swift gti kopen uit 1995
-
swift gti kopen uit 1995
Hallo,
Ik zal me eventjes voorstellen.
Ik ben Michael en ik ben 21 jaar.
Nu ik me rijbewijs zo'n bijna 3 jaar in bezit heb vind ik het wel een keer tijd worden voor een eigen scheurijzer.
Mijn oog is gevallen op een reddisch blue swift gti uit het jaar 1995 met km-stand 130 xxx.
Ik ga maandag een kijkje nemen naar de auto maar wat mij doet twijfelen is de vraagprijs voor het wagentje.
De verkoper wilt er namelijk 2250,- voor hebben.
De dorpels zijn stevig en gelast waar ze gelast moeten worden maar en zijn nog wel een paar kleine minpuntjes zoals een slechte tot niet werkende bestuurders ruit ( elektrisch ) en de antenne is aan vervanging toe. Bij de achterklep zit wat roest en moet een nieuw stuk in gelast worden. ( is niet al teveel moeite en heb wel het vervangende deel er al bij.
Verder is de auto altijd netjes onderhouden en is het echt van een liefhebber geweest.
Het is ook pas de 3de eigenaar maar ik denk dat de prijs teveel ervoor is.
Zou graag reacties horen.
Het gaat over de auto in de onderstaande link:
http://www.suzukituningclub.nl/forum/sh ... 158&page=9
Ps: Ik heb expres gekozen om het in dit forum te plaatsen ivm met vervelende scenario's.
Ik zal me eventjes voorstellen.
Ik ben Michael en ik ben 21 jaar.
Nu ik me rijbewijs zo'n bijna 3 jaar in bezit heb vind ik het wel een keer tijd worden voor een eigen scheurijzer.
Mijn oog is gevallen op een reddisch blue swift gti uit het jaar 1995 met km-stand 130 xxx.
Ik ga maandag een kijkje nemen naar de auto maar wat mij doet twijfelen is de vraagprijs voor het wagentje.
De verkoper wilt er namelijk 2250,- voor hebben.
De dorpels zijn stevig en gelast waar ze gelast moeten worden maar en zijn nog wel een paar kleine minpuntjes zoals een slechte tot niet werkende bestuurders ruit ( elektrisch ) en de antenne is aan vervanging toe. Bij de achterklep zit wat roest en moet een nieuw stuk in gelast worden. ( is niet al teveel moeite en heb wel het vervangende deel er al bij.
Verder is de auto altijd netjes onderhouden en is het echt van een liefhebber geweest.
Het is ook pas de 3de eigenaar maar ik denk dat de prijs teveel ervoor is.
Zou graag reacties horen.
Het gaat over de auto in de onderstaande link:
http://www.suzukituningclub.nl/forum/sh ... 158&page=9
Ps: Ik heb expres gekozen om het in dit forum te plaatsen ivm met vervelende scenario's.
- dvh
Re: swift gti kopen uit 1995
Deze Swift " ken " ik wel.
Een GTi mk3 uit '95 is de laatste uit zijn soort. Dus jonger dan dit krijg je ze niet.
Roest is verveleld. Echter achterkleppen voor een swift zijn er voldoende. Er zit geen onderscheid tussen een normale swift en die van de GTI ( buiten het spoilertje ).
Als de dorpels gelast zijn, prima. Maar ik zou toch de bodem even checken. Die dorpels blijven roesten.
De prijs van 2250 is redelijk. Mits ie goed is.
Let op knarsende versnellingsbakken, en de motortemperatuur. Want de koppaking begeeft het snel wanneer je dit hoogtoerig blok ( prachtig jank blok overigens ! En dat voor een 1.3...! Who needs downsizing.. Bouw hem aub opnieuw Suzuki en ik koop er een. ) met een koude motor richting de 8000rpm stuurt.
Let wel, op deze swift heeft een turbo gezeten ( of zit er nog op ?)
En de Kmstand , de teller gaat maar tot 99.999 dus het kan net zo makkelijk 230dkm zijn.
En aandraaiassen moet je maar gelijk een paar op voorraad leggen.. Die sneuvelen ook regelmatig.
Verder vind ik het prachtige autotjes. Erg veel plezier mee gehad.
Een GTi mk3 uit '95 is de laatste uit zijn soort. Dus jonger dan dit krijg je ze niet.
Roest is verveleld. Echter achterkleppen voor een swift zijn er voldoende. Er zit geen onderscheid tussen een normale swift en die van de GTI ( buiten het spoilertje ).
Als de dorpels gelast zijn, prima. Maar ik zou toch de bodem even checken. Die dorpels blijven roesten.
De prijs van 2250 is redelijk. Mits ie goed is.
Let op knarsende versnellingsbakken, en de motortemperatuur. Want de koppaking begeeft het snel wanneer je dit hoogtoerig blok ( prachtig jank blok overigens ! En dat voor een 1.3...! Who needs downsizing.. Bouw hem aub opnieuw Suzuki en ik koop er een. ) met een koude motor richting de 8000rpm stuurt.
Let wel, op deze swift heeft een turbo gezeten ( of zit er nog op ?)
En de Kmstand , de teller gaat maar tot 99.999 dus het kan net zo makkelijk 230dkm zijn.
En aandraaiassen moet je maar gelijk een paar op voorraad leggen.. Die sneuvelen ook regelmatig.
