Elke keer naar huis toe om aanhangwagen te lenen met daarbij paps auto ben ik zat, dus MINI wordt binnenkort vervangen voor een waardige trekauto... nu ben ik me aan het orienteren voor een aanhangwagen.
Thuis hebben we een extra brede bakwagen van Henra. Bevalt goed, door breedte meer inhoud en ligt beter op de weg. Echter, ik wil een verlaagde plateauwagen om zo makkelijker te kunnen laden lassen vanaf de zijkanten. Dubbelas of enkelas laat ik nog in midden. Liefst dubbelas, maar moet ook betaalbaar blijven; eventueel met een enkelas een grote dubbelasser bij elkaar werken.

Na wat rondgekeken op internet weet ik het niet meer... er zijn zoveel merken; Henra, Saris, Hapert, Hoka, Anssems, Koch, Atec, Humbau, Böckmann, Eduard etc etc etc
Trailer van Eduard vind ik wel interessant. Zien er netjes uit en betaalbaar. Opvallend bij dit merk is dat bij de tandemassers de wielen verder uit elkaar staan dan bij andere merken. Hier is wel wat voor te zeggen; wielen wringen dan minder bij het manouvreren.
Waarop moet ik letten en welke goede/slechte ervaringen hebben jullie bij merken aanhangwagens? Welk merk raden jullie aan?
- verlaagde plateau kar (kleinere wielen)
- enkel asser min 1,5 ton
- dubbelasser min 2,5 ton