Quad topic

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Ar
Auto: Prius

Quad topic

Bericht door Ar » 16 jan 2012, 15:48

Ik kon niet zo snel een topic hierover vinden. Zijn er liefhebbers van deze vierwielers? Het is nog koud, maar de lente is hopelijk niet zo ver weg meer. In het voorjaar ben ik in ieder geval van plan om naar te Ardennen te rijden. Misschien leuk met een aantal DF'ers?

Korte filmpjes:
Ex-Renegade 800(4wd)
Afbeelding

Banshee 350 Hij sloeg af door het gehobbel icm de kill switch :)
Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ar op 28 mei 2012, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.

ErikS

Re: Quad topic

Bericht door ErikS » 16 jan 2012, 16:21

Kwam gisteren, toen ik lekker cabrio aan het rijden was,
Zo'n ding tegen:

Afbeelding

Wat een bad-ass geval.... Lagen wat bredere bandjes + velgen op... geweldig!

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 16 jan 2012, 19:46

voor mij toch de ultieme quad een yamaha Banshee..... had er toen ik 13/14 was bijna 1 gekocht... helaas vertrokken we uit Kuwait en ging die droom niet door.

vanblokland

Bericht door vanblokland » 17 jan 2012, 12:18

Jeroen K. schreef:voor mij toch de ultieme quad een yamaha Banshee..... had er toen ik 13/14 was bijna 1 gekocht... helaas vertrokken we uit Kuwait en ging die droom niet door.
Bladiebla je woont nou toch in die zandbak? Rijd een E46 M3 en geen geld voor een quad????

En je begrijpt niet dat niemand je nog serieus neemt :popcorn:

Joy

Bericht door Joy » 17 jan 2012, 12:39

Wat zijn de regels eigenlijk mbt het rijden van een quad ? Wegenbelasting, verzekering allemaal op basis van een auto ?

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 17 jan 2012, 16:12

vanblokland schreef:
Jeroen K. schreef:voor mij toch de ultieme quad een yamaha Banshee..... had er toen ik 13/14 was bijna 1 gekocht... helaas vertrokken we uit Kuwait en ging die droom niet door.
Bladiebla je woont nou toch in die zandbak? Rijd een E46 M3 en geen geld voor een quad????

En je begrijpt niet dat niemand je nog serieus neemt :popcorn:
jawel maar ik wou hem toen hebben omdat ik niet legaal met auto op de weg mocht hier. met de quad mocht dat wel. dat was de enige reden wrom ik er 1 wou :P niet meer de taxi of moeders moeten regelen om me te brengen en te halen ;)

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 17 jan 2012, 16:16

Ik vind het zulke gave dingen he, quads. Moet alleen bekennen dat ik er nog nooit op heb gereden. Afgelopen half jaar in de USA bijna met een gozer en zijn twee quads de bossen daar verkend, maar ging niet door vanwege tentamens.

Wil ik zeker nog een keer doen! Krengen zijn alleen wel godsgloeiende duur. :oops:

RVV

Bericht door RVV » 17 jan 2012, 16:22

Vind ze link (vooroordeel misschien?!).. je ziet overigens wel vaak serieuze ongelukken met die dingen gebeuren. Ja motoren ook. maar iets zeg me dat motorrijden met veel meer reserve gebeurt.

Ar

Bericht door Ar » 17 jan 2012, 16:23

@Joy
Het is op papier een auto en je kunt het rijden met je B rijbewijs. Op de papieren van de Banshee staat dat het een cabrio is.
Voor de WA verzekering en houderschapsbelasting betaal je weinig. Een raptor 700(viertakt) is vrij zuinig en heeft weinig onderhoud nodig. Voor de 2 takt geldt dat niet. Om de 40 uur is een revisie nodig als die opgevoerd is en het verbruik is erg hoog. Het is wel veel sneller.

Indien je een riem hebt op de quad hoef je geen helm te dragen (wel altijd doen natuurlijk).

JoostSchouten

Bericht door JoostSchouten » 17 jan 2012, 19:28

Zo'n lage/brede KTM-quad net als Erik post vind ik wel gaaf, maar die hoge 'landbouw'-quads doen me niet zoveel. In ieder geval qua looks niet, denk dat het alsnog erg leuk kan zijn om te rijden.

Dit is ook wel een geinige quad ;)

Roy RS

Bericht door Roy RS » 19 jan 2012, 10:02

ik heb zo'n blauwe raptor gehad, 4takt 660cc. Ik meende eigenlijk dat dit erg vlot was en was me niet bewust dat 2 takt echt sneller zou zijn, ik meende zo'n beetje het snelste gekocht te hebben. Het was best geinig, maar na 2 keer rodeo gereden te hebben, waarvan 1 keer een poos bewusteloos in de sneeuw en niet meer weten hoe ik thuis gekomen was...toch maar weggedaan.

Het is niet aan mij besteed, ik wil altijd hard gaan en het viel me op dat je best wat techniek moet hebben om zo'n ding hard te laten sturen (zonder er zelf onder te komen) In de sneeuw was het wel priceless, met 60 km/u 360 draaien en in het nat was het ook dolle pret, lekker driften over rotondes, maar met droog neigen ze nogal naar omvallen als je een beetje gek doet...en je bent dan zelf het stootkussen voor die 200kg motor.

