zelf geplaatste tekst op een forum hoe zit dat wettelijk ?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
DF-user-4179

zelf geplaatste tekst op een forum hoe zit dat wettelijk ?

Bericht door DF-user-4179 » 05 dec 2011, 08:37

Hoi,

Ik heb een klein probleempje.. Eigenlijk is de reden waarom het gaat te belachelijk voor woorden maar goed... Wat is de situatie:

er is een forum van een bepaalde stichting, deze heb ik opgezet en een behoorlijke poos beheerd. Echter nu zijn er wat stribbelingen in het bestuur en is het forum verhuist. En heb ik het beheer over gedragen.. uiteraard allemaal netjes want ik was er wel klaar mee.

Nu in eens zonder waarschuwing kan ik er zelf ook niet meer op via mijn eigen account.. Deze hebben ze echter niet verwijderd maar gedeactiveerd. Echter staat al mijn informatie ed. nog wel gewoon op het forum zichtbaar.

Nu heb ik verzocht mijn account te verwijderen incl. alle posts en topic door mij gestart. Ik vind dat niemand dat nog te lezen als ik er zelf niet eens meer bij kan. Iemand enig id hoe dit wettelijk zit ? Ik weet dat internet lastige materie is op juridisch vlak.. Ik wil het graag in 1x doen zoals het hoort en niet zo onnozel als hun het doen.

Arnold

daNpy

Re: zelf geplaatste tekst op een forum hoe zit dat wettelijk

Bericht door daNpy » 05 dec 2011, 19:52

Ik vind het (als forumbeheerder) altijd een beetje jammer als mensen ineens hun hele postgeschiedenis en account van een site/forum weg willen hebben.
Dit kan eigenlijk gewoon niet, want je vernaggeld alle discussies.

Bij ons zijn het overigens altijd mensen die het 'zomaar' willen, niet uit onenigheid oid.

In jouw geval wat lastiger, je kan het vragen maar of ze het doen is een tweede.
Misschien eens vragen waarom je uberhaupt gebanned bent?

PD power

Bericht door PD power » 05 dec 2011, 19:55

Rechtsgeldig kun je er weinig mee, omdat je het zelf uit vrije wil op het WWW geplaatst hebt, op dat moment laat je het eigenlijk los.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 05 dec 2011, 21:18

Je tekst zou je kunnen beschouwen als "je persoonlijk intellectueel eigendom"

Lijkt me juridisch wel aanvechtbaar.......................kom er maar in Ilija......................

Tom

Bericht door Tom » 05 dec 2011, 21:33

Volgens mij is het bij Tweakers.net zo (en die hebben ook wat juridische knowhow rondlopen ivm hoeveelheid leden) dat de posts op het moment van plaatsen eigendom worden van T.net.
Maar er is altijd een link met je persoonsgegevens (je posts zijn gelinkt aan je profiel en daar staat je e-mailadres weer in). Je persoonsgegevens mag je ivm privacy wetgeving altijd inzien en corrigeren.
Geloof dat als ze die link weghalen, bijvoorbeeld door je posts onder naam 'Anoniem' zetten, en je profiel verwijderen je er niets meer aan kunt doen.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 06 dec 2011, 09:37

Tom schreef:Volgens mij is het bij Tweakers.net zo (en die hebben ook wat juridische knowhow rondlopen ivm hoeveelheid leden) dat de posts op het moment van plaatsen eigendom worden van T.net.
Maar er is altijd een link met je persoonsgegevens (je posts zijn gelinkt aan je profiel en daar staat je e-mailadres weer in). Je persoonsgegevens mag je ivm privacy wetgeving altijd inzien en corrigeren.
Geloof dat als ze die link weghalen, bijvoorbeeld door je posts onder naam 'Anoniem' zetten, en je profiel verwijderen je er niets meer aan kunt doen.
En dan is het ook geen probleem meer, immers niemand weet dan nog welke persoon er aan de posts verbonden is en zijn het niet meer dan stukjes tekst op het www.

RVV

Bericht door RVV » 06 dec 2011, 10:24

daNpy schreef:Ik vind het (als forumbeheerder) altijd een beetje jammer als mensen ineens hun hele postgeschiedenis en account van een site/forum weg willen hebben.
Dit kan eigenlijk gewoon niet, want je vernaggeld alle discussies.

Bij ons zijn het overigens altijd mensen die het 'zomaar' willen, niet uit onenigheid oid.

Ik krijg ook wel eens van die verzoeken, in principe gaan we er niet op in. Om de reden dat we de complete database kunnen corrumperen bij verwijdering van grote hoeveelheden posts.

DF-user-4179

Bericht door DF-user-4179 » 06 dec 2011, 11:04

Het is ook erg jammer en zal het zelf eigenlijk ook nooit doen..

Maar ik heb erg veel informatie op dat fora gezet.. En aangezien ik nu ineens word betrokken in iets waar ik niets mee te maken heb, gun ik ze het simpel weg niet meer. Komt bij dat ik wil lezen wat een ander reageert op iets wat ik schrijf.. kan ik dat niet wil ik dat het of word verwijderd, of de koppeling naar mijn account word verwijderd.

Macboy

Bericht door Macboy » 07 dec 2011, 00:04

Staan er ergens algemene voorwaarden hierover ? Vaak bij account aanmaken. Even uitzoeken lijkt me cruciaal voordat antwoord gegeven kan worden op je vraag.

DF-user-4179

Bericht door DF-user-4179 » 07 dec 2011, 08:39

Je hebt gelijk hier de voorwaarden:

Door het bezoeken/gebruiken van "Forum" (in wat volgt wordt hiernaar verwezen als het gaat over "wij", "ons", "onze", " Forum" of "http://forum.nl"), ga je automatisch akkoord met de volgende voorwaarden. Als je niet akkoord gaat met één van de voorwaarden, bezoek/gebruik " Forum" dan niet langer. We behouden ons het recht voor om deze voorwaarden op ieder moment te wijzigen en zullen je daar -waar mogelijk- van op de hoogte houden. Het is echter aan te bevelen om regelmatig zelf de voorwaarden te controleren op wijzigingen. Als je niet akkoord gaat met één van de wijzigingen, maak dan niet langer gebruik van " Forum". Als je wel gebruik blijft maken van "Forum", ga je automatisch akkoord met de wijzigingen.

Dit forum werkt op basis van phpBB (in wat volgt wordt hiernaar verwezen als het gaat over "zij", "hen", "hun", "phpBB-software", "www.phpbb.com", "phpBB Groep", "phpBB Teams"). Dit is een forumpakket dat is vrijgegeven onder de "General Public License" (of "GPL") en kan worden gedownload op http://www.phpbb.com" onclick="window.open(this.href);return false;. De phpBB-software vergemakkelijkt alleen discussies via het internet en GPL verbiedt hen tussen te komen in wat wij toestaan en/of verbieden als toelaatbare inhoud en/of gedrag. Voor meer informatie omtrent phpBB, zie: http://www.phpbb.com/" onclick="window.open(this.href);return false;.

Verder verklaar je geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, racistische, seksueel-georiënteerde of andere inhoud te plaatsen, die in strijd is met internationale wetten, de wetten van je eigen land of het land waar " Forum" gehost wordt. Als je dit toch doet, kan dit leiden tot een onmiddellijke permanente uitsluiting en waarschuwen we, als we dit nodig vinden, je internetprovider. Je IP-adres wordt bij registratie en iedere post opgeslagen, waardoor we het volgen van de voorwaarden kunnen afdwingen. Je gaat ook akkoord met het feit dat "Forum" het recht heeft om op ieder moment een onderwerp te verwijderen, verplaatsen of sluiten. Als gebruiker sta je ook toe dat jouw opgegeven informatie in onze database wordt opgeslagen. Deze informatie wordt nooit zonder jouw toestemming aan derden doorgegeven, tenzij een rechter hierom vraagt. Noch " Forum", noch phpBB zijn verantwoordelijk als je gegevens door een forumhack toch openbaar gemaakt zouden worden.

Plaats reactie