LPG, Om op te koken? Of toch om te knallen?

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

LPG, Om op te koken? Of toch om te knallen?

Bericht door steve smith » 01 dec 2011, 18:24

Even een vraagje aan wat gebruikers, gezien de diesleprijs weer de pan uit rijst. Heresay is er voldoende, een gasmengstuk op een antieke V8 dat geloof ik allemaal wel, het gaat even om de moderne sequentiele systemen:

-Wie rijdt er met de moderne systemen op stevige motoren?
-Welke installatie rij je mee op welke motor? LPI? VSI?
-Gebruik je een kleppen additief?
-Hoe probleemloos is het?

Bij voorbaat dank! :mrgreen:

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: LPG, Om op te koken? Of toch om te knallen?

Bericht door Robertdj » 01 dec 2011, 18:29

Ben je ziek?

Sinds wanneer stel jij de technische vragen? :hmmm:

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: LPG, Om op te koken? Of toch om te knallen?

Bericht door steve smith » 01 dec 2011, 18:31

Robertdj schreef:Ben je ziek?
Ziek word ik inderdaad van het tanken. Vandaar een kleine inventarisatie van gebruikers-ervaringen.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: LPG, Om op te koken? Of toch om te knallen?

Bericht door RVV » 01 dec 2011, 18:32

Kut Karen Millen heeft Steve zijn account gehacked :lol:

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28616
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: LPG, Om op te koken? Of toch om te knallen?

Bericht door Martijn_bmw » 01 dec 2011, 18:35

Ik kan alleen maar aangeven dat wij in de lease 25% opslag op onderhoud doen en dat is meestal nog niet genoeg... daarnaast is het vervangend vervoer resultaat ook standaard negatief op die contracten ;)

need I say more.... :hmmm:

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: LPG, Om op te koken? Of toch om te knallen?

Bericht door steve smith » 01 dec 2011, 18:46

Tja, over regulier onderhoud loopt elke leasemaatschappij altijd te zeiken, laat staan dat je auto's daadwerkelijk "in optimale technische conditie gaat houden". Ik denk dat elke auto bij mij 5x zoveel onderhoud krijgt als welke leasebende dan ook zou toestaan. Ik kijk gewoon tegen onderhoud anders aan. Jullie onderhouden om iets rollend te houden, ik vind dat je er elke dag de 100% van moet kunnen vergen en pas daar dus onderhoudsschema's op aan.

Anders: Of materiaal het begeeft is niet de vraag, hoe snel/planbaar materiaal het begeeft is de vraag. En als ik m'n collega dus tig rondes Papenburg zie driften met een B10 3,5 op Prins VSI ben ik benieuwd of er meer mensen zijn die daar probleemloos mee rond knallen....

Dickh.
Berichten: 1716
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen

Re: LPG, Om op te koken? Of toch om te knallen?

Bericht door Dickh. » 01 dec 2011, 18:52

Ok, was niet zo heel erg lang, maar ik heb toch ruim 60K op de T5 met LPG gezet. En als je dan in ogenschouw neemt dat ie echt overal voor ingezet werd was ik zeer tevreden. Liep trouwens op gas een stuk sneller dan op benzine. 216 vs 203km/h.

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: LPG, Om op te koken? Of toch om te knallen?

Bericht door steve smith » 01 dec 2011, 18:57

Dickh. schreef:Ok, was niet zo heel erg lang, maar ik heb toch ruim 60K op de T5 met LPG gezet. En als je dan in ogenschouw neemt dat ie echt overal voor ingezet werd was ik zeer tevreden. Liep trouwens op gas een stuk sneller dan op benzine. 216 vs 203km/h.
Cool!

Welk systeem?

Gebruikersavatar
Oof
Berichten: 1430
Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
Auto: Caddy 1.6 TDI

Re: LPG, Om op te koken? Of toch om te knallen?

Bericht door Oof » 01 dec 2011, 18:59

Volgens mij heb je een kleine hekel aan Volvo's maar die Zweedse boten doen het wel erg goed op gas.
De oude zeg maar tot en met 850 reeks hebben geen additieven nodig. Alleen regelmatig de bougies vervangen en ze vinden wat duurdere/koudere bougies ook wel lekker. De leukere motoren als een T5 en of R doen het goed op gas.

Bij de nieuwere generatie motoren zonder de hydraulische klepstoters monteerden wij altijd Fashlube. Australische firma als ik het goed heb.
Ervaringen zijn gebaseerd op meerdere jaren bij een Volvo specialist te hebben gewerkt waar ook de 3 ton plus kilometer standen voorbij kwamen.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28616
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: LPG, Om op te koken? Of toch om te knallen?

