Bluetooth headset/koptelefoon voor GT5

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11457
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bluetooth headset/koptelefoon voor GT5

Bericht door Hielke » 01 feb 2012, 13:06

De naam van het topic zegt het al. Zijn er mensen die ervaringen met deze sets hebben terwijl ze GT5 rijden? Welke moet ik hebben? Of welke juist niet.

Ervaringen graag.

Gebruikersavatar
Oof
Berichten: 1406
Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
Auto: XC60T8 & 1M

Re: Bluetooth headset/koptelefoon voor GT5

Bericht door Oof » 01 feb 2012, 13:11

Meeste hier rijden volgens mij met een standaard Sony bluetooth ding. Zijn prima verstaanbaar, kosten ongeveer € 25

Klikker de klik
Afbeelding

indobesar
Berichten: 9981
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: Bluetooth headset/koptelefoon voor GT5

Bericht door indobesar » 01 feb 2012, 13:37


Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11457
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Bluetooth headset/koptelefoon voor GT5

Bericht door Hielke » 01 feb 2012, 13:44

Ik vergeet er iets bij te zeggen

De spraakfunctie vind ik vrij onbelangrijk. Het gaat er mij om de geluiden van banden en motor te horen. Een speaker op beide oren lijkt me dan beter.

Kun je met de sets op de foto's hierboven ook banden en motor goed horen? De sony versie ziet er wel mooi strak uit.

Gebruikersavatar
Oof
Berichten: 1406
Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
Auto: XC60T8 & 1M

Re: Bluetooth headset/koptelefoon voor GT5

Bericht door Oof » 01 feb 2012, 13:52

Heb zelf een iets luxere headset maar gebruik de hem alleen voor spraak. Je kan de de PS3 instellen dat het geluid nog steeds via de TV komt.
Mocht dit onwenselijk zijn door Vrouwen, Buren, Kinderen of andere hinderlijke stoorzenders.
Dan lijkt me een goede koptelefoon zonder spraak functie ook een goede mogelijkheid. Geluidskwaliteit is een stuk beter in vergelijking met een gelijk geprijsde headset.


Zelf een oudere versie van deze. Een van de betere headset merken en voor race games een meer dan goed geluid.
De 1M onder de headsets
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gert.
Berichten: 361
Lid geworden op: 31 jul 2008, 22:19

Re: Bluetooth headset/koptelefoon voor GT5

Bericht door Gert. » 01 feb 2012, 20:53

Van deze hoor ik van diverse mensen dat ze goed werken:

Turtle beach headsets

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11752
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Bluetooth headset/koptelefoon voor GT5

Bericht door WJ » 01 feb 2012, 23:14

Ik heb een Plantronics .Audio 995. Kost iets van 60euro, werkt op PC & PS3.

Gaat zo'n 6-8uur mee als die opgeladen is. Dongle stop je in de PC of in de PS3, word gelijk herkent en dan fijn geen gedoe met draadjes.

Afbeelding

Je kan hem alleen niet opladen en tegelijk gebruiken. Ik heb hem eigenlijk nog nooit voor game geluiden gebruikt, alleen maar voor VoiceCom. Maar volgensmij zit dat ook wel goed.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Bluetooth headset/koptelefoon voor GT5

Bericht door Michel P » 02 feb 2012, 10:14

Blauwtand oortje splits juist het gesprek van de game geluiden. Ofwel banden, motor gewoon via tv speakers en gesprek zuiver via oortje.

Als jij de motor en banden wenst te horen, dan zou je een gewone koptelefoon in je tv dienen te pluggen.

Originele PS3 oortje is bij mij na iets meer dan een jaar kapot......

Michel

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11457
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Bluetooth headset/koptelefoon voor GT5

Bericht door Hielke » 02 feb 2012, 12:33

Michel P schreef:Blauwtand oortje splits juist het gesprek van de game geluiden. Ofwel banden, motor gewoon via tv speakers en gesprek zuiver via oortje.

Als jij de motor en banden wenst te horen, dan zou je een gewone koptelefoon in je tv dienen te pluggen.

Originele PS3 oortje is bij mij na iets meer dan een jaar kapot......

Michel
Goeie uitleg Michel, ben er gisteravond bij de MM achter gekomen dat het zo werkt. Slechts een beperkt aantal Bluetooth koptelefoons/headsets moet PS3 compatible zijn in de zin dat ze het geluid van motor/banden wel kunnen doorgeven. Een klassieke koptelefoon om bij de TV in te pluggen is daarom altijd de betere keuze. Zo eeentje heb ik dus maar meegenomen.

Ik rij overigens bij Andre. Hij heeft twee schitterende sets naast elkaar staan. Je hoort dan ook de geluiden van de andere auto, en dat werkt voor mij storend. Om mijn normale briljante nivo te halen heb ik die koptelefoon nodig :blink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Bluetooth headset/koptelefoon voor GT5

Bericht door RVV » 02 feb 2012, 12:55

Michel P schreef: Als jij de motor en banden wenst te horen, dan moet je gewoon die Punto een dikke veeg geven op het klaverblad van Heerenveen ipv met je kont achter een TV schermpje te zitten wachten op iets wat niet gaat komen..



Michel

Zo even een correctie op de qoute van Michel :angel:

Robin
Berichten: 51587
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Bluetooth headset/koptelefoon voor GT5

Bericht door Robin » 02 feb 2012, 13:33

:lol: @ Gekke Henkie :kikker:

Come to think of it. Zo'n ding is wel handig. Niet iederéén is gecharmeerd van het toeren maken van 'n V8 gierend door de boxen...euh bochten. :D

Gisteren voor 't eerst even Arcade modus gedaan 2 screens boven mekaar competitie met de kids en Hylke heeft 'n punt betr. het niet meer horen van je eigen motor/bandengeluid als je die van je tegenspeler ook hoort, is niks aan inderdaad. maar dat los je niet op met zo'n headset natuurlijk als je d'r 2 hebt?????

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11457
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Bluetooth headset/koptelefoon voor GT5

Bericht door Hielke » 02 feb 2012, 16:41

Robin schreef::lol: @ Gekke Henkie :kikker:

Come to think of it. Zo'n ding is wel handig. Niet iederéén is gecharmeerd van het toeren maken van 'n V8 gierend door de boxen...euh bochten. :D

Gisteren voor 't eerst even Arcade modus gedaan 2 screens boven mekaar competitie met de kids en Hylke heeft 'n punt betr. het niet meer horen van je eigen motor/bandengeluid als je die van je tegenspeler ook hoort, is niks aan inderdaad. maar dat los je niet op met zo'n headset natuurlijk als je d'r 2 hebt?????
Jawel hoor, los je wel op als je losse machines naast elkaar hebt staan. Gewoontje eentje van een koptelefoon voorzien. Zelf laat ik de motor en bandengeluiden graag vrij hard overkomen. Je hoort dan nagenoeg niks meer van je buurman en je buurman hoort jouw koptelefoon ook niet. Vanavond maar eens kijken hoe het uitpakt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten