder de grond, ze zullen wel een dealtje met Birma hebben gemaakt dat zei ook wat vliegtuigen mogen houden oid?

zijn dus bouwpaketten als het ware en destijds per schip in kisten daar gebracht?

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 11 mei 2012, 21:57

GTRene schreef:
Wouter81 schreef:Briljante vondsten zijn dit, ben dan ook WW2 fanaat. Laatst in Birma ook 20 Spitfires ontdekt. http://nos.nl/artikel/362277-birma-gaat ... raven.html
vergeten? ff 20 vliegtuigen vergeten :lol:

wel heel apart zeg, zal me benieuwen hoe het zich heeft gehouden onder de grond, ze zullen wel een dealtje met Birma hebben gemaakt dat zei ook wat vliegtuigen mogen houden oid?

zijn dus bouwpaketten als het ware en destijds per schip in kisten daar gebracht?
Mag ik een gokje wagen? In een vergelijkbare staat als de Plymouth Belvedere die ze in 1957 in Tulsa begraven hebben in een zogenaamde waterdichte betonnen constructie.

Zoals gezegd uitermate gave vondsten, ik ga Fly Past en de andere tijdschriften in de gaten houden wat betreft de progress.

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 11 mei 2012, 22:09

Altijd gaaf dit soort dingen!

Ik ben zelf erg geinteresseerd in oorlog spul, vandaar ook dat ik een legerjeep en weet ik veel wat nog meer heb gehad.

Maat van me weet echt alles over de WOII en barst van de spullen, prachtig vind ik dat. Dit gasten gaan ook gewoon nog duiken in Noorwegen en Duitsland naar Munitie e.d.

Voor wie dit soort spul nog meer interessant vind, dan kan ik het boek van "The lost Squadron" aanraden, prachtig!

Afbeelding

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 11 mei 2012, 22:16

Ahhh Glacier Girl, heb er een 1:48 schaalmodel van liggen. Heb het originele boek ook op de plank, zou mooi zijn als ze er inmiddels een heruitgave van gepubliceerd hebben met de volledige restauratie erbij.

Een consortium uit Duitsland zou de rest ook uit willen graven maar heb er al een hele tijd niets meer van vernomen, de rechten zouden naar een andere groep gegaan zijn maar moet weer eens gaan neuzen of daar wat van terecht gekomen is.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 mei 2012, 20:27

Oud (hier boven) vs nieuw(hier onder), maar beide iconen van hun tijd.

Fantastische platen;

http://www.universetoday.com/94990/ende ... e-orbiter/

Plaats reactie