was Kuwait concours de elegance,

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Jeroen K.

was Kuwait concours de elegance,

Bericht door Jeroen K. » 16 mar 2012, 20:01

Zoals op request hierbij even een topic geopened over de concours de elegance. helaas voor de meesten van jullie heb ik bijna alleen foto's van de ferrari groep aangezien ik er zelf aan meedeed met een vriend (hadden hij in 430 mee, en ik in zijn 599 GTB later die avond zijn beide in beslag genomen en na 10 minuten weer terug gehad maar das een ander verhaal)

Dit jaar was het thema, sport en race auto's. auto's kwamen van over de hele wereld ( Hong-Kong, Switzerland, Noorwegen, België etc etc) Maar ook stonden er een aantal stands van de nieuwere merken er ook bij. Zoals Bugatti, Ferrari, Maserati, McLaren maar ook Aston Martin was er met hun nieuwe V12 Zagato, en wat een plaatje was dat zeg! ON-GE-LOOFE-LIJK.

Tja de ferrari show. er zijn al wat foto's geweest hier van de Mansory Stalone (waar ze edition hadden gespeld als "edtion" sinds ik dat hier las is dat het verhaal binnen de kuwaitse auto groepen). Verder werd hier toen ook voor het eerst de relatief nieuwe 458 spider openbaar getoond voor de niet Ferrari eigenaren.

Tja de foto's dan maar:

De V12 Zagato:
Afbeelding

Zagato styled alfa (op basis van een viper, was vooral aan het interieur te zien):
Afbeelding

Zou dit Senna's echte auto geweest zijn?:
Afbeelding

Mijn vervoer voor de dag met de 430 er achter...
Afbeelding

De rest staat zoals gewoonlijk weer op mijn Facebook...
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 500&type=3
Laatst gewijzigd door Jeroen K. op 19 mar 2012, 19:18, 2 keer totaal gewijzigd.

Niels
Auto: Prius+

Re: Kuwait concours de elegance..

Bericht door Niels » 16 mar 2012, 22:19

Afbeelding

Afbeelding

Staat mooi spul tussen :kikker:

Fedmas
Auto: A3 45 TFSIe

Bericht door Fedmas » 16 mar 2012, 22:21

Toch wel benieuwd naar die in beslag name, what have you done?

GTRene

Bericht door GTRene » 16 mar 2012, 22:32

hey luie donder, plaats eens wat meer foto's hier ipv alleen op facebook :wink:

bv deze, apart ding dacht eerst iets van een aparte porsche ofzo, maar wat is het?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

wat is de macross?

en oooo :foto:

breadvan Afbeelding

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 16 mar 2012, 22:43

Fedmas schreef:Toch wel benieuwd naar die in beslag name, what have you done?
Lol we stonden naast elkaar vooraan bij het stoplicht.... Tja dan vraag je erom 2 18 jarigen in 2 ferrari's.... Dat was launch control inschakelen en gas erop zodra stoplicht opgroen ging... Kwamen we voorbij een politie auto met zo'n ± 280 op teller. Werden bij de rotonde ff aan de kant gezet. autos in beslag. Mochten beide een belletje maken. Hij belt paps, paps spreekt met agent en we zijn weer vrij om te gaan ;)

zo werkt het hier in midden oosten ;) ben ook al is met de M3 in me eentje aan de kant gezet, zelfde stuk 260 kmh en met een waarschuwing laten gaan XD midden oosten FTW!!!!!

GTRene

Bericht door GTRene » 16 mar 2012, 22:45

bijna een droomwereld ook al qua brandstofprijs, maar voor velen zal dat paradijs niet zo gelden denk :clown:
doch wel lache sommige zaken.

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 16 mar 2012, 22:47

De Macross....
Canada is not exactly a mecca for exotic car creation. We're known more for our Corollas than Europe's Paganis, Bugattis and Koenigseggs. That is, until recently: First came Quebec's Pléthore LC-750 and now, almost out of the blue, the De Macross GT1, the first super sports car from upstart, Vancouver-based automaker De Macross Motors Corporation (DMMC).

The world-beating coupe is being developed and manufactured in our own backyards by Multimatic Inc., a Markham, Ontario company that's already aligned with the likes of Aston Martin and the Red Bull F1 team.

Unveiled to the world early this year at the Multimatic headquarters outside of Toronto, the GT1 is no fly-by-night prototype, but a production-ready machine that hits all of the high notes expected of a hand-built, rear-drive super car: aluminum and carbon-fibre construction, an 800-plus horsepower supercharged V8 engine, a top-speed near 350 km/h and of course, a million-dollar price tag.

