Rebel schreef:k33z schreef:Dat is lang geleden, welkom terug
Een A5, blijft mooi om te zien. Maar helaas kan ik over het rijden niets positiefs zeggen na mijn 3 maanden met een vergelijkbare A4 quattro. Geen last van een niet soepele 2.0tfsi en trillingen in het stuur?
Ik heb die A4 na 3 maanden weer ingeruild, voor mij geen Aldi meer.
Dank je Kees,
De A5 heeft als optie servotronic, en dat stuurt geweldig. Trillingen heb ik totaal geen last van. Zowel bij de zomerset (Michelin PS 3) als de winterset (continental TS830) perfect stil.
De 2.0TFSI is een prima motor, 350NM en prima gasresponse.
Ik wil toch wel reageren op het feit dat jij zoveel pech hebt gehad met een tweedehands Audi A4 avant 2.0T quattro.
Het is algemeen bekend dat de A4's uit die tijd (2009) last hadden van trillingen in het stuur. Zeker met niet-originele velgen in combinatie met bepaalde type (B) banden. Op het Motortalk-forum valt er genoeg over te lezen. Na 2010 heeft Audi een wijziging doorgevoerd waardoor dit probleem zo goed als verdwenen was, en men zelfs ook met bovenstaande configuraties trillingvrij kon rijden.
Desondanks kan het altijd voorkomen dat als je een tweedehands auto koopt, dat je andermans ellende koopt. Simpelweg omdat je niet weet hoe de vorige eigenaar deze auto heeft behandeld. Stoep op, stoep af, etc.
De A5 is mijn 6e nieuwe Audi op rij en ik heb zo goed als nooit problemen gehad met deze auto's. Weinig onderhoudskosten en keer op keer een perfecte inruilprijs.
Misschien de volgende keer toch eens een nieuwe Audi proberen? Alhoewel op de een of andere manier vind ik een BMW toch beter bij jou passen

Heb er inderdaad heel erg veel over gelezen. Helaas ook met autos van na 2010, de problemen zijn dan minder maar zeker niet verdwenen. Tijdens mijn proefrit had ik dit al gemerkt, maar er zaten 4 banden op (Conti) die redelijk versleten waren. Ben er eigenlijk vanuit gegaan dat het probleem niet meer zou bestaan na het plaatsen van 4 nieuwe banden (Michelin PS3). Dit was trouwens op origineeel 19 inch van Audi. Winterbanden (18 inch Conti) met imitatie wielen was beter te doen, maar nog niet optimaal. Heb een tijdje geprobeerd het probleem op te lossen, maar mijn vertrouwen was weg met deze auto.
Een aantal autos geleden had ik een Golf V GTI met de 2.0tfsi motor. Heerlijke auto met een heerlijke motor. Maar die 2.0tfsi die in de Audi lag was compleet wat anders. Het ding liep lang niet zo soepel, kwam met wegrijden kracht tekort (ok, ik kwam uit een 6-cylinder, dan ben je verpest) en verbruikte enorm veel olie. 1 liter op 2.000km. Audi doet er pas wat aan als hij meer verbruikt dan 1 liter op 1.250km, wat een service...
Servotronic had ik ook op mijn Audi zitten, dat vond ik eerlijk gezegd de slechtste optie die de auto had, haalt alle gevoel uit het sturen weg. Mooi om te zien hoe meningen op dit vlak kunnen verschillen.
Ik ben te blind gegaan voor de looks van de Audi, maar zoals je ziet ik ga nooit en Audi rijder worden. Naast alle problemen vond ik het gewoon een doodsaaie auto, rijdt voor mij 100% emotieloos. Zoals je al zegt, een BMW past mij beter.
Neemt niet weg dat ik een A4/A5 een erg mooie auto blijf vinden en de binnenruimte van de Audi was ook beter voor elkaar. Rij nu in een oudere 3-serie, maar die bevalt mij erg goed