Bezig met de M coupé van BMW (filmpje geluid S50 blok)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bezig met de M coupé van BMW (filmpje geluid S50 blok)

Bericht door Bram » 03 nov 2006, 15:38

Goed, ik ben het dus, die bezig is met de M coupé. Nandor, bedankt voor het plaatsen van het topic met de daaruit voorkomende tips :wink:

Heb er gisteren in gereden en dat viel niet tegen, ondanks het feit dat de STI wel een klap sneller is. Wat wel jammer is, is dat debeier deze BMW aanbiedt namens een klant, dus er is weinig speelruimte vwb de prijs.

Er zijn wel wat bijzonderheden aan de auto. Hij is begonnen als demo auto van BMW Den Haag/Nederland. Als ik me het goed kan herinneren, is de auto daar 15.000 km lang geweest. Vervolgens bij debeier terecht gekomen. De 1e eigenaar heeft hem daar niet in onderhoud gedaan, er zit dus een 'gat' in het boekje. Bij km stand 40.000 tot op heden, is de auto bij debeier in onderhoud geweest. Wat heb ik gisteren gevonden?

- de kleur van het leer is op de wang van de bestuurder stoel weg, zou gespoten kunnen worden
- de wielen hebben allemaal stoeprandschade
- de 'M' badges zijn allemaal verkleurd
- de remmen zijn echt slecht. Ik vermoed dat de schijven nog de eerste zijn, aangezien ze rondom helemaal verroest waren en piepten. Ook de klauwen zagen er slecht uit. Overigens werd direct door de verkoper aangegeven, dat als de remmen echt bagger zijn, ze zonder gezeik vervangen worden.
- de koplampglazen zijn aardig dof geworden

Eén positief punt, hij rijdt absoluut fijn, klinkt goed en de dealer geeft een half jaar garantie. Ik mag na een maand of 5 de auto bij een onafhankelijk keuringsstation neerzetten, de ANWB ofzo en laten keuren. Alles wat gevonden wordt, is voor hun rekening.

Ook loopt die stationair echt als een diesel :? Ik heb Nandor net het filmpje ervan opgestuurd, hij vermoede dat de kleppen die herrie veroorzaakten.

Ik heb niet zoveel webspace, is hiemand die voor een paar dagen even 25 Mb kan missen? Hoorde Nandor zeggen dat Knot dat wel kon regelen, maar aangezien ik hier net 5 minuten aanwezig ben, wacht ik wel even af :wink:

De M coupé is eigenlijk al m'n droomauto sinds die in 1998 verscheen, maar omdat ik destijds in Seedorf Dld zat en belastingvrij kon kopen, ben ik de STI nieuw gaan rijden, onder het motto, de meeste pk's voor m'n €'s 8)

Ondanks dat ik het een vette bak vind, twijfel ik een klein beetje. Het demo auto verleden, de niet complete onderhoudshistorie, de remmen, zijn toch zaken die moeten kloppen. Misschien dat iemand hier nog ergens een knappe M coupé weet te staan, het liefst één bij een dealer natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Bram op 03 nov 2006, 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 03 nov 2006, 15:53

Even een paar autobladen uit die periode erbij zoeken dus! Heb nog een AV waarbij er een Z3M coupe de vangrail ingezet werd tijdens een sportwagen test op het circuit en de kleur zou wel eens dezelfde kunnen zijn.

Remmerij en roest zegt op zich niets. Met dit weer een auto een week laten staan en je hebt hetzelfde resultaat. De eerste 40.000km geen onderhoud zou ik me niet kunnen voorstellen maar is imo beter dan de laatste 100K km. Ik geef je wel gelijk verschrikkelijk kritisch te zijn :D

Wel een super mooie wagen maar persoonlijk liever een iets donkerdere kleur.

Obbe
Auto: M2

Bericht door Obbe » 03 nov 2006, 16:05

Geen Skyline meer? :wink:

Wat Niels ook al schrijft is wel belangrijk. Heb die 'suer'test ook gelezen destijds en ze zetten inderdaad die Z3M in de vangrail. Zelfde kleur en natuurlijk ook demoauto van BMW. Grote kans dat dit dezelfde was.

Waarom zou je echter niet in Duitsland gaan kopen? Veel meer keus, goedkoper, lagere km. standen etc etc.....Gewoon via BMW.de met een jaar garantie. Alleen maar voordelen en heb je nog geld over voor een setje Movit. :wink:

Succes met zoeken!

