Heb er gisteren in gereden en dat viel niet tegen, ondanks het feit dat de STI wel een klap sneller is. Wat wel jammer is, is dat debeier deze BMW aanbiedt namens een klant, dus er is weinig speelruimte vwb de prijs.
Er zijn wel wat bijzonderheden aan de auto. Hij is begonnen als demo auto van BMW Den Haag/Nederland. Als ik me het goed kan herinneren, is de auto daar 15.000 km lang geweest. Vervolgens bij debeier terecht gekomen. De 1e eigenaar heeft hem daar niet in onderhoud gedaan, er zit dus een 'gat' in het boekje. Bij km stand 40.000 tot op heden, is de auto bij debeier in onderhoud geweest. Wat heb ik gisteren gevonden?
- de kleur van het leer is op de wang van de bestuurder stoel weg, zou gespoten kunnen worden
- de wielen hebben allemaal stoeprandschade
- de 'M' badges zijn allemaal verkleurd
- de remmen zijn echt slecht. Ik vermoed dat de schijven nog de eerste zijn, aangezien ze rondom helemaal verroest waren en piepten. Ook de klauwen zagen er slecht uit. Overigens werd direct door de verkoper aangegeven, dat als de remmen echt bagger zijn, ze zonder gezeik vervangen worden.
- de koplampglazen zijn aardig dof geworden
Eén positief punt, hij rijdt absoluut fijn, klinkt goed en de dealer geeft een half jaar garantie. Ik mag na een maand of 5 de auto bij een onafhankelijk keuringsstation neerzetten, de ANWB ofzo en laten keuren. Alles wat gevonden wordt, is voor hun rekening.
Ook loopt die stationair echt als een diesel

Ik heb niet zoveel webspace, is hiemand die voor een paar dagen even 25 Mb kan missen? Hoorde Nandor zeggen dat Knot dat wel kon regelen, maar aangezien ik hier net 5 minuten aanwezig ben, wacht ik wel even af

De M coupé is eigenlijk al m'n droomauto sinds die in 1998 verscheen, maar omdat ik destijds in Seedorf Dld zat en belastingvrij kon kopen, ben ik de STI nieuw gaan rijden, onder het motto, de meeste pk's voor m'n €'s 8)
Ondanks dat ik het een vette bak vind, twijfel ik een klein beetje. Het demo auto verleden, de niet complete onderhoudshistorie, de remmen, zijn toch zaken die moeten kloppen. Misschien dat iemand hier nog ergens een knappe M coupé weet te staan, het liefst één bij een dealer natuurlijk.