Schade met zaakauto > registratie RBW?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
2000USA

Schade met zaakauto > registratie RBW?

Bericht door 2000USA » 20 jan 2012, 15:52

Gisteren aanrijdinkje gehad, dom, niet genoeg opgelet, boem. Niets bijzonders, maar bijzonder grote deuk in het ego na een aantal jaren schadevrij rijden... :oops:

De 'ontvangende' partij en ik hebben kaartjes uitgewisseld en hebben onze weg vervolgd, om het verkeer maar niet op te houden.
Nu heb ik een auto die in eigendom is van mijn werk, wwz de auto staat niet op mijn naam.

Mijn vraag ivm de evt. registratie van schadevrije jaren:
Als ik straks mijn rijbewijsnummer noteer op het schadeformulier, wordt dit dan ergens in een royementssysteem genoteerd? M.a.w.: komt dit straks naar voren als ik prive een autoverzekering ga afsluiten?

Bij bekeuringen wordt eea ook niet geregistreerd, is dit bij schade anders?

Voorop gesteld: Fout is fout, en bloeden zullen we. Maar als het even niet hoeft....

Hoor graag als iemand er het fijne van weet, dank!

Geert.

Re: Schade met zaakauto > registratie RBW?

Bericht door Geert. » 20 jan 2012, 16:40

Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij heeft dit niets met jou privé verzekeringen te maken... dit ook omdat de auto niet op jou naam staat.

Er zijn vast mensen die dit kunnen bevestigen.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 20 jan 2012, 16:47

Toevallig met een Kia of Hyundai op de linkerbaan A4 thv Leiderdorp?

2000USA

Bericht door 2000USA » 20 jan 2012, 16:49

M@rcel schreef:Toevallig met een Kia of Hyundai op de linkerbaan A4 thv Leiderdorp?
Zit jij op het goede forum?

Nee dus..! :wink: (Utrecht).

M@rcel

Bericht door M@rcel » 20 jan 2012, 16:59

Ach, die prutser schoof gisteren ochtend ook langszij tegen z'n voorligger. Was ook weinig schade, vandaar.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 20 jan 2012, 21:21

Heeft geen invloed op jouw schadevrije jaren. Heb in september ook een ongeluk gehad. Auto stond niet op mijn naam en had geen invloed op mijn schadevrije jaren. Je bouwt ze immers ook niet op als je met een auto rijdt op iemand anders z'n naam. :)

Luco

Bericht door Luco » 20 jan 2012, 21:45

Riceaux schreef:Heeft geen invloed op jouw schadevrije jaren. Heb in september ook een ongeluk gehad. Auto stond niet op mijn naam en had geen invloed op mijn schadevrije jaren. Je bouwt ze immers ook niet op als je met een auto rijdt op iemand anders z'n naam. :)
Ligt eraan, als jij als bestuurder te boek staat van een bepaalde auto (ook al is die van een ander en/of lease) bouw je wel degelijk schadvrije jaren op.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 20 jan 2012, 21:55

Luco schreef:
Riceaux schreef:Heeft geen invloed op jouw schadevrije jaren. Heb in september ook een ongeluk gehad. Auto stond niet op mijn naam en had geen invloed op mijn schadevrije jaren. Je bouwt ze immers ook niet op als je met een auto rijdt op iemand anders z'n naam. :)
Ligt eraan, als jij als bestuurder te boek staat van een bepaalde auto (ook al is die van een ander en/of lease) bouw je wel degelijk schadvrije jaren op.
Dat zal dan wel per verzekeraar verschillen. Ik stond namelijk wel als hoofdbestuurder in de papieren, maar ik bouwde toch echt geen schadevrije jaren op.

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 21 jan 2012, 00:39

...en bij het afsluiten van een (prive-) verzekering dien je naar eer en geweten (schuld-)schades te vermelden,

Terwijl als je als je een jaar niet als bestuurder van een auto gerigistreerd bent, je je opgebouwde schadevrije jaren verliest (royements verklaring is 1 jaar geldig..)

correct me if I'm wrong

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 21 jan 2012, 00:43

Leasemij kan dan 1 of andere verklaring afgeven van schadevrije jaren tbv verzekering. Heb je dus wel een probleem als je schade gereden hebt.
Ik heb er nog een prive auto naast die op max no-claim zit.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 21 jan 2012, 09:05

klopt royements verklaring is maar 1 jaar geldig het gat daarna moet je op kunnen vullen met een verklaring schadevrij rijden van de LM.

als je dat hebt dan blijven je oude schadevrije jaren ook geldig en anders niet.

maar met 1 schade ben je niet alles kwijt, je daalt alleen iets in no-claim ;)

2000USA

Bericht door 2000USA » 24 jan 2012, 14:46

Dank voor de reacties (was draadje even uit het oog verloren).

Auto staat niet op naam van de Leasemij, maar op de zaak, en we wisselen vrij regelmatig, dus sta niet direct als bekend bestuurder geregistreerd. Daarnaast heb ik inderdaad een andere auto op mijn naam staan, dus dat zou dan goed moeten komen.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 24 jan 2012, 16:37

dan komt het idd goed ;)

Plaats reactie