Grt. Obbe

Bram

Bericht door Bram » 03 nov 2006, 16:05

De demo auto periode is die wel voorzien van BMW onderhoud :wink: Van 0 tot 15.000 dus en dan vanaf ik meen 40.000 :wink:

Vwb die kapotte M, dat kan ik me nog wel herinneren, dat gebeurde met de Autovisie Supertest. Is een goeie van je, ik zoek hem meteen op 8)

*edit* Gevonden, dat was de TX-RR-64 :wink: Een andere dus, ik ben wezen kijken naar de 95-DB-NT

Bram

Bericht door Bram » 03 nov 2006, 16:16

Er staat er maar 1 bij BMW.de en dan met een interieurkleur, yak :?

Kortom, die dingen worden volgens mij door liefhebbers opgeslagen in garageboxen enzo, anderhalf jaar geleden vond ik via Mobile.de 70 M coupé's ofzo, nu nog maar 15.

De 95-DB-NT waar ik in gereden heb, is voor zover ik weet de enige M coupé die bij een dealer staat in NL, ik heb er nog 2 via marktplaats gevonden en dat was het :roll:

Elmar

Bericht door Elmar » 03 nov 2006, 16:22

Hey Bram, vwb het "diesel" geluid, heb zelf sinds kort een m3 e36 en die klonk koud gestart bij de proefrit ook niet heel mooi. Onderweg de auto langs de kant gezet en hij klonk al een stuk beter. Sinds ie flink wordt gebruikt is het geluid gewoon goed. Kan dus zijn dat ie een tijdje stil heeft gestaan.

Bram

Bericht door Bram » 03 nov 2006, 16:26

Dat is inderdaad het geval, althans dat denk ik.

Als ik op de RDW site het kenteken intik, krijg ik oa deze gegevens:

Datum eerste afgifte Nederland 21-06-1999
Datum eerste toelating 21-06-1999
Datum aanvang tenaamstelling 12-06-2006

Vervaldatum APK 28-09-2006
Wacht op keuren Nee

RVV

Bericht door RVV » 03 nov 2006, 16:32

Wat ik er van begrepen heb is die auto altijd gewoon in onderhoud geweest bij de beier

*Edi*t dat gat van 15 naar 40 is toch alleen maar een oliebeurtje ? De kans is groot dat het een keer vergeten is te noteren is mij ook wel eens overkomen.
Laatst gewijzigd door RVV op 03 nov 2006, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Bram

Bericht door Bram » 03 nov 2006, 16:35

Nou, het boekje wat dhr de Jong, aardige kerel trouwens, mij gisteren liet zien, daar ontbreekt echt een stukkie.

Nou zei hij dat ik me er niet druk over hoefde te maken, het zou allemaal wel kloppen. Opzich, na met Nandor gesproken te hebben geloof ik dat ook wel, maar toch.

Als het goed is belt hij mij zo even, eens kijken of hij iets met de STI heeft kunnen regelen.

RVV

Bericht door RVV » 03 nov 2006, 16:37

Peter de Jong is een mooie autogek :lol: verhalen prachtig Sierra's driftend door de sneeuw op gladde industrieterreinen.

Staat voor wat die zegt.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 03 nov 2006, 16:48

partyondude, zou je dat nou wel doen zo'n M Coupe? Voor je 't weet rijd je veel te hard met boetes enzo :P

Peter de Jong is oud collega van mij en ik ben zijn vaste klant. Hij 'strijdt met open vizier' is zijn motto, duidelijkheid/helderheid.

Ik ken de betreffende M coupe, ik ben 't met je eens betr de plekjes/krasjes. Heb nog niet in die auto gereden(wel in 'n andere en begrijp je verliefdheid al te goed) Interieur vind ik meevallen voor z'n 'leeftijd'.

Succes.

BTW je STI staat er stoer bij. Getuned zeg je? Hoeveel vermogen?

Bram

Bericht door Bram » 03 nov 2006, 16:51

Peter is absoluut een prettig persoon om zaken mee te doen, ik houd wel van een zijn manier van (be)handelen.

Vermogen van de STI zit dicht tegen de 400 pk aan, een M5 ga ik redelijk goed bijhouden, dat is al eens getest :wink:

Robin

Bericht door Robin » 03 nov 2006, 16:56

partyondude schreef:Peter is absoluut een prettig persoon om zaken mee te doen, ik houd wel van een zijn manier van (be)handelen.

