Hm nee maar afhankelijk waar je woont denk ik dat je op straat die veertorens voor ook wel aan het scheuren kan krijgen als je met zo'n clubsport kit gaat rijden. Als je er veel km mee rijd tenminste, denk drempels, gaten in de weg etc.
Op mijn racer zijn er bij Intrax ook 5mm dikke platen gelast op de voortorens, ook om een betere camber/caster stand te krijgen (ronde gat zit off centre) maar ook vanwege het scheuren.
BMW levert op de M3 3,2 en de Z3M zelfs een eigen onderdeel om de veertoren te versterken:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... ing_parts/
#15.
Veel mensen weten dit niet maar door dat plaatje #15 zijn je wielstanden ook beter verstelbaar bij een camber/caster plate als je die op een 3,2 zet. Bij veel camber/casterplates loop je kans dat bij 1 van de verstellingen de plaat tegen de veertoren loopt omdat deze afgerond is. Met die lasplaten uit de Aprico cup of bij Intrax vandaan bereik je een beetje hetzelfde, verstellen gaat beter omdat ze vlak zijn en het geheel word steviger. Die AST camberplate doet volgens mij alleen camber als ik het zo op de foto's zie en dan zou het nog niet zo'n probleem zijn.
Maar kijk je bijvoorbeeld naar het Intrax ontwerp:
Dan zie je dus dat bij standaard montage je camber bereik beperkt kan worden door je veertoren (gaat door middel van de sleuven waar de 3 montagepennen in zitten) Dit los je dus deels op met plaatje #15. Ik heb de weg van de lasplaten genomen en dat doet nog iets anders, je kan je camberplate 90 graden zodat de camber en caster verstellingen als het ware omgedraaid worden, je camber bereik word dan veel groter omdat je ineens het middelste deel van de camberplate gebruikt voor die verstelling, zelfde zoals AST dat doet.
Dit opent trouwens meteen een andere discussie: Een hoop mensen weten altijd heel erg goed te vertellen dat coil over op de achterkant van een E36 niet kan ivm het uitscheuren van de achterste veertorens. Maar monteren vervolgens wel een coilover kit met camberplate direct op de voorste torens, waarvan de metaaldikte ongeveer hetzelfde is, terwijl de voorkant bij veel racewagens een stuk zwaarder is en de veren aan de voorkant een stuk stugger zijn