Verder vind ik het prachtige autotjes. Erg veel plezier mee gehad.
-
De 2de eigenaar is een opa geweest en daarvoor had er ook geen jong iemand ingereden wat de huidige eigenaar zegt.
Er heeft geen onverantwoordelijk iemand ingereden dus. De auto heeft NAP controle en bij de suzuki dealer is hij ook bekend. Naar mijn weten heeft er geen turbo op gezeten..?
Hij had hem vorig jaar gekocht bij dezelfde suzuki dealer waar de eigenaar voor hem in onderhoud had voor een prijs van 2950,-.
Dat lijkt me eerlijk gezegd sterk aangezien de auto vrij roestig was...
Ik weet inderdaad dat deze gti 1 van de laatste in zijn soort is. Daarom vind ik het moeilijk de waarde van zulke bolide's te bepalen..?!
De auto is wel 17 jaar oud en mij lijkt een prijs van 1700-1900 meer realistischer? in top staat.
Er heeft geen onverantwoordelijk iemand ingereden dus. De auto heeft NAP controle en bij de suzuki dealer is hij ook bekend. Naar mijn weten heeft er geen turbo op gezeten..?
Hij had hem vorig jaar gekocht bij dezelfde suzuki dealer waar de eigenaar voor hem in onderhoud had voor een prijs van 2950,-.
Dat lijkt me eerlijk gezegd sterk aangezien de auto vrij roestig was...
Ik weet inderdaad dat deze gti 1 van de laatste in zijn soort is. Daarom vind ik het moeilijk de waarde van zulke bolide's te bepalen..?!
De auto is wel 17 jaar oud en mij lijkt een prijs van 1700-1900 meer realistischer? in top staat.
- dvh
Ik zou voor de zekerheid even navraag doen op het sstc forum.
Weet bijna zeker dat hier een turbo op zat.
Weet bijna zeker dat hier een turbo op zat.
-
oke?! hmmm dat lijkt me dan heel achterbaks. Het lijkt me opzich een erg vertrouwelijke gozer.
Maar ik moet dus navragen op het suzuki swift forum of er een turbo op gezeten had?
bedankt in ieder geval!
Maar ik moet dus navragen op het suzuki swift forum of er een turbo op gezeten had?
bedankt in ieder geval!
- Roy RS
je kunt toch gewoon de verkoper vragen hoe dat zit? Hij moet wel heel slinks zijn om dat achter te houden als je er letterlijk om vraagt...zijn leuke bommetjes, dat dan weer wel!
-
Turbo don't know maar dat moet terug te zoeken zijn toch?
Roest achter lijkt vrij erg op de foto's maar kan volgens mij goed hersteld worden.
Prijs is imo niet heel erg hoog vind er maar eens een die nog niet compleet is weg gerot
Wel geinig wagentje, wel een paar honderd eraf lullen en rijden
Roest achter lijkt vrij erg op de foto's maar kan volgens mij goed hersteld worden.
Prijs is imo niet heel erg hoog vind er maar eens een die nog niet compleet is weg gerot
Wel geinig wagentje, wel een paar honderd eraf lullen en rijden

-
Jaa ik ga het er zeker over hebben.
Voor die achterbak heeft hij er ook al een ander stuk netjes uitgesneden van een kennis die een donor auto had in dezelfde orginele kleur.
Maar er zijn in dede loop van tijd meerdere tip top swift gti's verkocht op de forum voor minder dan 2 ruggen rij klaar. maar af dingesen ga ik zoiezo doen...
Ze zijn inderdaad vrij zeldzaam in deze staat...
Daarom twijfel ik zo erg... de waarde is daarom lastig in te schatten...
Voor die achterbak heeft hij er ook al een ander stuk netjes uitgesneden van een kennis die een donor auto had in dezelfde orginele kleur.
Maar er zijn in dede loop van tijd meerdere tip top swift gti's verkocht op de forum voor minder dan 2 ruggen rij klaar. maar af dingesen ga ik zoiezo doen...
Ze zijn inderdaad vrij zeldzaam in deze staat...
Daarom twijfel ik zo erg... de waarde is daarom lastig in te schatten...
- dvh
Heb je het topic ook doorgelezen ?
Dorpels met roest> gelast
Uitlaat stuk
Aandraafhoezen stuk, en op de manier te zien binnenkort ook de aandrijfas zelf.
Roest op de klep.
En als je kritisch gaat kijken zal er nog wel meer te vinden zijn.
Het is een autotje uit '95. Dus wat een gek ervoor geeft.
Qua staat is ie niks waard. Zo goed behouden is dit exemplaar niet.
En qua waarde al lang afgeschreven.
1750-2000 is reeél. En bij meerdere gebreken uiteraard minder.
Dorpels met roest> gelast
Uitlaat stuk
Aandraafhoezen stuk, en op de manier te zien binnenkort ook de aandrijfas zelf.
Roest op de klep.
En als je kritisch gaat kijken zal er nog wel meer te vinden zijn.
Het is een autotje uit '95. Dus wat een gek ervoor geeft.
Qua staat is ie niks waard. Zo goed behouden is dit exemplaar niet.
En qua waarde al lang afgeschreven.
1750-2000 is reeél. En bij meerdere gebreken uiteraard minder.