Overigens las ik gisteren dat je 13 cent per euro aan indirecte belastingen betaalt brandstofkosten, maar in werkelijkheid ligt de totale belastingdruk bij Euro 95 op meer dan 70%. Dus van dat CBS-cijfer klopt geen zak.
En in de productieprijs en distributie en marketingkosten, de marge en de kavel-veilingen zitten ook allerlei belastingkosten verwerkt. Denk aan de belastingen die bedrijven moeten betalen over hun lonen, overhead, winst etc. etc. Misschien flauw van me om dat mee te rekenen, maar wel de waarheid.
Wanneer springen wij op de bres?
Ik stel voor:
- Belastingvrije Km-vergoeding omhoog naar een bedrag van 30ct/km ongeacht of je dat nu gebruikt voor Fiets, auto, trein, of scooter. En ongeacht of je het gebruikt voor LPG, Diesel, Benzine of biobrandstoffen en elektriciteit.
- Afschaffen MRB/HSB
- Geen gelul meer over invoeren km-heffing
Dan zou ik al tevreden zijn en wil ik best 2 euro per liter betalen.