Who? And why?
According to Hao Wang, Multimatic’s engineering project manager for the De Macross GT1 program, the Canadian company was approached just over a year ago by Korean businessman Jahong Hur about developing DMMC’s premiere super car. As part of South Korea's massive GS Group conglomerate, Hur has ties with everything from sports franchises and resort hotels to his Coquitlam, B.C. Power Air Corp., an alternative energy company with the global rights to develop zinc-air fuel cells.

"Mr. Hur has a huge passion for automobiles," said Wang, "but his businesses are obviously not automotive-related. He and an Alias designer in South Korea actually came up with the styling and all the intricate details of the GT1 about a year and half ago and then he searched for the best company to bring his dream to reality. He went around to places like Lotus and Porsche Engineering, but through some due diligence, chose us."

More on Multimatic
Why select this Canuck company over those household names? While it's true that Multimatic is largely off Canadian's car radars, the Ontario outfit has 25 years of experience engineering and manufacturing everything from parts for the major OEMs, to complete cars and purpose-built racing machines. It has a global footprint from Europe to Asia, with manufacturing partners in South America and Australia.

Multimatic has helped build the Shelby Series 1 and RUF CTR3 sport cars, plus handled the Canadian homologation of the famed Ford GT. On the motorsport front, it builds the Mustang Boss 302R for Ford Racing and won its class at the 2003 Rolex 24 at Daytona with a purpose-built prototype. Today, the company is partnered with none other than England's Aston Martin to build the carbon-fibre monocoque passenger cell for its million-dollar One-77 super car.

Hur asked Multimatic to build a complete, running prototype of his two-seater GT1 in a little over a year's time. A tight deadline by industry standards, but Wang said, "because it was all contained within Multimatic, we didn’t need to draw on outside organizations which traditionally slow the development process… part of the work was done in our UK office. It was a world effort. That's how we were quick and efficient.

"We had roughly 8-10 people working full-time on the project and about 30 people the night before I had to show the car to Mr. Hur," joked Wang.

Making sure it's a real car
Keeping the R&D internal also helped keep the De Macross GT1 largely off the public radar until it was ready for the street and racetrack. "Mr. Hur wanted his car to come out and be ready to go," said Wang. "People are doing a lot of specialty and show cars these days, but largely, they're styling bucks with nothing underneath… there's no substance behind it. Today the lifecycle of consumer products is so short, if you don't have something people can touch and drive right away, they loose interest. Buyers can drive this car within the next couple of months."

Like Lamborghini starting his own car company because he was unsatisfied with Ferrari's creations, the story goes that Jahong Hur launched the now-fledging De Macross Motors because he was disappointed with today's super car crop. An owner of "several" sport cars from the Testarossa and Countach era, he wanted a car, "usable both on the street and track, with maybe just a fraction more bias toward the track," that paid tribute to '60-era Le Mans racers with modern underpinnings (He also plans to add three more sports cars and an armoured vehicle to DMMC's lineup going forward).

Behind the metal
Tasked with developing the aluminum-skinned De Macross "to dominate the world’s elite sports cars market," Multimatic designed the car's basic structure for low weight and with global crash certification in mind. The front and rear sub-frames, suspension and steering components are largely made of billet-machined aluminum, while the passenger compartment is a mix of alloy extrusions and carbon-fibre panels. Wang says the GT1 is an all-new design, but does admit that "a fraction," of the machinery to make the One-77's monocoque tub is used here, mostly because it makes sense to leverage the Aston's "millions of dollars in tooling, when we're talking about thousands in tooling for the De Macross."

Roush Yates Racing, which bolts up engines for top-level NASCAR cup cars - is providing the GT1's engine. The 5.4-litre supercharged V8 engine is mid-mounted and mated to a six-speed manual gearbox. It's expected to produce the aforementioned 800-plus horsepower, 700-plus pound-feet of torque, a 7,000 rpm redline and a 0-100 km/h run in the 3.5 second range. Wang says the aluminum engine is indeed based loosely on the powerplant from the Ford GT, but with unique components including the heads, crank and supercharger.

The GT1's suspension is actually a derivative of the system the Canadian company is supplying to the champion Red Bull Formula 1 team. The so-named ‘Multimatic Dynamic Suspensions Spool Valve dampers’ are mounted in-board and are four-way independently adjustable. The De Macross also wears active ride height control to drop the vehicle 28 mm (about an inch) at highway speeds to dial up downforce and stability. The car will even introduce an industry-first: a hydraulic anti-roll device to keep the car cornering flat and fast.

