Boete voor het ontbreken van keuringsbewijs

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Nutkees
Auto: Dodge Viper

Boete voor het ontbreken van keuringsbewijs

Bericht door Nutkees » 15 dec 2011, 15:35

Beste Df'ers

Vandaag weer fanmail van het CJIB, mijn grootste vrienden.

MIjn datsun 260Z staat al jaren geschorst en begin december kreeg ik een nieuwe ten naamstelling binnen via de RDW. Paar dagen daarna een brief van de RDW over het feit dat de auto nog niet verzekerd blijkt te zijn.

Vervolgens heb ik de auto direct opnieuw laten schorsen voor wederom 1 jaar.

Krijg ik dus vandaag de boete binnen voor het niet hebben van een keuringsbewijs.

Wat mij echter boos maakt is:
Auto stond geschorst tot 30-11-2011
Krijg op 6 december een nieuwe ten naamstelling binnen via de RDW, printdatum 01-12-11
Krijg op 13 december de brief van de RDW binnen, printdatum 09-12-11
Ik schors de auto op 15 december voor de duur van 1 jaar
Krijg op 15 december boete van CJIB met printdatum 14-12-11 EN boetedatum [registercontrole] van 1 december.

Hoe kan ik nu mijn auto voor 1 december laten keuren als ik op 6 december het kenteken binnenkrijg? Moet niet gekker worden......

Mijn vraag is dan ook: kan ik deze aanvechten en wat is de kans op succes. In theorie moet de auto vanaf 30-11-2011 voorzien zijn van een verse APK, maar op 1 december word de boete al opgelegd en dat terwijl ik nog niet eens een tenaamstelling binnen had...??

:devil:

Martijn_bmw

Re: Boete voor het ontbreken van keuringsbewijs

Bericht door Martijn_bmw » 15 dec 2011, 15:50

bezwaar indienen met bovenstaande verhaal ;)

moet goedkomen....

Reind

Bericht door Reind » 15 dec 2011, 15:54

Gaat je niet lukken. Die gasten bekijken dat heel zwart wit. Feitelijk is jou auto van 1-12 tot 15 -12 niet verzekerd geweest en dat is wettelijk wel verplicht. Vandaar boete, zonder pardon.

Overkomt je dit nog een keer moet je voorkomen en heb je kans dat je je rijbewijs kwijt raakt..

Hoe ik dat weet, is mij ook overkomen met oud ijzer wat ik in de schuur heb staan. Met een hoop slijmen heb ik dat kunnen omzetten naar 2 jaar voorwaardelijk.

Oof
Auto: Caddy 1.6 TDI

Bericht door Oof » 15 dec 2011, 16:00

Reind schreef:Gaat je niet lukken. Die gasten bekijken dat heel zwart wit. Feitelijk is jou auto van 1-12 tot 15 -12 niet verzekerd geweest en dat is wettelijk wel verplicht. Vandaar boete, zonder pardon.

Overkomt je dit nog een keer moet je voorkomen en heb je kans dat je je rijbewijs kwijt raakt..

Hoe ik dat weet, is mij ook overkomen met oud ijzer wat ik in de schuur heb staan. Met een hoop slijmen heb ik dat kunnen omzetten naar 2 jaar voorwaardelijk.
Doet me denken aan verhaal waar een kennis zijn rijbewijs 6 maanden kwijt was door een camper.
Ding was geëxporteerd naar Duitsland alleen was er mis gegaan met de papieren want de camper stond zowel in Duitsland als in Nederland ingeschreven. Papieren van export opgestuurd. Deze werden niet geaccepteerd ook al waren het gewoon RDW papieren. Lang verhaal kort: Rechtszaak gemist :stom: en toen 6 maanden rijbewijs kwijt.

Reind

Bericht door Reind » 15 dec 2011, 16:02

Ik lees nu dat het ging om het keuringsbewijs. Niet voor de verzekeringsplicht?? Was de auto verzekerd tussen 1-12 en15-12? Als je pech krijg je daar ook nog een boete voor.

Sterkte

Metchu

Bericht door Metchu » 15 dec 2011, 16:05

zucht :bag:

GTRene

Bericht door GTRene » 15 dec 2011, 16:39

zuur...
vroeger was dat beter/makkelijker...
ook best klote na bijna een jaar vergeet je het ook rap, krijg je geen herinnering?

KoenM

Bericht door KoenM » 15 dec 2011, 16:41

Die herinnering krijg je in de vorm van een boete :lol:

Luco

Bericht door Luco » 15 dec 2011, 16:44

GTRene schreef:zuur...
vroeger was dat beter/makkelijker...
ook best klote na bijna een jaar vergeet je het ook rap, krijg je geen herinnering?

Als de auto op jouw naam staat en hij is geschorst krijg je netjes een reminder van de RDW dat de schorsing binnenkort afloopt, keurig geregeld dus.

Alleen is het bij Nutkees geloof ik zo, dat de auto nog niet op zijn naam stond.

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 15 dec 2011, 19:08

@Luco,

Auto stond wel degelijk op mijn naam, maar een aankondig van de RDW over het verlopen van de schorsing heb ik toch echt niet gehad....

Na ja, we zullen het wel even afwachten en anders maar betalen, het is niet anders.

Luco

Bericht door Luco » 15 dec 2011, 19:18

Nutkees schreef:@Luco,

Auto stond wel degelijk op mijn naam, maar een aankondig van de RDW over het verlopen van de schorsing heb ik toch echt niet gehad....

Na ja, we zullen het wel even afwachten en anders maar betalen, het is niet anders.
Das vreemd, hoe kan je nu een nieuwe tenaamstelling krijgen dan?

Nou ja, ik krijg altijd en herrinering van het RDW.

RVV

Bericht door RVV » 15 dec 2011, 19:25

Zeg ik zeg DF Legal :D

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 15 dec 2011, 19:32

Luco schreef:

Das vreemd, hoe kan je nu een nieuwe tenaamstelling krijgen dan?

Nou ja, ik krijg altijd en herrinering van het RDW.
Volgens mij krijg je die automatisch na zoveel dagen als je schorsing afloopt.

Ik heb dat wel eens gehad, was ik 2 dagen te laat met verlengen en op de dag dat ik op het postkantoor een nieuw schorsingsbewijs kreeg viel ook het nieuwe tenaamstellingsbewijs in de bus.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 15 dec 2011, 19:41

Je zei het onlangs zelf nog volgens mij, draait bij de overheid maar om 1 ding en dat is GELD!

markm

Bericht door markm » 20 dec 2011, 13:33

De nieuwe tenaamstelling is van de schorsing neem ik aan.
Daar staat toch ook een tijd op van uitdraaien? als die eerder is dan uitschrijven boete is het toch een peace of cake?

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 20 dec 2011, 13:39

Echt iets voor Macboy..

allen

Bericht door allen » 20 dec 2011, 13:56

Schrijf gewoon een brief waarin je gewoon in Jip en Janneke taal uitlegt dat je het wel snapt, maar dat je het niet wist, weet ik het...

De Caterham stond al meer dan een jaar zonder motorblok. Was de APK vergeten totdat ik een boete kreeg. Gewoon een brief geschreven dat ik het snap, maar dat ik was vergeten dat ik de wagen moest schorsen. Of ze m'n boetebedrag wilden herzien. Inmiddels heb ik hiervoor voor de tweede maal een brief gehad dat ze nog niet beslist hebben. Wellicht door de drukte? Tot nu toe heb ik iig niet hoeven betalen. Nooit geschoten is altijd mis. :D

Fabian

Bericht door Fabian » 20 dec 2011, 14:02

Nog mooier, je hebt geen kentekenpapieren meer nodig voor de APK tegenwoordig Kees, dus je kunt je niet beroepen op het feit dat keuring niet mogelijk was ivm ontbreken van het kentekendeel................

Maar je bent gewoon de sjaak helaas. Schorsen kan tegenwoordig online met je Digi-D via de website van het RDW, is binnen 5 minuten geregeld overigens :)

GTRene

Bericht door GTRene » 20 dec 2011, 14:07

als je schorst voor zeg 6 maand ofzo krijg je daarna na weer in werking zetten van, weer een "nwe" tenaamstelling?

markm

Bericht door markm » 21 dec 2011, 16:44

GTRene schreef:als je schorst voor zeg 6 maand ofzo krijg je daarna na weer in werking zetten van, weer een "nwe" tenaamstelling?
Ja krijg je weer een nieuwe, als je hem schorst krijg je ook een nieuwe en daar staat op dat die geschorst is en tot wanneer.

GTRene

Bericht door GTRene » 21 dec 2011, 17:02

ah thanks, eneuh hoe ziet dat er dan uit op bv zo'n site als de RDW kentekencheck...
staat er dan een nwe datum op?
stel je had je auto al 5 jaar op kenteken en dan schors je hem zeg een jaar,
komt er dan, wanneer ie weer in gebruik gaat, die datum op als eigenaar sinds die nwe datum?

Riceaux

Bericht door Riceaux » 21 dec 2011, 17:11

GTRene schreef:ah thanks, eneuh hoe ziet dat er dan uit op bv zo'n site als de RDW kentekencheck...
staat er dan een nwe datum op?
stel je had je auto al 5 jaar op kenteken en dan schors je hem zeg een jaar,
komt er dan, wanneer ie weer in gebruik gaat, die datum op als eigenaar sinds die nwe datum?
Auto wisselt niet van eigenaar, dus nee, oude datum blijft gewoon staan. Schorsen via internet werkt prima, je krijgt netjes je nieuwe kentekenbewijs opgestuurd. :)

GTRene

Bericht door GTRene » 21 dec 2011, 17:19

ah oke, dacht dat ik ergens las dat je dan een nwe datum van ingang kreeg en je bv ipv 2007 eigenaar bent ineens dan de tellert weer opnieuw bv 2011 komt na schorsing (zelfde eigenaar)
maar dat gebeurt dan dus niet.

Fabian

Bericht door Fabian » 21 dec 2011, 18:22

GTRene schreef:ah oke, dacht dat ik ergens las dat je dan een nwe datum van ingang kreeg en je bv ipv 2007 eigenaar bent ineens dan de tellert weer opnieuw bv 2011 komt na schorsing (zelfde eigenaar)
maar dat gebeurt dan dus niet.
Nee, gebeurd idd niet.

GTRene

Bericht door GTRene » 21 dec 2011, 18:45

Plaats reactie