Verslag:
Voortaan maar de niergordel mee naar de trackdays!
Elk hobbeltje is merkbaar met het nieuwe sportonderstel van AST. Het kost wel een beetje, maar AST heeft aan mijn verwachtingen voldaan. Met deze shocks zie ik de turbo motor met vertrouwen tegemoet. Het leunen in de bocht, in één woord subliem. Grenzen zijn vandaag weer verlegd. 190 km p/u (voorheen 160 km p/u) op het rechte stuk. Maar dat techniek onvoorspelbaar blijft mag blijken uit onderstaand verslag over het verloop van de trackday van Driving-fun op circuitpark Zandvoort.
Alles ging voorspoedig en we waren op tijd op Zandvoort. Om 9 uur de baan op. Hier had ik maanden op gewacht. Eindelijk kon ik het nieuwe onderstel uitproberen! Wel weer effe wennen, na een tijd geen circuit meer te hebben gezien.
Mijn 1e sessie (rondetijd 2 min 27) was van korte duur. Het heeft precies 3 ronden geduurd! Nadat we een huur Lambo en Porsche hadden ingehaald moest ik helaas tegen Remco zeggen: we hebben geen koppeling meer! Gelukkig heb ik in de 2e versnelling de pitstraat gehaald. Remco constateerde, dat de koppeling was overleden. Het was toen 10:00u.
Menigeen had toen gezegd, domme pech, niets aan te doen, we gaan inpakken en naar huis. Maar dan hebben we toch effe geen rekening gehouden met de heren van S.S.I.. Hoe lang duurt het voordat we terug zijn in Heerhugowaard? Hoe lang duurt het voordat de nieuwe koppeling erin zit? Hoe lang duurt de terugreis? Ok, dan kunnen we dus om 14:00u terug zijn en hebben dan nog 3 uur te gaan!
Ik zal verder niet in detail treden, maar we hadden natuurlijk niet één twee drie een nieuwe koppeling. Uiteindelijk heeft de de- en montage ongeveer 1 uur en 15 minuten geduurd! Een prestatie van formaat! Nogmaals bedankt heren.
Om exact 14:00u reed de racer weer de baan op! Ditmaal met Remco achter het stuur. Remco zette de rondetijd scherp op 2 min en 22 seconden! De heren hadden samen nog wel een momentje onderaan de Hunzerug. Als het goed is, dan staat dit straks op Youtube.
Daarna was Eric aan de beurt. Hij kreeg van mij ook een aantal rij minuten. Ach, na het Alfa 33 debacel moet je de heren toch enthousiast houden en ze af en toe ook laten rijden. Voor Eric was het een tijd terug, dat hij op een circuit achter het stuur zat. Dit was destijds op straatbanden, dus hij moest wel even wennen aan de grip van de racer. Zijn snelste ronde was 2 min en 29 seconden.
We hadden nog 1 uur te gaan en dat heb ik volgemaakt samen met de fotografe van "Visual Image". Tijdens deze sessie heeft "opa" de snelste rondetijd neergezet van 2 min 20 seconden. Echter het venijn zit weer in de staart. Tegen het einde begon de gloednieuwe benzinepomp te haperen. Nog 2 ronden doorgereden, voordat de trackday werd afgevlagd. Toen de motor werd uitgezet sloeg de pomp vast en was met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen. Het toeval wil, dat de buren met een Peugeot op datzelfde moment ook een defecte benzinepomp hadden.
Al met al toch een geslaagde dag. De heren van S.S.I. zijn in ieder geval verguld en in hun nopjes. Ik heb het namelijk voor elkaar, om op 1 dag 2 dingen stuk te maken (koppeling en pomp).
Ach, je moet je sponsor toch te vriend houden en als dit de manier is, het zei zo!
bellezza e forza
http://www.sg-atlantis.nl
http://www.lanciadeltaclub.com