Bericht door Martijn_bmw » 01 dec 2011, 19:00

steve smith schreef:Tja, over regulier onderhoud loopt elke leasemaatschappij altijd te zeiken, laat staan dat je auto's daadwerkelijk "in optimale technische conditie gaat houden". Ik denk dat elke auto bij mij 5x zoveel onderhoud krijgt als welke leasebende dan ook zou toestaan. Ik kijk gewoon tegen onderhoud anders aan. Jullie onderhouden om iets rollend te houden, ik vind dat je er elke dag de 100% van moet kunnen vergen en pas daar dus onderhoudsschema's op aan.

Anders: Of materiaal het begeeft is niet de vraag, hoe snel/planbaar materiaal het begeeft is de vraag. En als ik m'n collega dus tig rondes Papenburg zie driften met een B10 3,5 op Prins VSI ben ik benieuwd of er meer mensen zijn die daar probleemloos mee rond knallen....
tja we zijn geen filantropische instelling he :mrgreen: klant wil voor een dubbeltje op de eerste rij zitten dus moet allemaal scherp geprijsd zijn en als hij eenmaal rijdt is het zeiken dat niet alles akkoord is bij onderhoud :beam:

maar mijn eigen prive auto doe ik ook anders hoor ;) die moet idd 100% goed en betrouwbaar zijn... (bijv laatst 1 bobine stuk meteen 4 nieuwe ipv 1 om te voorkomen binnenkort weer te staan met een andere die stuk is...)

wbt gas wij zien gewoon veel problemen en stilstand er mee!
Laatst gewijzigd door Martijn_bmw op 01 dec 2011, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12608
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: LPG, Om op te koken? Of toch om te knallen?

Bericht door Downforce Hans » 01 dec 2011, 19:05

RVV schreef:Kut Karen Millen heeft Steve zijn account gehacked :lol:
Sterker nog Steve is Karen Millen............en ik heb gelijk antwoord op mijn vraag........and that is a negative........ :mrgreen:

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17197
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: LPG, Om op te koken? Of toch om te knallen?

Bericht door dvh » 01 dec 2011, 19:29

Persoonlijk ben ik wel nieuwschierig naar de ervaring van Femme zijn 650 op lpg.
Beetje hetzelfde als wat Steve vraagt. Ervaring, kosten(overzicht) en problemen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: LPG, Om op te koken? Of toch om te knallen?

Bericht door GTRene » 01 dec 2011, 19:35

en wat is eigenlijk een G3 systeem...zag laatst dat die korting krijgen ten opzichte van gewone LPG?

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 29390
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: LPG, Om op te koken? Of toch om te knallen?

Bericht door Luco » 01 dec 2011, 19:43

Ja ik heb een 3,8 v6 op gas gereden en een vijf liter V8 op gas.

3,8 wasl electronisch begrensd en ging goed op gas.
De 5.0 was anders begrensd waardoor die in de begrenzer gewoon gas bleef pompen, dus heel het luchtfilterhuis aan bonken met een backfire, daarna aangepast en probleemloos 150k erbij gezet zonder abnormaal onderhoud.
Waren beiden thunderbirds, op het oudere systeem gas, half jaren 90

Ik zou het met een dikke v6 of v8 gelijk weer doen.

Dickh.
Berichten: 1716
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen

Re: LPG, Om op te koken? Of toch om te knallen?

Bericht door Dickh. » 01 dec 2011, 19:44

Vialle

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43158
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: LPG, Om op te koken? Of toch om te knallen?

Bericht door Arthur » 01 dec 2011, 19:56

Femme heeft idd wel dikke motoren op gas gereden. Of beter, rijdt zelfs nog.

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: LPG, Om op te koken? Of toch om te knallen?

Bericht door Ar » 01 dec 2011, 20:20

Het 'knallen' was alleen maar twee keer per dag kick-down met de e38 730i v8(LPG kost niet veel en auto was economisch afgeschreven :mrgreen: ). Een Landi LSI In laten bouwen bij 320k en verkocht met 470k. Motorisch heb ik geen problemen gehad. Een aantal injectors zijn vervangen en ik heb een keer kabelbreuk gehad. Het is in de garantie allemaal vervangen.
Met een 206 1.6 is het ook goed geaan. 70K mee gereden en bij 220k verkocht (was een Vialle).

Nu een Avalanche met weer een Landi LSI. Door de tanks met een vulcapaciteit van 275 L hoef ik maar een keer per week te tanken.Je krijgt er wel een lamme hand van.....
Mijn broer had hem gekocht met 176K. Ik heb hem overgenomen en en de auto heeft inmiddels 209K. In de 33K is alleen het LPG filter vervangen aan de installatie. 30-40% met een beladen aanhanger aan de auto.
Binnenkort komen er nog NGK bougies in. Het bougiemerk volgens de LPG boeren.
Laatst gewijzigd door Ar op 02 dec 2011, 06:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Re: LPG, Om op te koken? Of toch om te knallen?

