Gezocht Ondernemers die willen helpen met afstudeerproject

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Laurens

Gezocht Ondernemers die willen helpen met afstudeerproject

Bericht door Laurens » 12 feb 2012, 22:03

Mijn vriendin is momenteel druk bezig met haar scriptie maar is nog op zoek naar ondernemers die haar kunnen helpen, misschien dat hier op DF iemand zit die haar kan helpen? Hierbij even haar oproep.

Ik wil mijn afstudeer onderzoek over de omzetbelasting gaan doen en dan voornamelijk over de wetswijziging van 2010 op artikel 6a-6j OB.

Om dit realistisch te maken heb ik meerdere ondernemers nodig die mij hierbij willen helpen:

Ondernemers of mensen die bij een onderneming in dienst zijn en te maken hebben met de nieuwe wetswijziging van de BTW belasting voor ondernemers die diensten leveren aan het buitenland. Dus gevestigd in Nederland maar bijvoorbeeld schilderwerk in België verrichten (anderen diensten en landen in de EU ook mogelijk).

Ik wil gaan onderzoeken of de doelstelling van de BTW wetswijziging als zinvol wordt gezien door deze ondernemers. Werkt de nieuwe wet in de praktijk goed? Of moeten er aanpassingen gemaakt worden. Door middel van een evaluatie wil ik dit gaan onderzoeken. De bedoeling is dus dat ik via telefoon of de e-mail een vragenlijst doorstuur die u kan beantwoorden en terugsturen.
Ik heb zoveel mogelijk ondernemers nodig die mij hierbij willen helpen.

Weet u iemand of bent u iemand die mij kan helpen, neem dan alsjeblieft contact met mij op: theaveenendaal@hotmail.com

Als dank voor uw hulp wil ik mijn afstudeeronderzoek als hij helemaal is afgerond en goedgekeurd opsturen.

Groetjes,
Thea Veenendaal
Mij een pb'tje sturen mag uiteraard ook ;)

Trax

Re: Gezocht Ondernemers die willen helpen met afstudeerproje

Bericht door Trax » 12 feb 2012, 22:07

Even terzijde, misschien een handig hulpmiddel:

http://www.thesistools.com/

Laurens

Bericht door Laurens » 12 feb 2012, 22:11

Dankje ga het door geven :D

Luco

Bericht door Luco » 12 feb 2012, 22:32

Dit gaat over die onzinnige 6% regeling? :blink:
Kan het artikel niet vinden namelijk?

Elise

Bericht door Elise » 13 feb 2012, 09:43

Luco schreef:Dit gaat over die onzinnige 6% regeling? :blink:
Kan het artikel niet vinden namelijk?
Dit gaat volgens mij over het leveren van diensten buiten Nederland die je dan moet factureren met 0% BTW.
Vervolgens dient degene die de factuur krijgt in zijn land de BTW te betalen en die hij ook gelijk weer in de voorbelasting mag aftrekken.

Dat eerst opgeven om het vervolgens weer af te mogen trekken in de voorbelasting is vragen om problemen en fouten door de Belastingdienst......daar heb ik zelf al eens de gevolgen van mogen ondervinden :bag:

Luco

Bericht door Luco » 13 feb 2012, 12:18

OK. ja ik vind het wel makkelijk, hoef je tenminste niks af te dragen :blink:

Maar ja je hoeft ook niks te rekenen, lood om oud ijzer.

Plus dat je btw nummer moet checken want je moet 0 rekenen maar je bent wel verantwoordelijk, makkelijker kunnen ze het niet maken :dood:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 13 feb 2012, 13:24

Ik vind opgaaf intracommunautaire prestaties prima werken. Voor het checken van een BTW nummer heb je vokgens mij een link. Het kostte mij in ieder geval erg weinig moeite.

Elise

Bericht door Elise » 13 feb 2012, 14:12

RutgerK schreef:Ik vind opgaaf intracommunautaire prestaties prima werken. Voor het checken van een BTW nummer heb je vokgens mij een link. Het kostte mij in ieder geval erg weinig moeite.
Waarom moet je eerst BTW uitrekenen en bij de BTW afdracht optellen om het vervolgens weer in de voorbelasting af te trekken?
Ik kan me voorstellen dat ze willen weten om hoeveel omzet als het gaat, maar laat het daar gewoon bij.

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 15 feb 2012, 08:59

Alleen aan bedrijven en vermelding van hun BTW!

Plaats reactie