Als eerst zal ik mezelf introduceren. Ik ben Kenneth en werk bij JD Customs in Bergschenhoek. Wat we daar doen is bekend en zal ik nu verder niemand mee lastig vallen. Daarnaast doe ik veel met evenementen en zijn autos echt mijn hobby en passie. Naast de Jeep heb ik ook nog een klassieke Fiat 500. Voor een echte sportieve auto ben ik nog altijd aan het sparen en dat zal nog een tijdje zo blijven omdat ik redelijk veeleisend ben als het op een sportauto aan komt

Nadat JWD zijn Jeep Wrangler TJ Rubicon uit Duitsland had gehaald heb ook ik mijn eerste meters gereden in een Jeep. Zoals het met elk model virus begint was ook ik in een opslag verliefd op de auto. Deze Jeeps geven zo’n aparte rij ervaring wat absoluut ten goede komt van de “driving fun”.
Na een paar weekjes zoeken kwamen we al snel een prachtige Jeep Wrangler TJ tegen op het internet. Alles klopte en het hele verhaal was eigenlijk te mooi om waar te zijn. Jeeps zijn natuurlijk niet bij elke dealer te vinden en al helemaal niet met de wensen die wij hadden. Uiteraard hebben we gelijk contact op genomen en hebben we telefonisch de auto al direct gereserveerd. De advertentie stond een paar uurtjes online en er waren van drie verschillende partijen al kapers op de kust.
Aangekomen bij de dealer bleek het hele verhaaltje toch al gauw volledig te kloppen. Het ging dan ook om een rode Jeep Wrangler TJ 4.0 sport Automaat. De 4 liter 6 cilinder is de krachtigste motor welke ze in de wrangler TJ geleverd hebben. De automaat is eigenlijk een must echter hebben de meeste kopers in Nederland deze achterwege gelaten omdat het een behoorlijk dure optie was.
De TJ komt uit 2001 en is toen door een oudere man nieuw besteld. De auto was besteld om op zijn landgoed in Frankrijk neer te zetten. Het betreft hier dus een origineel Nederlandse auto die ondanks zijn Nederlandse kenteken na aflevering direct naar zuid Frankrijk gegaan is. De auto heeft tot december 2011 bij zijn landgoed gestaan en is vervolgens in Nederland ingeruild op een nieuwe Audi A6. In die 11 jaar tijd heeft de auto 26.000 km gereden en is hij nooit gewassen. Nou klinkt dit vervelend echter heeft hij zich ook nog nooit in regen of enige andere vorm van vocht begeven.
De auto is in 2012 dan ook voor het eerst gewassen wat er voor zorgde dat er een in top conditie verkerende lak laag tevoorschijn kwam. Geen was krasje of enige andere beschadiging was er te bespeuren. Naast deze leuke geschiedenis was ook de volledige historie van de auto aanwezig, inclusief de brochure met alle aantekeningen erop met de wensen van de eigenaar.
Genoeg info over de geschiedenis, nu wat feiten:
Jeep Wrangler TJ Sport 4.0 Aut
Km: 31.000 momenteel
Originele Jeep Hardtop winter
Orignele Jeep Softtop zomer
Warn Lier (zware versie)
Instap sidebars
Heavy Duty Keienvanger
Parrot Ateroid Radio
Velgen van een Jeep Grand Cherokee Special Edition
Afneembare trekhaak
Toekomst plannen:
Het is de bedoeling dat er nog aardig wat aanpassingen aan de Jeep verricht worden.
- Om van het Paus mobiel imago af te komen wordt de hardtop dicht getint.
- De zijruiten voor en voorruit worden maximaal toegestaan getint
- Sidebars, carter bescherming en velgen worden zwart geplasti-dipt
- Zijspiegels van een modeljaar later (zoals op de Rubicon van JWD)
- Bushwacker Side fenders
- 4 Zware sleepogen. 2 op de voorbumper & 2 op de achterbumper
- Grotere banden met grof profiel (misschien met andere velgen)
Zo was hij toen ik hem net had:
Alvast getest hoe het rijd zonder deur (ERG LEUK!):
Bestickeren als Ferrari Servizio Assistenza mobiel:
ANVT Hoek van Holland 29 april 2012:
Filmpjes: