Spanning opzoeken in het verkeer

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Tom

Spanning opzoeken in het verkeer

Bericht door Tom » 23 okt 2006, 22:49

Hebben jullie dat ook, dat je een soort van spanning opzoekt in het verkeer?

Als ik 's ochtends naar m'n werk ga is het een soort van ochtendgymnastiek. Wanneer ik uit m'n bed kom ben ik nog niet wakker. Het eerste gedeelte van de route ook niet, maar eenmaal op de snelweg vind ik het lekker om gelijk de bochten op een lekkere snelheid te maken. Ook rechts inhalen geeft een soort kick. Zigzaggend tussen de onnodig linksrijdende automobilisten rijden vind ik ook altijd leuk... is toch altijd maar weer de vraag of die 105 pk ook die ochtend weer genoeg zijn om em nog op tijd in dat gat links te prikken, net voor je klem komt te zitten achter een vrachtwagen. Waarbij ik een vreugdegevoel krijg als ik zo weer vijf auto's ingehaald heb.

Dan de afrit die je moet hebben... lekker op de meest linkerbaan rijden (uiteraard 'op snelheid' 8) ), waarbij er op de twee banen rechts ervan ook veel verkeer zit. Het is elke morgen weer leuk om em zo uit te gokken dat je een paar banen naar rechts kan om op de afrit terecht te komen (en daar uiteraard flink gas te geven). Veel spiegelen, op het juiste moment remmen en het lukt prima.

In de bebouwde kom moet ik na een stoplicht links afslaan. Heerlijk om daar met 80 aan te komen rijden.. vol in de remmen en tegen de gripgrens aan die bocht te nemen. Met regen is dat effect helemaal gaaf, dan ligt daar een gigantische plas bij het stoplicht waar (als je geluk hebt) een fietser staat te wachten. Met zo'n hoge snelheid geeft dat een prachtig effect waarbij ik voldaan in m'n spiegels kan toekijken.

Aangekomen op de zaak kun je met een voldaan gevoel beginnen met je werk.

Ontopic: ik vind het wel lekker om dat soort spanning op te zoeken. Herkenbaar? Leuke verhalen, vertel het :)
Het mag niet, te hard rijden, rechts inhalen en krappe inhaalacties.. maar het feit dat je juist dan lekker actief met autorijden en sturen bezig bent maakt het wel leuk.

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Re: Spanning opzoeken in het verkeer

Bericht door Nutkees » 23 okt 2006, 23:16

Tom schreef:Hebben jullie dat ook, dat je een soort van spanning opzoekt in het verkeer?

Ook rechts inhalen geeft een soort kick. Zigzaggend tussen de onnodig linksrijdende automobilisten rijden vind ik ook altijd leuk..
Volgens mij ben jij levensgevaarlijk op de weg!!

Tom schreef:Met regen is dat effect helemaal gaaf, dan ligt daar een gigantische plas bij het stoplicht waar (als je geluk hebt) een fietser staat te wachten. Met zo'n hoge snelheid geeft dat een prachtig effect waarbij ik voldaan in m'n spiegels kan toekijken..
Ik had je kenteken genoteerd en net zo lang gaan zoek tot ik je had gevonden..beetje pur in je uitlaat spuiten en ik ben weer voldaan...
:twisted:

RVV

Bericht door RVV » 23 okt 2006, 23:26

Alfa rijder zeker die Tom, BMW rijders zijn veel beschaafder. ;-)

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 23 okt 2006, 23:41

Dat is toch dat volk wat 250 over de A7 niet hard genoeg vind en dus maar een Vmax module besteld?

:mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 23 okt 2006, 23:51

Bert ///M3 schreef:Dat is toch dat volk wat 250 over de A7 niet hard genoeg vind en dus maar een Vmax module besteld?

Ja maar da's niet echt spannend :lol:

Cupra R

Bericht door Cupra R » 23 okt 2006, 23:52

Ook rechts inhalen geeft een soort kick. Zigzaggend tussen de onnodig linksrijdende automobilisten rijden vind ik ook altijd leuk.
Ik durf het bijna niet te zeggen maar jij bent nu echt de typische BMW rijder waaraan ik altijd denk als ik aan BMW denk. Petje erbij en achterste voren op en ook nog eens onderuithangen en het beeld is compleet met een 316 of 318.

Tom

Bericht door Tom » 24 okt 2006, 00:05

Ja, sorry, het is inderdaad zo. Verder geen petje, ook geen 316 en ik zit recht.. maar het gedrag gaat wel die kant uit.. die sufkutten met burgerauto's en plakplaatjes zijn irritant en daar pas ik mezelf op aan ;)
En met een BMW neem je inderdaad sneller een asocialere rijstijl tot je. Ik geloofde het ook nooit zo maar het is helaas wel zo.

Cupra R

Bericht door Cupra R » 24 okt 2006, 00:31

Ach ja ik rijd eigenlijk altijd links :wink:
Maar ja ik word eigenlijk dan ook nooit ingehaald :wink:
Alleen binnen de bebouwde kom word ik veel ingehaald en rij ik langzaam daar ik mijn onderstel wil sparen ivm de vele bulten en niet voorspelbare spelende kinderen die onverwachts kunnen oversteken.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 24 okt 2006, 00:44

Dat heb ik dus ook. :lol: Als ik over de A7 naar huis rijd van Purmerend naar Den Oever dan klap ik hem meteen na de uitvoeg op de linkerbaan en kom daar meestal ook niet meer vanaf.

Enige is als ik nog even warmrijden moet als ik uit Den Oever wegrijd dan blijf ik rechts. Dat is lachen, zie ze allemaal kijken waarom rijd die BMW met die M er op zo langzaam.... Tot je na 25 km gas geeft en je ze voor Hoorn alweer inhaalt.