Ik vond verder dat ik op de weg mezelf niet kon identificeren met andere verkeergebruikers, stoplichtsprint tegen een auto had weinig zin, durven de meeste niet, tegen een motor ga je hopeloos verliezen. Ik verloor zelf eens tegen een shadow ofzo, dat was echt de druppel.

Ik verkocht hem aan een oud motorcrosser en die kon er meteen trucjes mee die ik na een half jaar niet kan, dus ik heb duidelijk niet die skills en heb besloten een auto om me heen te houden, ondanks dat het heel goedkoop hobbyen is met zo'n ding, met een auto ben je natuurlijk ook minder kwetsbaar...

Ar

Bericht door Ar » 19 jan 2012, 21:41

Je hoeft de grens niet op te zoeken. Wat rustiger is het ook wel genoeg plezier.

De 700 is een stuk fijner dan een 660. Het stuurt beter.

Ar

Bericht door Ar » 23 jan 2012, 13:58

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=f_PKCoPp ... r_embedded[/youtube]

Bij 35 sec is er een technisch probleem.

JWD

Bericht door JWD » 23 jan 2012, 14:31

Al sinds ik kan lopen ongeveer gemotoriseerd vermaak gehad, eerst een PW50 daarna een levensgevaarlijke Kawa Trike (wel goed leren rijden op dat instabiele ding) en vrij snel daarna een Yamaha 100CC quad.
De quad was ideaal om als kind zijnde al een beetje te leren driften e.d. was echt super in die tijd.
Helaas heb ik als kind meer km's gemaakt dan ik nu doe, m'n Bombardier Traxter staat al jaren binnen en de Kawa KLF-400 komt alleen buiten als het sneeuwt zoals onderstaand te zien.

Misschien de Bombardier maar eens inruilen op een leuke snelle tweetakt 2WD, weet alleen niet of de vrouwen des huizes het daar mee eens zijn :? .

Oof
Auto: Caddy 1.6 TDI

Bericht door Oof » 23 jan 2012, 15:05

Bovenstaande filmpje is zoals Quad rijden hoort te zijn. Helaas in Nederland redelijk onmogelijk door milieu, geluid etc. Zonder kenteken ben je beperkt tot je achtertuin of een aanhangwagen.

Een leuke met kenteken kost minimaal een rug of 4 en daar heb je ook een hele leuke drift bak voor.
Dus hoe leuk ik het ook vind (om er een te huren) zal er niet snel een kopen.

Als ik er naast zit wat betreft het aankoop bedrag dan hoor ik het graag.

Ar

Bericht door Ar » 08 feb 2012, 15:48

Op de Loosdrechtse plassen zou er nu ook veel mee gereden worden. Een klant had eerder op de dag haast , omdat hij nog even het ijs op wilde. Volgens hem zouden er ook wat mensen met een kart rijden op het ijs.

KoenM

Bericht door KoenM » 08 feb 2012, 16:04

Ar. gister (of eergister?) was op de radio, dat een aantal jongens samen een kart hadden gekocht voor €200,- en daarmee op het ijs gingen rijden :lol:
Dat moet wel super gaaf zijn :)

Een basisschool vriend van mij had zelf een quad, en gingen we vaak op woendagmiddag mee crossen in een weiland :)
Helaas is deze 's nachts een keer gestolen..

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 08 feb 2012, 17:25

Onze buren hadden twee van die dingen, een sportief ding en een landbouwversie. Aangezien wij een grote weiland hadden en hun ook die aan elkaar grensde zag je vanuit het bedrijf vaak mijn broertje en zijn vriendje/buurjongen (neef van Yelmer B.) op die dingen rondcrossen. Eigen weiland, dus niemand kon je wat maken. Volgens mij heeft Yelmer er ook regelmatig rondgereden.

Ar

Bericht door Ar » 16 feb 2012, 22:30

Ar

Bericht door Ar » 16 feb 2012, 22:30

Ar

Bericht door Ar » 19 feb 2012, 22:10

Van de week kan ik op mijn nieuwe aanwinst rijden. Het is een 800CC 4wd quad: Can Am Outlander.
Ik heb er nu al zin in.

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 19 feb 2012, 22:20

vind zo'n can am spider niet rijden, ding leunt niet in de bochten, in de woestijn op een quad leuk, op de weg een erg onveilig gevoel, been there done that, ik pak wel wat anders :)

Ar

Bericht door Ar » 03 mar 2012, 19:21

@Jeroen K
Het zal niet slechter rijden dan een 4wd quad denk ik.

Ik hoorde dat het gisteren mooi weer was, terwijl het ik zowat de hele dag in de mist zat.....Ondanks dat het vandaag wat minder was hebben we veel gereden en zijn bij een vriend langs geweest. Ik op de 4wd. Vanochtend had ik een andere wielenset gemonteerd met banden voor het asfalt.

Onderweg moest de bougie van de Banshee vervangen worden, omdat die op een cilinder liep. Een steeksleutel en een reserve bougie hadden we mee genomen...2 takt.

Het filmpje heb ik opgenomen met mijn Gsm voor het geluid, maar het luide geknetter is niet goed vast te leggen.
Afbeelding

Afbeelding

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 03 mar 2012, 19:56

weg/tunnel langs de A1 en de eem ;)

ziet er gaaf uit!

Ar

Bericht door Ar » 03 mar 2012, 20:14

Ik had al een vermoeden dat je het zou herkennen. :tooth: