blok revisie of ander blok? e30 m3/m5

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
sven deutschmann
Berichten: 831
Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
Locatie: omg. sittard

blok revisie of ander blok? e30 m3/m5

Bericht door sven deutschmann » 04 nov 2006, 17:59

ik ben dus aant twijfelen om de 3,6l m5 die momenteel met defecte cylinderkop stilstaat te gaan reviseren of toch maar een ander blok erin en dan een 3,8..
probleem is financieel. hiervoor max 4k ter beschikking!

twijfel ligt daarin dat ik iets minder ver mogen heb bij de 3,6 maar wel in nieuwstaat na revisie of iets meer vermogen met de 3,8 en niet weten hoelang deze goed blijft lopen.. wat zouden jullie doen?

turbokit was eerst de planing maar voor ring gebruik is het vermogen genoeg en ga ik liever voor betrouwbaarheid dan 100/200pk meer en bang zijn dat het kapot loopt! en voor dat geld heb ik de rest ook mooi in orde :)

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16611
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 04 nov 2006, 18:05

Als geld je beperkende factor is en uiteindelijk is dat het voor iedereen, zou ik lekker voor de revisie gaan.

Heb je niet steeds die stress of het allemaal wel heel blijft.
Laatst gewijzigd door Bram op 06 nov 2006, 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7240
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 04 nov 2006, 18:46

Revisie, je weet niet wat je koopt gebruikt. En dan kun je daarna nog een keer aan de slag.....En dat alleen maar omdat je een paar pk'tjes meer wilde.

Doe een revisie en je weet wat je hebt en je weet dat je jaaaaaren vooruit kunt als je hem netjes behandeld.

je kan er ook over denken om dit blok opnieuw te laten opbouwen met wat speciale delen. Weet je ook dat het tenminste allemaal nieuw is, en je hebt ook wat extra pk's.

Ik koop zakelijk veeeeeeeeel gebruikte blokjes in een week, en het blijkt dat er toch vaak iets mee mis is. Oorspronkelijk blok laten reviseren is voor ons niet interessant, kost te veel tijd en dus teveel kosten voor vervangend vervoer waardoor een gebruikte ruilblokje een financieel aantrekkelijkere keus is. Maar ik zou zelf altijd gaan voor revisie.

sven deutschmann
Berichten: 831
Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
Locatie: omg. sittard

Bericht door sven deutschmann » 04 nov 2006, 18:56

idd gelijk hebben jullie..

waar zou ik dit het beste kunnen laten doen? liefst met veel M ervaring en faire prijzen

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 04 nov 2006, 19:07

Een revisie zou ik doen.En dan direct de cilinderkop goed aan pakken.De kop laten flowen,scherpe nokkenassen er in en grotere kleppen.Bij zon grote motor moet je daar zeker een pktje of 30 winst mee behalen.

Gebruikersavatar
RenéBMW
Berichten: 67
Lid geworden op: 09 okt 2006, 23:15
Locatie: Poppel (Belgie)

Bericht door RenéBMW » 04 nov 2006, 21:41

hoi!
zeker een revisie doen! maar als je "maar"4k te spenderen heb zal het bij revisie blijven... geen scherpe nokkenassen enzo. dan mag je er best een paar k bij smijten. maar als het blok gereviseerd en ingereden is zul je denk ik wel genoeg vermogen hebben, die andere dingen kunnen altijd nog he! eerst zeker weten dat t blok 200% is. 2e hand kopen is wel lijp eigenlijk, het kan eventjes goed gaan maar het kan ook zo afgelopen zijn! en de prijzen liegen er niet om bij die M motoren...

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22505
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 05 nov 2006, 14:38

Tenzij je 100% zeker weet dat een ander blok (3.8 :D ) goed is zou ik ook voor revisie gaan! Wel ff foto's plaatsen onder "werkplaats" aub :mrgreen:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 05 nov 2006, 19:53

Bij ander blok een M3 3,2 blok doen ipv 3,8..... Zou ik doen tenminste.

Auto is dan lichter in de neus. 321 of 340 PK maakt elkaar niet zo veel. En qua tuning kan je redelijk ver komen.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22505
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 05 nov 2006, 22:06

Als dat veel in kg's scheelt is dat ook zeker een overweging waard idd. Mis je wel wat koppel maar gezien het bescheiden gewicht van een (uitgeklede?) E30 zeker een interessante combi.

sven deutschmann
Berichten: 831
Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
Locatie: omg. sittard

Bericht door sven deutschmann » 06 nov 2006, 12:55

vriend van me heeft een goed lopende 3,6 liggen voor weinig dus ga swappen en mijn blok reviseren met allerhande aanpassingen erop..
als de M is uitgekleed wat wel gaat gebeuren dan maakt dat gewichts verschil toch niet meer zo heel veel uit tussen een 3,6 en 3,2..

op deze manier krijg ik de auto tenminste wel klaar van de winter om komend jaar lekker te kunnen ringen

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40199
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 06 nov 2006, 13:09

Revisie en een beetje kietelen zou ik zeggen!

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 06 nov 2006, 13:19

Goeie keuze: goedlopend blok kopen en die reviseren.

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 06 nov 2006, 13:53

@ Fabian.....dat krijg je met 13% Renault in het wagenpark.....jouw collega vertelde vorige week we hebben 13% Renault en dat is 14% te veel :-) *(is zelf honda gek)

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7240
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 06 nov 2006, 18:06

duifjes.com schreef:@ Fabian.....dat krijg je met 13% Renault in het wagenpark.....jouw collega vertelde vorige week we hebben 13% Renault en dat is 14% te veel :-) *(is zelf honda gek)
gokje, je hebt Bert aan de lijn gehad zeker :lol:

Maar idd, gelijk heeft ie wat betreft Renault. Aan de andere kant, daarom heb ik nu wel genoeg werk te doen :roll: :wink:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 07 nov 2006, 02:59

sven deutschmann schreef:vriend van me heeft een goed lopende 3,6 liggen voor weinig dus ga swappen en mijn blok reviseren met allerhande aanpassingen erop..
als de M is uitgekleed wat wel gaat gebeuren dan maakt dat gewichts verschil toch niet meer zo heel veel uit tussen een 3,6 en 3,2..

op deze manier krijg ik de auto tenminste wel klaar van de winter om komend jaar lekker te kunnen ringen
Ja is natuurlijk net wat het verschil in $$$$ is. Een M3 3,2 blok heeft een heel sterk middengebied dus ik denk dat je sowieso sneller bent als met een 3,6. Maar je hebt ook weer met een ander engine managment te maken dus raak je weer aan het klooien met je kabelboom en gedoe met EWS enz. Dus een andere 3.6 er in is wel gewoon het makkelijkste.

sven deutschmann
Berichten: 831
Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
Locatie: omg. sittard

Bericht door sven deutschmann » 07 nov 2006, 09:24

zag trouwens al 3x m5 3,8 in nette staat te koop staan voor rond de 5k..
is misschien ook een optie om zo eentje te kopen voor de sloop..

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 4 gasten