Ready for production?
Wang says Multimatic currently has the space, equipment and manpower in place to build the production GT1, but is tightlipped on specifics for now. " Were not talking thousands of cars," he said. "It will be a small team of people hand-crafting and assembling the vehicles. Not more than 10 or 15 people. They will be built like our Daytona Prototype or Mustang Boss 302R racecars."

The Multimatic team is heading to Florida in March to begin fine-tuning the car's dynamics on-track, but will return to the True North, Strong and Free once the snow disappears. The company has a long-term relationship with Calabogie Motorsports Park west of Ottawa as a location for homegrown vehicle development work.

De Macross will likely begin sales of the GT1 towards the middle of this year through what Wang describes as a "one-on-one type of sales and delivery process you'd expect from this caliber of car."
Just when you thought all Canada was good for was affordable health care and civil political discourse, our neighbors to the north surprise you with a creation like the De Macross GT1. The brainchild of Jahong Hur, the supercar boasts a host of exotic materials and more than a little tech borrowed from the hive mind at Formula One. That includes the vehicle's suspension system, which uses the same Dynamic Suspension Spool Valve dampers that Multimatic cooked up for various F1 outfits. The four-way adjustable pieces can crop the vehicle's ride height by over an inch to allow for both a street and a track set up.

A mid-mounted 5.4-liter Roush Yates supercharged V8 engine provides thrust. The mill dumps 800 horsepower and 700 pound-feet of torque onto the rear wheels only via a six-speed-manual transmission. The company says the gear is good enough to scoot the GT1 to 60 mph in 3.4 seconds while dusting off a standing quarter mile in 11.5. That's mighty quick by anyone's measure.

There's no word on how much this machine will cost you, but we'd bet a nickel it won't be cheap. Hit the jump for the full press blast.
Laatst gewijzigd door Jeroen K. op 16 mar 2012, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 16 mar 2012, 22:49

GTRene schreef:bijna een droomwereld ook al qua brandstofprijs, maar voor velen zal dat paradijs niet zo gelden denk :clown:
klopt, is alleen als je blank bent of een kuwaiti zelf.. ben je een import (indier, filipijn, bangladeshi etc) lukt je dat echt niet en draai je gewoon de cel in... als ik volgend jaar zomer (2013) klaar ben met me study ben ik ook zeker weer in Koeweit te vinden... zolang drank en feesten niet in je interesses zitten, en je alleen aan auto's denkt en praat (zoals mij) is het een pracht land!

GTRene

Bericht door GTRene » 16 mar 2012, 22:55

ik drink niet en rook niet en of gebruik niet en dat alles ook nooit gedaan dus interesseert me ook niet :mrgreen:

auto's wel :wave:

eneuh vrouwen ook wel dus dan ook een klein probleem daar wellicht :lol:
en ow...heel kleine beurs wat ook een handicap is, alhoewel de brandstof weer zo goedkoop is dat dat wel kan :df: is het duur aan autoverzekeringen en of gekke eisen ? hebben ze daar wegenbelasting of wat zijn de nadelen en of voordelen t.o.v. NL

Riceaux

Bericht door Riceaux » 16 mar 2012, 22:59

Jeroen K. schreef:
GTRene schreef:bijna een droomwereld ook al qua brandstofprijs, maar voor velen zal dat paradijs niet zo gelden denk :clown:
klopt, is alleen als je blank bent of een kuwaiti zelf.. ben je een import (indier, filipijn, bangladeshi etc) lukt je dat echt niet en draai je gewoon de cel in... als ik volgend jaar zomer (2013) klaar ben met me study ben ik ook zeker weer in Koeweit te vinden... zolang drank en feesten niet in je interesses zitten, en je alleen aan auto's denkt en praat (zoals mij) is het een pracht land!
Noem je dat geen discriminatie?

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 16 mar 2012, 23:04

voor de auto kan je geen goedkoper land vinden... wat ik in nl zou betalen per maand aan verzekering voor mijn E46 M3 betaal ik hier per jaar... auto's kennen geen belasting bij aankoop, en je hebt ook geen wegenbelasting...

leuk voorbeeld, moeders heeft net in september een nieuwe volvo XC60 in ontvangst genomen 3.0T benzine met alle opties.... kon er hier 3 kopen waar we in nl 1 voor konden kopen (in nl ongeveer 90K hier was ie net onder de 30K omgerekend naar euro's)

exoten zijn hier al helemaal goedkoop. Arabieren willen het "oude" model niet meer want stel je komt naast een nieuwe te staan moet je een zak over je kop trekken want dan denken mensen dat je de nieuwe niet zou kunnen betalen... een goede 360 modena betaal je momenteel 30,000 euro voor (en dat is dan veel) een F430 kost momenteel zo rond de 70.000 euro omgerekend 2e hands van 2007....

vrouwen... zijn er genoeg en die ontmoet je hier in de auto. er zijn hier bepaalde straten waar je naartoe gaat op een donderdag of vrijdag avond (weekend hier is vrijdag/zaterdag) om te flirten... maar kan ook ergens anders natuurlijk... of gewoon de auto voor het restaurant zetten en dan val je ook wel op onder de dames ;) hoe duurder de auto hoe meer succes natuurlijk ;)

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 16 mar 2012, 23:05

Riceaux schreef:
Jeroen K. schreef:
doen wij anders in Nederland naar de Polen en Marokanen dan? misschien niet zo erg, maar zijn we ook racistisch naar... de goede race word goed behandelt de wat mindere heel wat minder goed :P ik ben er aan gewent en trek me er dus niks meer van aan, als blanken ben je nou eenmaal meer hier in deze cultuur, niks mis mee ;) :kikker:

GTRene

Bericht door GTRene » 16 mar 2012, 23:14

Jeroen K. schreef:voor de auto kan je geen goedkoper land vinden... wat ik in nl zou betalen per maand aan verzekering voor mijn E46 M3 betaal ik hier per jaar... auto's kennen geen belasting bij aankoop, en je hebt ook geen wegenbelasting...

leuk voorbeeld, moeders heeft net in september een nieuwe volvo XC60 in ontvangst genomen 3.0T benzine met alle opties.... kon er hier 3 kopen waar we in nl 1 voor konden kopen (in nl ongeveer 90K hier was ie net onder de 30K omgerekend naar euro's)

exoten zijn hier al helemaal goedkoop. Arabieren willen het "oude" model niet meer want stel je komt naast een nieuwe te staan moet je een zak over je kop trekken want dan denken mensen dat je de nieuwe niet zou kunnen betalen... een goede 360 modena betaal je momenteel 30,000 euro voor (en dat is dan veel) een F430 kost momenteel zo rond de 70.000 euro omgerekend 2e hands van 2007....

vrouwen... zijn er genoeg en die ontmoet je hier in de auto. er zijn hier bepaalde straten waar je naartoe gaat op een donderdag of vrijdag avond (weekend hier is vrijdag/zaterdag) om te flirten... maar kan ook ergens anders natuurlijk... of gewoon de auto voor het restaurant zetten en dan val je ook wel op onder de dames ;) hoe duurder de auto hoe meer succes natuurlijk ;)
goed verhaal, kan me er wel wat bij voorstellen :ongeveer als:

beide kan dus, das wel mooi, doch denk ik dat je als buitenstaander ook al ben je een westerse, beter wel wat goede connecties kunt hebben in dat land :piraatje:

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 16 mar 2012, 23:20

klopt. maar als jij een mooie/snelle auto rijdt heb je die zo. iedereen spreekt elkaar aan op je auto (onder de jongens/mannen) het is gewoon 1 grote community, en de jonge jongens die met echt dure auto's rijden (zoals die vriend van mij met de ferrari's etc) dat zijn goede contacten, ook zit ik tegenwoordig bij de nationale autosport bond (1/4 mile club) waarvan ik 1 van de kroonprinsen ken dus dat gaat heeeeeel makkelijk hier ;)

zou zeggen zoek hier een baan ;)

EmielS60

Bericht door EmielS60 » 16 mar 2012, 23:23

Mooi spul zeg. :thumbup:

Nr.16 Breadvan heeft overigens een poos bij Alwin Hietbrink in Haaksbergen gestaan.

GTRene

Bericht door GTRene » 16 mar 2012, 23:57

EmielS60 schreef:Mooi spul zeg. :thumbup:

Nr.16 Breadvan heeft overigens een poos bij Alwin Hietbrink in Haaksbergen gestaan.
lol

Afbeelding

en toch kon het nog wel eens een andere zijn...zie 3 sleuven in spatbord en achter...terwijl die Rietbrink 2 sleuven voor en achter heeft...

