Toyota Avensis 2.2 eruit: Opel Insignia 1.4T 5-drs erin!

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
remonrace

Toyota Avensis 2.2 eruit: Opel Insignia 1.4T 5-drs erin!

Bericht door remonrace » 18 dec 2011, 14:28

'Mijn' auto (lees: die van m'n pa), wordt vervangen. Na inmiddels 210.000 probleemloze, zorgeloze en heerlijke kilometers is de Avensis al dik 30.000 km over z'n leasetermijn heen, en was het tijd om een vervanger te zoeken.
Afbeelding

In 6 jaar is het leaselandschap flink veranderd, zo moeten we bijvoorbeeld benzine rijden en het moet een groen label zijn. M'n vader wilde eigenlijk ook wel in de 20%-bijtellingscategorie vallen, want dat scheelt toch behoorlijk wat geld. Zodoende is de keus gevallen op de volgende auto:

Opel Insignia 5-drs 1.4T (140PK) Cosmo
Mahogany bruin
Executive 2 pakket (DVD900, xenon, AGR gecertificeerde comfort stoelen, stoelverwarming voor, pdc voor+achter)
Geblindeerde ruiten achter
Wegklapbare trekhaak
Laadvloerbescherming
En standaard zaken als aux aansluiting, USB aansluiting, regen en lichtsensor, automatisch dimmende binnenspiegel etc.
We hebben expres voor 18" gekozen omdat m'n vader vooral gehecht is aan comfort, ik heb hem nog net uit een C5 kunnen houden maar dan mocht de Insignia niet op meer dan 18" staan. Gister is hij binnen gekomen en we hopen in januari te kunnen rijden, tijd voor picca's!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben benieuwd of de Insignia de Avensis kan evenaren kwa betrouwbaarheid, we hebben er zin in :df:

Arthur
Auto: Nr.51

Re: Toyota Avensis 2.2 eruit: Opel Insignia 1.4T 5-drs erin!

Bericht door Arthur » 18 dec 2011, 14:32

Ik vind het best een mooie wagen. Heb er 1 (station) overwogen ter vervanging van m'n ex Mondeo wagon. Maar toen ik in eentje gereden had was ik gelijk genezen! En dat was nog wel een proefrit in de 180pk versie. Maar waar ze waren, die 180 paarden? Dus blij dat ik die 1.4T al helemaal niet heb gekozen. Vreslijke stoelen ook, zaten voor geen meter, zo hard (en dun leek het wel). :oops:
Dus mooi wel maar daar blijft het bij. Dan liever een Avensis :wink:

steve smith

Bericht door steve smith » 18 dec 2011, 14:54

Had een paar weken geleden zo'n Insignia 1.4T als huurauto. Bizar dat je uiteindelijk dat hok op 210 teller krijgt maar heb zelden een auto meegemaakt die zo onwillig reed. Natuurlijk niet vooruit te schieten, maar vooral ook onwillig weggedrag, slechte rechtuitstabiliteit, en matig comfort. Op hoge snelheden vond ik dat motortje nog wel dapper als er eenmaal gang in zat, maar in stadsverkeer echt verschrikkelijk.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 18 dec 2011, 15:33

Wat een positieve reacties weer :kikker: dan zal ik maar niet vertellen dat het tussen diff van de Insignia 4x4 turbo van een collega de geest gaf na 2,5 jaar en 60.000km. Het was dat hij van de 5000,- "slechts" 800,- zelf moest betalen anders was het meteen zijn laatste Opel geweest :tooth:

Maar qua design is Opel niet verkeerd bezig imho :) Ik vind het best een knap ding om te zien.

remonrace

Bericht door remonrace » 18 dec 2011, 16:36

Haha bedankt jongens! Ik werk zelf bij een Toyota dealer dus ik werd echt vol in m'n bek uitgelachen door m'n collega's, ze wensten me allemaal veel sterkte. De kwaliteit van de eerste types Insignia liet inderdaad te wensen over, verscheidene ervaringen op het internet meldden dat die kwaaltjes er naar verloop van tijd uitgefilterd zijn. Laten we hopen dat we hier meer plezier aan gaan beleven! Wat betreft de stoelen: dat vond m'n pa ook, vandaar dat we voor de (optionele) AGR-gecertificeerde comfortstoelen zijn gegaan, en van het weggedrag: ook met 18" vonden we het nog aan de stuiterende kant, maar er valt mee te leven.

Voornamelijk de xenon lampen met adaptive forward lighting schijnen een fijne optie te zijn.

Niels

Bericht door Niels » 18 dec 2011, 17:47

Nou ok.....

Om eerlijk te zijn vind ik em wel mooier dan een Avensis :wink:

Friso

Bericht door Friso » 18 dec 2011, 21:14

Mooie kleur. ziet er wel mooi uit.verder geen opel ervaring.kan nooit erger zijn dan

@niels: ervaring audi a4 3.0 tdi tussen diff, 2 x automaatbak,6 verstuivers,aandrijfassen,stuurhuis,lmm,3x stuurbekrachtigingspomp plus poelies etc. en nog geen 100.000 km.

steve smith

Bericht door steve smith » 18 dec 2011, 21:16

Friso schreef: @niels: ervaring audi a4 3.0 tdi tussen diff, 2 x automaatbak,6 verstuivers,aandrijfassen,stuurhuis,lmm,3x stuurbekrachtigingspomp plus poelies etc. en nog geen 100.000 km.
Klinkt bekend!

Niels

Bericht door Niels » 18 dec 2011, 21:35

Daarom rij ik ook geen VAG meer Friso :lol: De vrouw wel maar die is lid van de ANWB en weet Gert te vinden als het moet :mrgreen:

[serieus modus]De A4 3.0TDI maakte destijds verschrikkelijk veel indruk. Wat een combinatie van premium gevoel, formaat en koppel! Maar een VAG automaat? Wat mij betreft nooit...[serieus modus]

dvh

Bericht door dvh » 18 dec 2011, 22:02

Niels schreef:Nou ok.....

Om eerlijk te zijn vind ik em wel mooier dan een Avensis :wink:
Om eerlijk te zijn is dat ook niet zo'n moeilijke opgave :tooth:

Ontopic:
Veruit de mooiste Opel sinds tijden. Vind het een stoere zakenbak.
Betreft het rijden hoor ik ook wat mindere geluiden van 2 collega's en een vriend.
Neemt niet weg dat de auto goed smoelt.

ErikS

Bericht door ErikS » 19 dec 2011, 08:32

Niels schreef:Daarom rij ik ook geen VAG meer Friso :lol: De vrouw wel maar die is lid van de ANWB en weet Gert te vinden als het moet :mrgreen:

[serieus modus]De A4 3.0TDI maakte destijds verschrikkelijk veel indruk. Wat een combinatie van premium gevoel, formaat en koppel! Maar een VAG automaat? Wat mij betreft nooit...[serieus modus]
M'n oom heeft probleemloos 150K gereden met 3.0 tdi automaat...
Nondeju, wat liep dat ding hard. (265 @ teller)

remonrace

Bericht door remonrace » 19 dec 2011, 09:19

Ik hoor ook nog steeds wisselende geluiden van de VAG groep, de Polo van m'n moeder (1.4 16V, zie m'n avatar) heeft ook heel lang te kampen gehad met een probleem wat ze niet konden traceren. Op 't punt dat we nooit meer een VW wilden gaan kopen (en dus de Polo verkopen) is het verholpen en sindsdien nooit meer een probleem gehad. Zo'n 10 / 11 jaar geleden heeft m'n pa een eerste type A6 2.3 avant gereden waar ook zo mogelijk alles aan kapot ging, maar die kwaliteitssituatie is niet echt meer vergelijkbaar. Vrienden van me rijden een vorig type A6 2.0 tdi en die zitten ook probleemloos op 200.000km, het blijft wisselvallig!

Niels

Bericht door Niels » 19 dec 2011, 10:47

VAG is leuk als het nieuw is maar als er kilometers op komen maken ze bij lange na niet meer die onverwoestbare indruk die het vroeger wel maakte toen het nog geen bijna premium indruk moest geven :wink: Audi daar gelaten want dat maakt zeker wel premium indruk alleen moet je verre van de automaten blijven....

Plaats reactie