Porsche 997 turbo of Corvette Z06
- RVV
Porsche 997 turbo of Corvette Z06
Welke kies je? Stond een test in GTO.
-
Ik ga voor de Corvette + 75k.
Merk, uitstraling, techniek van de Porsche is gewoon supergoed.. MAAR de Corvette heeft ook een superauto neergezet.. erg onderschat ding.. dus ga ik voor de Corvette en dat geld zou ik dan uitgeven aan een andere auto. Als het prijsverschil kleiner was geweest ging ik wel voor de 911... maar voor 75k kun je erg leuk shoppen.
Merk, uitstraling, techniek van de Porsche is gewoon supergoed.. MAAR de Corvette heeft ook een superauto neergezet.. erg onderschat ding.. dus ga ik voor de Corvette en dat geld zou ik dan uitgeven aan een andere auto. Als het prijsverschil kleiner was geweest ging ik wel voor de 911... maar voor 75k kun je erg leuk shoppen.
- Roman
0-250 km/h wint the Corvette. Nipt.Stéphane schreef:911 turbo. Z06 is niet prettig in dagelijks gebruik omdat het een bikkelharde bak is. 911 is dat wel en ook nog eens sneller dan de Z06.
Vanuit Duitsland zijn die Corvette's een stuk, flink stuk goedkoper.
Vraag me af hoeveel het vergelijkbare onderhoud kost van beide auto's. Er zijn niet zo heel veel "Corvette" dealers (1tje 5 minuten hier vandaan) en meer Porsche dealers. Service beurt bij Porsche kost je wel een arm en een been ongeveer.
Als geld geen rol speelt dan lijkt mij de Porsche de beste keuze, gewoon bijna de perfecte auto. Maar die Corvette is wel een erge bruut. Ook leuk.
Wat zou zo'n 305 brede achterband eigenlijk kosten?
-
- Auto: Fun Damn Mentally
- Thom
"Z06 is niet prettig in dagelijks gebruik omdat het een bikkelharde bak is"
Dat is dus geen probleem want voor die 75k die overblijft als je voor de Corvette kiest kun je een erg leuke familiebak kopen die WEL prettig is in dagelijks gebruik. En daarbij ook nog wel een leuk wagentje voor de vrouw. En een garage voor de Vette...
Dat is dus geen probleem want voor die 75k die overblijft als je voor de Corvette kiest kun je een erg leuke familiebak kopen die WEL prettig is in dagelijks gebruik. En daarbij ook nog wel een leuk wagentje voor de vrouw. En een garage voor de Vette...
- RVV
Precies Thom dat bedoel ik, Ik vind de prijs van de Porsche zo buitenproportioneel dat als ik zelfs de centen had niet bereid was om die auto te kopen.
Verder is de Porsche natuurlijk perfect en super, en laat een corvette ver achter zich als het om imago en degelijkheid gaat, maar de prijs gaat gewoon nergens meer over.
Verder is de Porsche natuurlijk perfect en super, en laat een corvette ver achter zich als het om imago en degelijkheid gaat, maar de prijs gaat gewoon nergens meer over.
- Thom
Daarbij komt dat ik geen coureur ben en de capaciteiten van de auto dus niet volledig zal benutten. Boeie dat de Porsche een paar seconden sneller de Ring over gaat. Vermaken zal ik me net zo goed en de kick die de Vette geeft is net zo groot als die van de Porsche.
Kwaliteit is ook geen issue want ik zal, met nog twee auto's voor de deur, het speeltje niet snel verslijten.
Met mijn rijderscapaciteiten (ofwel het ontbreken daarvan) zijn looks van een auto ook belangrijk en daarmee scoort de Corvette ook niet minder dan de Porsche. Nog liever een AM V8 Vantage trouwens...
Kwaliteit is ook geen issue want ik zal, met nog twee auto's voor de deur, het speeltje niet snel verslijten.
Met mijn rijderscapaciteiten (ofwel het ontbreken daarvan) zijn looks van een auto ook belangrijk en daarmee scoort de Corvette ook niet minder dan de Porsche. Nog liever een AM V8 Vantage trouwens...
- Macboy
Zonder enige twijfel de Corvette. Goedkoopste auto in autoland wat betreft pk/prijs verhoudign. Enorm brute auto in real life. Eigenlijk nog wel mooier dan een pork, nekkendraaier. Kortom: een echte sportwagen ipv een PC Hooftstraat - bak (90% tiptronic).
En je hebt nog 75.000 te besteden?? En dan kies je toch voor de Porsche?
hahaha
Let wel: ik ben een Porsche liefhebber in hart en nieren en de Turbo is een droomauto pur sang, echt, maar deze aanbieding kan je toch niet tegenop ???
En je hebt nog 75.000 te besteden?? En dan kies je toch voor de Porsche?
hahaha
Let wel: ik ben een Porsche liefhebber in hart en nieren en de Turbo is een droomauto pur sang, echt, maar deze aanbieding kan je toch niet tegenop ???
- Jan Visser
Ik hoef er niet eens over na te denken.Ik kies voor Z06.Voor de 75000euro die ik dan over hou krijgt die Z06 nog eens een flinke vermogenskuur zodat hij niet meer nipt sneller is maar veel sneller dan die 911turbo.Dan nog een mooi onderstel eronder en klaar is mijn Z06.
En voor het geld wat ik dan nog over hou koop ik wel een mooie Honda Accord 2.4type S of een nieuwe Civic Type R voor de wat normalere ritten.
Dan ben ik tevreden
En voor het geld wat ik dan nog over hou koop ik wel een mooie Honda Accord 2.4type S of een nieuwe Civic Type R voor de wat normalere ritten.
Dan ben ik tevreden

- Daniel
- Hendrik Kinderman