EmielS60

Bericht door EmielS60 » 17 mar 2012, 00:09

2 verschillende Breadvans op 1 concours Rene.. :shock:

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 17 mar 2012, 00:14

de eerste dag waren er zelfs 3, alleen werd die eerder terug gevlogen ivm een andere show ofzo... helaas was ik toen me camera vergeten! echt bizar, heb ook nog de foto's van 2011....

GTRene

Bericht door GTRene » 17 mar 2012, 00:23

EmielS60 schreef:2 verschillende Breadvans op 1 concours Rene.. :shock:
ow... :hot: das wel heel veel van het goede, dan heb ik niks gezecht/gezien :ken ik jou:
achja zie nu welke je bedoelt, die foto die Niels poste :bag:
ik dacht dat je bedoelde/aanhaalde van die ene foto die ik van jeroens facebook plukte :D
had ook niet verwacht 2 of zelfs 3 daar :foto: nooit 1 in het echt gezien dacht ik...of der moet er ooit 1 bij Italia beurs hebben gestaan (long time ago)

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 17 mar 2012, 02:46

:?: Er bestaat toch maar een originele breadvan? De andere zijn replica's denk ik....

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 17 mar 2012, 09:30

Jeroen K. schreef:
Riceaux schreef:
Jeroen K. schreef: klopt, is alleen als je blank bent of een kuwaiti zelf.. ben je een import (indier, filipijn, bangladeshi etc) lukt je dat echt niet en draai je gewoon de cel in... als ik volgend jaar zomer (2013) klaar ben met me study ben ik ook zeker weer in Koeweit te vinden... zolang drank en feesten niet in je interesses zitten, en je alleen aan auto's denkt en praat (zoals mij) is het een pracht land!
doen wij anders in Nederland naar de Polen en Marokanen dan? misschien niet zo erg, maar zijn we ook racistisch naar... de goede race word goed behandelt de wat mindere heel wat minder goed :P ik ben er aan gewent en trek me er dus niks meer van aan, als blanken ben je nou eenmaal meer hier in deze cultuur, niks mis mee ;) :kikker:
Ja, gelukkig wel ja. Feit dat je het zo stelt geeft al aan dat je vanwege het systeem daar een aardig verknipt wereldbeeld oploopt. Het is echt ontzettend fout om jezelf superieur te achten ten opzichte van anderen, vanwege je huidskleur, geloof, geld, of auto van papa.

Maar goed, dat is een discussie die ergens anders gevoerd moet worden.

dvh

Bericht door dvh » 17 mar 2012, 09:36

Zijn de velgen v/d Zagato orgineel ?
If so, wel een beetje fout imho.. Voor zo'n auto.

Verders leuke foto's Jeroen !

Peric

Bericht door Peric » 17 mar 2012, 10:36

Jeroen K. schreef:ik ben er aan gewent en trek me er dus niks meer van aan, als blanken ben je nou eenmaal meer hier in deze cultuur, niks mis mee ;) :kikker:
Jezus gozer, je snapt er écht niks van hèh.... :kotsen:

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 17 mar 2012, 11:27

partyondude schreef:Ja, gelukkig wel ja. Feit dat je het zo stelt geeft al aan dat je vanwege het systeem daar een aardig verknipt wereldbeeld oploopt. Het is echt ontzettend fout om jezelf superieur te achten ten opzichte van anderen, vanwege je huidskleur, geloof, geld, of auto van papa.

Maar goed, dat is een discussie die ergens anders gevoerd moet worden.
tja als je daar niet tegen kan dat mensen zich zo gedragen.... vooral weg blijven uit het midden oosten, het is niet anders in dubai, of qatar ofzo... het is een soort van nazism... blond haar was oppermachtig over de rest in hun ogen... hier ben je dat ook als blanke of arabier (selectief, een egyptenaar is ook weer niks)...

blijf het komisch vinden dat jullie nogsteeds denken dat het pappa's auto is. want toevallig alles ZELF gedokt :) maar goed, jullie zijn nederlanders en vinden wel weer dat ik teveel verdien op dingen, of denken dat ik in de drugs handel ben want anders kan je nooit zo'n auto als 18 jarige betalen of niet dan? paps (en ook mams) walgt van bmw, zou daar geen cent aan uit geven, hij spendeert liever meer en rijdt daarom dus maserati....

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 17 mar 2012, 11:38

Ik doelde op 2 18 jarige gasten in een Ferrari...

Plaats reactie