Alonso leeft in een kleine wereld

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Dennis Cavallino

Alonso leeft in een kleine wereld

Bericht door Dennis Cavallino » 26 okt 2006, 12:39

Spanjaard heeft geen idee wat een ’normaal’ leven is
Alonso: ’Formule 1 zuigt je leeg’

25-10 - Op je vijfentwintigste twee keer wereldkampioen Formule 1 zijn, je moet het maar even doen. Fernando Alonso deed het. Maar verwacht niet dat hij het net als Michael Schumacher zestien jaar volhoudt.

Van de gedachte alleen al wordt hij moe. Zestien jaar verstoppertje spelen is gewoon niet vol te houden. ,,Zestien jaar in dit circus? Ga weg! Nooit van mijn leven. Formule 1 zuigt je helemaal leeg, man. Vooral mentaal. Eigenlijk is het eenvoudig: in deze business heb je helemaal geen leven meer”, vertelt Alonso in de nieuwste uitgave van FORMULE 1 RaceReport.

Toch houdt hij het al een aantal seizoenen vol, want sinds zijn negentiende draait hij mee in de molen. Natuurlijk klinkt de nieuwe uitdaging bij McLaren aantrekkelijk, maar verwacht niet dat de Spanjaard later terug kan kijken op een carrière van anderhalf decennium.
Heeft hij al enig idee wat hij na zijn loopbaan uit gaat spoken? ,,Dat is het grote vraagteken in mijn leven. Het begon op mijn vierde, nu ben ik vijfentwintig jaar en de autosport is nog altijd mijn kleine leefwereldje. Ik heb geen flauw idee wat het leven buiten het rennerskwartier te bieden heeft, ik heb nog nooit de tijd gehad om eens te gaan kijken.”

Fernando is van plan om het uit te zoeken, maar hij heeft geen flauw idee wat hij daar zal vinden. ,,Omdat ik niet weet hoe dat aanvoelt, een ’normaal’ leven leiden, met vrouw en kinderen. En nee, het zal geen zestien jaar Formule 1 duren voordat ik daar achter kom.”
---------

Gelukkig voor hem leest 'ie in zijn vrije tijd niet mee hier en op gummen, want anders zou hij van schrik zijn raceauto weer inspringen! :)

Shakes

Bericht door Shakes » 26 okt 2006, 12:49

8)

Kan het me enigszins voorstellen!

Tom

Bericht door Tom » 26 okt 2006, 12:51

Ja maar dat is bij zo'n beetje alle topsporters. Veel reizen, trainen enz.
En bij Formule 1 net wat meer gok ik.

Plaats reactie