Chippen Opel 1.9cdti motoren

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Chippen Opel 1.9cdti motoren

Bericht door Knot » 01 feb 2006, 18:38

Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die de 1.9cdti (alfa/fiat jtd blokken) gechipt hebben.

Heb zelf contact gehad met Chipmeister en Rica, die het geen probleem vinden om de 1.9cdti (120pk) te chippen. Niet te gekke waarden willen halen (zoals sommige tuners overdrijven), ze komen rond de 145pk/330nm uit.

Nu is het probleem dat ik een Astra GTC Sport heb met de bekende "sport" knop. Die zorgt ervoor dat in de sportstand de gasreactie directer is, de stuurbekrachtiging zich aanpast en de demping van het onderstel stugger afgesteld wordt.

Na chippen kan niemand me vertellen of de sportstand nog werkt en of alle 3 de onderdelen dan nog werken in 2 standen.

Wie heeft zn 1.9cdti gechipt, zo ja waar en wie kent er mensen die met een gechipte cdti rijden.

Bvd.

Rody.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 01 feb 2006, 19:19

@Rody,

Bevalt de Opel? Mag je chippen van de leaseclub?

Michel

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 01 feb 2006, 22:45

Tuurlijk mag dat niet, maar ik moet eerst maar eens iemand zien te vinden die weet hoe je met 2 programma's om moet gaan (normale mode en sport mode) die de GTC sport standaard heeft.

Als ik opnieuw mocht bestellen zou ik zeker weten de 150pk nemen, dan maar nog meer bijbetalen en minder in de kroeg zitten.. 120pk is het net niet.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 01 feb 2006, 22:48

Toch niet genoeg proefgereden dan? Of heb je helemaal niet in de 150pk versie gereden.

Michel

Gebruikersavatar
Edwin van der Velden
Berichten: 436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:07
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Edwin van der Velden » 01 feb 2006, 23:06

Kont, ik zal eens bij mijn tuner JDengineering vragen of hij al Slopels kan chippen..

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 02 feb 2006, 09:39

Michel, die was niet beschikbaar, heb de 120pk cdti gereden in de nieuwe Zafira, in de Astra voelt hij zelfs nog wat sneller maar het is gewoon NET niet genoeg.

Edwin, ik heb vorige week contact opgenomen met JD maar ze houden het bij VAG vertelde hij me, misschien in een later stadium maar vooralsnog niets. Als jij het voor mekaar krijgt kom ik met bier die kant op ;)

Heb nog wel wat anders gevonden naast eds motorsport in duitsland.

Iemand ervaringen met deze toko?

http://www.digicar.nl

De enige die chiptuning onder de sportswitch kan doen lijkt eds motorsport in duitsland te zijn maar ik zoek er eerst een aantal op.

Hirsch doet de chiptuning voor Saab, maar helaas alleen de 150pk cdti en niet mijn 120pk variant.

Gebruikersavatar
Wilbert
Berichten: 429
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:34

Bericht door Wilbert » 02 feb 2006, 09:44

Knot schreef:Michel, die was niet beschikbaar, heb de 120pk cdti gereden in de nieuwe Zafira, in de Astra voelt hij zelfs nog wat sneller maar het is gewoon NET niet genoeg.

Edwin, ik heb vorige week contact opgenomen met JD maar ze houden het bij VAG vertelde hij me, misschien in een later stadium maar vooralsnog niets. Als jij het voor mekaar krijgt kom ik met bier die kant op ;)

Heb nog wel wat anders gevonden naast eds motorsport in duitsland.

Iemand ervaringen met deze toko?

http://www.digicar.nl

De enige die chiptuning onder de sportswitch kan doen lijkt eds motorsport in duitsland te zijn maar ik zoek er eerst een aantal op.

Hirsch doet de chiptuning voor Saab, maar helaas alleen de 150pk cdti en niet mijn 120pk variant.
Volgens mij kan niemand het in orde maken dus zit er maar een ding op slopel even tegen een boom aan parkeren kan je een 150pk bestellen probleem opgelost..

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 02 feb 2006, 09:47

Heb ik ook aan zitten denken maar is zo sneu voor die boom joh...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], matthyssie en 3 gasten