Vermogen van de STI zit dicht tegen de 400 pk aan, een M5 ga ik redelijk goed bijhouden, dat is al eens getest :wink:
Tering dat schiet op die bijna 400pk, omdat een M Coupe al allesbehalve 'traag 'aanvoelt is zo'n getunede STi net een tikkie andere koek!

Ik wil ook! Eerst een sperdiff onder die taxi :P

Bram

Bericht door Bram » 03 nov 2006, 17:06

Ik bedoel wel de E39 M5 hoor, niet de E60 natuurlijk :lol:

Robin

Bericht door Robin » 03 nov 2006, 17:09

partyondude schreef:Ik bedoel wel de E39 M5 hoor, niet de E60 natuurlijk :lol:
oh...laat dan maar. traag ding....

:P :D

Fabian

Bericht door Fabian » 03 nov 2006, 17:10

partyondude schreef:De demo auto periode is die wel voorzien van BMW onderhoud :wink: Van 0 tot 15.000 dus en dan vanaf ik meen 40.000 :wink:

Vwb die kapotte M, dat kan ik me nog wel herinneren, dat gebeurde met de Autovisie Supertest. Is een goeie van je, ik zoek hem meteen op 8)

*edit* Gevonden, dat was de TX-RR-64 :wink: Een andere dus, ik ben wezen kijken naar de 95-DB-NT
K wilde al zeggen, die TXRR64 heb ik nog van BMW NL naar de betreffende dealer (Roermond) gebracht toen hij als demo werd verkocht. Wist niet dat ie schade had gehad, reed prima toen. Zie dat ie nu nog steeds bij dezelfde eigenaar rijdt, is daarna niet meer overgeschreven.

Auto zal echt wel onderhoud hebben gehad in dat "gat", kan me eigenlijk niet voorstellen dat iemand zo´n jonge dure auto niet laat onderhouden.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 03 nov 2006, 18:03

Zal je dat nu wel doen zo'n M coupe.. je bedoelt toch de Z3 M coupe? Of is het een Z4 M coupe? Ik vind die STI helemaal gaaf! beetje opzichtig :P maar echt een stoere bak.. als je de M coupe voor erbij neemt heb ik niks gezegt :wink:

Bram

Bericht door Bram » 03 nov 2006, 18:08

Zo rijk ben ik helaas niet.

STI is absoluut dik, maar de M coupé is echt mijn droomautootje. Het 'gebrek' aan vermogen tov de STI neem ik graag voor lief :wink:

RVV

Bericht door RVV » 03 nov 2006, 18:11

partyondude schreef:Zo rijk ben ik helaas niet.

STI is absoluut dik, maar de M coupé is echt mijn droomautootje. Het 'gebrek' aan vermogen tov de STI neem ik graag voor lief :wink:
Dromen navolgen hear hear :wink:

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 03 nov 2006, 18:28

Ja, maar is het nu die vrouwenauto of de Z4 M coupe :P

Shakes

Bericht door Shakes » 03 nov 2006, 18:33

Z3M Coupe vrouwenauto? Het is geen TT :wink:

Ken het gevoel GTT was gaaf. 260 pk, looks en alles in orde maar toch Iets was het net niet meer. 325 van een paar knaken was voor mij een stap verder! M3 een klein sprongetje.

N.

Erik K.

Bericht door Erik K. » 03 nov 2006, 18:55

Mooi ding zo'n M-Coupe!

Je kunt eventueel bij http://www.youtube.com/ of http://www.rapidshare.de/ een filmpje van 25MB wel kwijt.
Rapidshare is tijdelijk niet beschikbaar.

Bram

Bericht door Bram » 03 nov 2006, 19:27

Goeie tip Erik 8)

Hier is die dan, filmpje van het 'diesel' geluid van het S50 blok :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=-AGwI7wk9bQ

HSR

Bericht door HSR » 03 nov 2006, 19:35

http://www.youtube.com/watch?v=zwCp_AgkFdM

Fap julliezelf maar een ongeluk.

Ik wil ook een Z3 Mcoupe!!!!

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 03 nov 2006, 19:58

Ik hoor 2 verschillende geluiden.

1 het getik.

Dat zal wel uit de kleppentrein komen.Een hydraulische klepstoter die door het stilstaan leeg gedrukt is.Niks aan de hand.Gewoon een keer goed warmrijden en het houd vanzelf op.Ritje van 15 minuten is soms al voldoende.

2 een rauw lager of iets met de distributie.Dat met de distributie twijfel ik nog aan want het is maar een fimpje he.

Klinkt mij als een kapot lager in de dynamo.Op te lossen met een nieuwe dynamo.

Plaats reactie