Carterventilatie vervangen BMW M52TU/M54

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Martin van der Zwaard

Carterventilatie vervangen BMW M52TU/M54

Bericht door Martin van der Zwaard » 11 mei 2012, 16:47

Ik ben van plan op korte termijn de carterventilatie te vervangen van mijn BMW.
Heb al weken een probleem van inhouden etc en begin het vermoeden te krijgen dat de carterventilatie wel eens de boosdoener kan zijn.

Spullen bestellen kan ik op de zaak doen, maar ik ben even benieuwd naar ervaringen van mensen hier die het misschien zelf al eens vervangen hebben.

Is het verstandig om de uitvoering voor koude landen te nemen of kan ik, met 40k per jaar, gewoon de standaard versie monteren?

En dan het monteren....ik heb gehoord dat het nog wel eens een dieveklus kan zijn. Iemand hier die daar iets over kan vertellen?? Is het goed zelf te doen of niet?

Jussi

Re: Carterventilatie vervangen BMW M52TU/M54

Bericht door Jussi » 11 mei 2012, 18:57

Martin van der Zwaard schreef:Ik ben van plan op korte termijn de carterventilatie te vervangen van mijn BMW.
Heb al weken een probleem van inhouden etc en begin het vermoeden te krijgen dat de carterventilatie wel eens de boosdoener kan zijn.

Spullen bestellen kan ik op de zaak doen, maar ik ben even benieuwd naar ervaringen van mensen hier die het misschien zelf al eens vervangen hebben.

Is het verstandig om de uitvoering voor koude landen te nemen of kan ik, met 40k per jaar, gewoon de standaard versie monteren?

En dan het monteren....ik heb gehoord dat het nog wel eens een dieveklus kan zijn. Iemand hier die daar iets over kan vertellen?? Is het goed zelf te doen of niet?
Ik ga het begin juli doen met een vriend van me die bij de dealer werkt. De kostprijs van de onderdelen komt ongeveer op een 130 euro. Hij liet wel verstaan dat het een klotewerk is en ik ga van de gelegenheid gebruik maken om ook meteen de Vanos seals te vervangen. Die dingen leven volgens de revisiesetleverancier ook niet meer dan 100k km.

Plaats reactie