Knot

Bericht door Knot » 24 okt 2006, 00:47

Tom, wat krijgen we nou.. heb je gezopen ofzo?

Dacht dat je zo'n nette rijder was ;)

Nero_Serpente

Bericht door Nero_Serpente » 24 okt 2006, 00:51

lol@Tom, en dan zeggen ze dat Knot gek is of ik... :lol:

Remy

Bericht door Remy » 24 okt 2006, 14:53

Ik probeer juist altijd zo sociaal mogelijk te rijden. Wel flink doorrijden natuurlijk, maar ik ga niet onnodig andere mensen lastig vallen. Tenzij een Xsara Picasso met 100 km/h gaat inhalen op de snelweg. En dan ook nog gaat remmen als ik er een halve meter achter rij. Dan kan het me niet gek genoeg.

wimwerf

Re: Spanning opzoeken in het verkeer

Bericht door wimwerf » 24 okt 2006, 15:08

Tom schreef:Hebben jullie dat ook, dat je een soort van spanning opzoekt in het verkeer?

Als ik 's ochtends naar m'n werk ga is het een soort van ochtendgymnastiek. Wanneer ik uit m'n bed kom ben ik nog niet wakker. Het eerste gedeelte van de route ook niet, maar eenmaal op de snelweg vind ik het lekker om gelijk de bochten op een lekkere snelheid te maken. Ook rechts inhalen geeft een soort kick. Zigzaggend tussen de onnodig linksrijdende automobilisten rijden vind ik ook altijd leuk... is toch altijd maar weer de vraag of die 105 pk ook die ochtend weer genoeg zijn om em nog op tijd in dat gat links te prikken, net voor je klem komt te zitten achter een vrachtwagen. Waarbij ik een vreugdegevoel krijg als ik zo weer vijf auto's ingehaald heb.

Dan de afrit die je moet hebben... lekker op de meest linkerbaan rijden (uiteraard 'op snelheid' 8) ), waarbij er op de twee banen rechts ervan ook veel verkeer zit. Het is elke morgen weer leuk om em zo uit te gokken dat je een paar banen naar rechts kan om op de afrit terecht te komen (en daar uiteraard flink gas te geven). Veel spiegelen, op het juiste moment remmen en het lukt prima.

In de bebouwde kom moet ik na een stoplicht links afslaan. Heerlijk om daar met 80 aan te komen rijden.. vol in de remmen en tegen de gripgrens aan die bocht te nemen. Met regen is dat effect helemaal gaaf, dan ligt daar een gigantische plas bij het stoplicht waar (als je geluk hebt) een fietser staat te wachten. Met zo'n hoge snelheid geeft dat een prachtig effect waarbij ik voldaan in m'n spiegels kan toekijken.

Aangekomen op de zaak kun je met een voldaan gevoel beginnen met je werk.

Ontopic: ik vind het wel lekker om dat soort spanning op te zoeken. Herkenbaar? Leuke verhalen, vertel het :)
Het mag niet, te hard rijden, rechts inhalen en krappe inhaalacties.. maar het feit dat je juist dan lekker actief met autorijden en sturen bezig bent maakt het wel leuk.
Geweldige spanning... :roll:

rechtsinhalen
kleven
door plas rijden voor een fietser

Als je dit nou doet waar je niemand tot last bent..

Tom

Bericht door Tom » 24 okt 2006, 15:13

Ja ik zal de volgende keer lekker sociaal "uitslapen" in mijn auto, mooi op de middelste rijstrook zonder op te letten wat er om je heen gaande is.

stefan van der burgh

Bericht door stefan van der burgh » 24 okt 2006, 16:02

Tom, ik vind een Hyundai wel wat voor jou.

http://dump.geenstijl.nl/mediabase/5458 ... index.html

Maik

Bericht door Maik » 24 okt 2006, 16:10

LOL
Typisch Tomdraadje :)

Elmar

Bericht door Elmar » 24 okt 2006, 17:26

Volgens mij een Toyota.

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 24 okt 2006, 18:07

Een Celica ja.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 24 okt 2006, 19:20

Tom, blijf lekker thuis, kijk maar naar je Tom Tom, ja ja, duidelijk duidelijk.................... :lol: :lol:

Ahmed

Bericht door Ahmed » 24 okt 2006, 19:34

stefan van der burgh schreef:Tom, ik vind een Hyundai wel wat voor jou.

HUH, zo vaak met een knuppel(?) op de zijruiten, maar toch niet stuk te krijgen :?: :shock:

Tristan

Bericht door Tristan » 24 okt 2006, 20:26

stefan van der burgh schreef:Tom, ik vind een Hyundai wel wat voor jou.

WTF!!! :shock:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 24 okt 2006, 21:04

Als ik met m'n 206 in dat tunneltje dan toch aan gort word gereden.....dan maar mee doen lijkt me...vol d'erin 8)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 24 okt 2006, 21:07

Was het niet Andre daar?..................................die heeft het altijd over rammen met die handel.............................................. :lol: :lol:

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 24 okt 2006, 22:12

Vond het altijd leuk als ik vrijdags vanuit westenesch naar huis reed en dan door Angelso waar al die scholen staan

Dikke plensbuien lachten me toe :twisted:
En maar hopen dat er dikke plassen voor de bushaltes liggen en gewoon met 100 er door knallen.

Ze weten niet waar ze heen moeten zo gauw hehe :twisted: :twisted:

Zeiknat ahaha :D

Is wel humor 8)

Michel P

Bericht door Michel P » 24 okt 2006, 22:13

Tom, drink je ook Rivella :lol: 8) :wink:

Je groeit er wel overheen, is bij mij ook gebeurt, met af en toe een terug val ;-)

Michel

Plaats reactie