bokkende e30 m50

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
decl00ne
Berichten: 67
Lid geworden op: 18 mei 2010, 09:39
Locatie: amsterdam/arnhem

bokkende e30 m50

Bericht door decl00ne » 17 jan 2012, 22:52

hallo mannen.

ik zit met een probleem. ik heb een e30 met een m50 blok maar nu bokt ie vrij erg.
als ik rustig rij en ik hou een konstante snelheid aan lijkt het net of ik me koppeling niet indruk bij het stoplicht.
nu ben ik zelf monteur en zou uit pure logica denken dat het het diff is maar ik hoor m voor klapperen.
zou het evt ook nog uit het tweemassacliegwiel kunnen komen?
en zo ja is er dan een optie om van het tweemassavliegwiel een massief vliegwiel te maken?


hoor het graag.
Bas

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Re: bokkende e30 m50

Bericht door Christoph » 17 jan 2012, 23:11

Alleen bij koude motor? Grote kans dat er een bobine stuk is. Ook gehad bij mijn e30 m50.

Gebruikersavatar
decl00ne
Berichten: 67
Lid geworden op: 18 mei 2010, 09:39
Locatie: amsterdam/arnhem

Re: bokkende e30 m50

Bericht door decl00ne » 17 jan 2012, 23:19

konstand koud warm .
en het kan wel maar het voelt meer mechanisch, daarom ging ik ook van t diff uit voordat k t in het vooronder hoorde

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: bokkende e30 m50

Bericht door GTRene » 17 jan 2012, 23:30

en stationair en volgas doet ie wel goed?

heb je zo'n oude luchtmassa meter ofzo? wellicht versleten...
ohnee dat was bij zo'n 205 1.9 gti wat ik ooit had...die had zo'n ding met een koper naald dat dan het vlakje niet goed raakte haha...en dan deed ie raar en kon je wel bv volgas of veel planken ;)

Gebruikersavatar
decl00ne
Berichten: 67
Lid geworden op: 18 mei 2010, 09:39
Locatie: amsterdam/arnhem

Re: bokkende e30 m50

Bericht door decl00ne » 18 jan 2012, 19:14

stationair loopt galoppeert ie wat maar dat is een scheur in een vaccuumleiding.
en volgas heb je het ook niet omdat er dan kracht op de gehele aandrijflijn staat( denk ik dan)
het is er alleen als je op dat punt zit dat er net wel of net geen kracht op staat.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten