shorsing...

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Jeroen K.

shorsing...

Bericht door Jeroen K. » 09 mei 2012, 16:08

Mijn E36 is momenteel geschorst... nou wil ik hem er binnenkort weer uithalen. maar de APK is ook verlopen. Moet ik dan dus eerst de APK vernieuwen en dan pas uit de schorsing halen? of geven ze bij rdw een week de tijd om dat te vernieuwen als je hem uit de schorsing haalt? is hier iemand bekend me wat daar de juiste procedure is?

alvast bedankt

Riceaux

Re: shorsing...

Bericht door Riceaux » 09 mei 2012, 16:11

Als de schorsing afloopt moet u weer aan alle verplichtingen voldoen, dus ook aan de APK. Laat uw voertuig keuren vlak voordat de schorsing afloopt. U mag met het geschorste voertuig van de openbare weg gebruik maken om naar de keuring te gaan. Zorg er wel voor dat het voertuig op dat moment verzekerd is.
Alstu

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 09 mei 2012, 16:56

thx :) wrom ik ht niet heb kunnen vinden geen idee :coffee:

ook tegenstrijdig... je mag niet met een geschorste auto over straat maar wel om naar de keuring te gaan... moet je daar bewijs van hebben dat je daar dan heen gaat of hoe zit dat?

Riceaux

Bericht door Riceaux » 09 mei 2012, 17:04

Jeroen K. schreef:thx :) wrom ik ht niet heb kunnen vinden geen idee :coffee:

ook tegenstrijdig... je mag niet met een geschorste auto over straat maar wel om naar de keuring te gaan... moet je daar bewijs van hebben dat je daar dan heen gaat of hoe zit dat?
Afspraak bij de garage is voldoende. Garage moet het dan wel bevestigen als je wordt staande gehouden en de politie hun belt.

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 09 mei 2012, 18:18

Riceaux schreef:

Afspraak bij de garage is voldoende. Garage moet het dan wel bevestigen als je wordt staande gehouden en de politie hun belt.
ok check :) maar neem voor de zekerheid de groene platen mee van het bedrijf ;)

daNpy

Bericht door daNpy » 09 mei 2012, 20:01

Dan is het sowieso geen probleem :)

Fabian

Bericht door Fabian » 09 mei 2012, 21:18

Jeroen K. schreef:
Riceaux schreef:

ok check :) maar neem voor de zekerheid de groene platen mee van het bedrijf ;)
dan kun je net zo goed zonder groene platen rijden, want volgens de regels van de groene platen mag je daar niet mee rijden (auto moet in bedrijfsvoorraad staan van autobedrijf om ermee te mogen rijden, al wordt daar vaak misbruik van gemaakt)

Luco

Bericht door Luco » 09 mei 2012, 21:21

toch een rare regel dat je naar de garage mag rijden, ik laat hem keuren in hierden, das ruim een uur rijden, dan mag ik dat dus ongekeurd doen, vreemd.

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 10 mei 2012, 08:41

Fabian schreef:dan kun je net zo goed zonder groene platen rijden, want volgens de regels van de groene platen mag je daar niet mee rijden (auto moet in bedrijfsvoorraad staan van autobedrijf om ermee te mogen rijden, al wordt daar vaak misbruik van gemaakt)
Ook als ik als werknemen van het bedrijf met de platen rijd?

Fabian

Bericht door Fabian » 10 mei 2012, 08:50

Gebruik handelaarskenteken
Het gebruik van het handelaarskentekenbewijs is beperkt tot:

* voertuigen die tot uw bedrijfsvoorraad behoren en/of
* voertuigen die voor herstel of bewerking bij u zijn gebracht en/of
* voertuigen waarvoor (nog) geen kenteken is afgegeven (en fysiek tot uw (bedrijfs-)voorraad behoren)

Het gebruik van het handelaarskenteken moet direct verband houden met de door uw bedrijf opgegeven bedrijfsactiviteiten. Dit betekent dat u het handelaarskenteken bijvoorbeeld niet mag gebruiken voor uitleendoeleinden.
Altijd origineel kentekenbewijs meenemen

Als u met handelaarskentekenplaten rijdt, moet u altijd het originele handelaarskentekenbewijs bij u hebben, dus geen kopieën. Ook moeten de kentekenplaten op de daarvoor bestemde plaats zijn bevestigd.
Toegestaan gebruik handelaarskentekenplaten

U mag de handelaarskentekenplaten alleen in Nederland gebruiken. Er zijn echter drie landen waar het gebruik ook is toegestaan, maar wel met beperkingen. Hieronder kunt u lezen welke beperkingen dat zijn.
België en Luxemburg

In België en Luxemburg mag u handelaarskentekens uitsluitend voor het afleveren of ophalen van een voertuig in het kader van koop en verkoop van het voertuig gebruiken. U mag handelaarskentekens in die landen dus niet gebruiken voor een proefrit.
Duitsland

U mag het handelaarskenteken ook gebruiken in Duitsland. Echter alleen bedrijfsauto’s mogen met een Nederlands handelaarskenteken in Duitsland rijden.
Deze bedrijfsauto’s mogen daar alleen rijden in direct verband met opbouw, ombouw of herstelwerkzaamheden die daarmee te maken hebben. U moet een schriftelijke bevestiging van de werkplaats bij u hebben waarmee dit kunt aantonen. In de bedrijfsauto moet naast de voertuigpapieren een geldig verzekeringsbewijs (de groene kaart) aanwezig zijn.
Bewaren handelaarskentekenbewijs en kentekenplaten

Als u het handelaarkentekenbewijs of kentekenplaat niet gebruikt, moet u het bewaren in een goed afsluitbare voorziening.

Plaats reactie