Ik heb op het oog een mercedes w203 c-klasse een 320cdi uit 2006 met 120.000km.
Het is het model met de 7g-tronic automaat met een amg, advangarde en sportpakket.
Ik heb totaal geen benz ervaring en voordat ik de reis ga maken zou ik graag wat voldoende geïnformeerd willen worden.
Auto staat te koop bij mercedes-benz direct?
Wat zijn de zwakke punten van zo'n c-klasse?
Hoe is de motor?
Hoe is de automaat?
Ik hoop dat er hier mensen zijn die zo'n auto kennen of er wel eens mee gereden hebben,
deel je ervaring.
Link http://auto.marktplaats.nl/mercedes-ben ... garde.html
Aankoopadvies mercedes
- Ivo-v
Aankoopadvies mercedes
Laatst gewijzigd door Ivo-v op 07 jan 2012, 16:16, 2 keer totaal gewijzigd.
- Knot
Re: Aankoopadvies mercedes
Linkje? Ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet (en nee, heb zelf geen interesse).
- Ivo-v
http://auto.marktplaats.nl/mercedes-ben ... garde.htmlKnot schreef:Linkje? Ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet (en nee, heb zelf geen interesse).
- 2000USA
Mooie auto wel, jammer dat er geen volleder interieur inzit.
320CDI is een beul, en met de 7G erg prettig.
Problemen vallen bij deze facelift versie volgens mij wel mee, de voorgaande types hadden weleens last van roest op motorkap door overmatige steenslag, en bij de nummerplaatbevestiging op de achterklep.
Stoelen geven niet bijster veel zijdelingse steun maar zitten wel lekker op lange ritten.
Vreemde combinatie wel: AMG pakket EN Sport Pack? Combi velgen met bumpers doen het niet helemaal voor mij.
En oh ja, had een Avantgarde niet standaard een zwart gelakte grill, en de Elegance een zilver gelakte?
320CDI is een beul, en met de 7G erg prettig.
Problemen vallen bij deze facelift versie volgens mij wel mee, de voorgaande types hadden weleens last van roest op motorkap door overmatige steenslag, en bij de nummerplaatbevestiging op de achterklep.
Stoelen geven niet bijster veel zijdelingse steun maar zitten wel lekker op lange ritten.
Vreemde combinatie wel: AMG pakket EN Sport Pack? Combi velgen met bumpers doen het niet helemaal voor mij.
En oh ja, had een Avantgarde niet standaard een zwart gelakte grill, en de Elegance een zilver gelakte?
- Richard430
Mocht je het chassisnummer hebben, dan kan ik een datacard voor je opvragen mocht je dat willen.
De MoPf W203 is inderdaad een stuk beter dan de voorgaande.
In combinatie met de 320 cdi motor is deze vrij vlot.
De MoPf W203 is inderdaad een stuk beter dan de voorgaande.
In combinatie met de 320 cdi motor is deze vrij vlot.
- Ivo-v
Ik zit nog te twijfelen, de mercedes of een e91 330d touring automaat met panoramadak.
Hoe dan ook ik moet er een diesel bij hebben, woon werk verkeer met de 5,7 liter met de huidige prijzen is niet leuk meer. Tik momenteel 150-200 euro per week af bij de pomp
De mercedes en de bmw zijn totaal verschillende auto's maar ik vind ze beide wel wat hebben.
@Richard430, Een chassisnummer van de mercedes heb ik niet maar bedankt voor her aanbod.
Hoe dan ook ik moet er een diesel bij hebben, woon werk verkeer met de 5,7 liter met de huidige prijzen is niet leuk meer. Tik momenteel 150-200 euro per week af bij de pomp

De mercedes en de bmw zijn totaal verschillende auto's maar ik vind ze beide wel wat hebben.
@Richard430, Een chassisnummer van de mercedes heb ik niet maar bedankt voor her aanbod.
-
- Auto: M3P, 130i
Wat zijn jullie ervaringen met de W203 C180 als combi?
Zijn het betrouwbare, onderhoudsvrije auto's? Doel is een family car, dus hoeft geen snaar strakke wegligging te hebben of thrills te geven. Daar zijn andere tools voor.
bvd,
Zijn het betrouwbare, onderhoudsvrije auto's? Doel is een family car, dus hoeft geen snaar strakke wegligging te hebben of thrills te geven. Daar zijn andere tools voor.
bvd,
- Richard430
Onderhoudsvrij is geen enkele auto natuurlijk. Een S203 (Combi = S ipv W) C180 kan een betrouwbare auto zijn, het is alleen wel belangrijk dat die netjes op tijd zijn beurten heeft gehad.indobesar schreef:Wat zijn jullie ervaringen met de W203 C180 als combi?
bvd,
Persoonlijk zou ik voor de versie gaan zonder kompressor, deze is net even wat meer storingsvrij.
Kijk wel uit voor roest, even de deuren rondom goed bekijken en dan met name onderaan en onder de rubbers. Ook de achterklep wil wel eens beginnen.