Bericht door Niall » 01 dec 2011, 20:40

Eerst is normaal om te koken tenzij niet anders kan.

2 Ex-collega's van me hebben op de afdeling kwaliteit bij vialle gewerkt, waarvan eentje nu bij Prins op dezelfde afdeling. Conclusie van vialle moet je afblijven, kwalitatief uitermate teleurstellend. Voordeel van een prins systeem is dat deze modulair zou zijn.
Verder zou flashlube echt werken en geen fabel verhaal. In duitsland zie je ook veel LPG voort waarvan heel veel Prins systemen.

Volgens mij heeft Femme ook een prins systeem.

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: LPG, Om op te koken? Of toch om te knallen?

Bericht door steve smith » 01 dec 2011, 23:42

Oof schreef:Volgens mij heb je een kleine hekel aan Volvo's maar die Zweedse boten doen het wel erg goed op gas.
De oude zeg maar tot en met 850 reeks hebben geen additieven nodig. Alleen regelmatig de bougies vervangen en ze vinden wat duurdere/koudere bougies ook wel lekker. De leukere motoren als een T5 en of R doen het goed op gas.
LOL, dat is een misverstand.

Ik heb hele goede herinneringen aan een 850 GLT 20V, V70 20V's, V70 2.5T, S80 2.9 en aan een 760 TDic.

Wat ik dramahokken vind is alles waar T5, T5R, R etc op staat, en die zogenaamde parttime AWD rommel. Dat vind ik omdat het te ver afwijkt van de basis. Die basis is een kwalitatief goed vervoersmiddel, wat vervolgens met te grote wielen, piekerige motoren, te korte veerwegen en een gebrek aan torsiestijfheid ineens "sportief" moet zijn. Dat vind ik een slechte grap, en afdoen aan de basiskwaliteiten van het product. Ik vind een V70 2.5T op 16" met een pook en stof een prima snelle reisauto met veel ruimte en plezierig weggedrag. Dezelfde koets met 300pk, een slechte automaat, krakend leer, laffe grote remmen, en oncomfortabel weggedrag een kansloos ding. Dat je na een half rondje Ring een melding krijgt dat je AWD vanaf Breidscheid een FWD is omdat de onderbemeten Haldex te heet is. Waarom hebben Golf R32's met 500pk geen Haldex gezeik? Heb absoluut geen hekel aan gewone Volvo's, wel aan zogenaamd sportieve Volvo's.

Gebruikersavatar
Oof
Berichten: 1430
Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
Auto: Caddy 1.6 TDI

Re: LPG, Om op te koken? Of toch om te knallen?

Bericht door Oof » 02 dec 2011, 07:31

Begrijp je reactie. Laten we het duidelijk maken:
Awd is rommel
Automaten zijn redelijk
Remmen zijn rommel.
Rest is goed als je er niks sportiefs van verwacht. Laatste is geen feit maar mijn mening.

De vraag ging over motoren plus gas en daar waren ze gewoon erg goed in.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28616
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: LPG, Om op te koken? Of toch om te knallen?

Bericht door Martijn_bmw » 02 dec 2011, 08:41

Eens met Steve, een collega heeft een V70R dat ding is plankhard geveerd je voelt elke kiezel en de wegligging is nogsteeds ruk.

doe mij maar een "normale" V70 dan is het een fijne reisauto! trouwens vind ik in een basis V70 de automaat wel prima schakelen ;)

Gebruikersavatar
martijnsud
Berichten: 55
Lid geworden op: 07 okt 2009, 12:55
Locatie: Stiens/Groningen

Re: LPG, Om op te koken? Of toch om te knallen?

Bericht door martijnsud » 02 dec 2011, 09:54

Hier meer dan 100K met een GTA op Vialle. Geen problemen gehad met gas, uhhh nu snel afkloppen :D


Martijn

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28616
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: LPG, Om op te koken? Of toch om te knallen?

Bericht door Martijn_bmw » 02 dec 2011, 12:54

als gas idd te doen zou zijn op dikke motoren lijkt me dit wel iets:

http://link.marktplaats.nl/501930203" onclick="window.open(this.href);return false; :D

Gebruikersavatar
Ravin ///M
Berichten: 3002
Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
Locatie: Dieselduvel

Re: LPG, Om op te koken? Of toch om te knallen?

Bericht door Ravin ///M » 02 dec 2011, 13:09

Audi S* loopt prima op LPi. Iedereen kent t YT filmpje wel denk ik en hier in Arnhem rijdt er ook één.

Gebruikersavatar
Jurjen
Berichten: 1603
Lid geworden op: 31 mei 2007, 16:31
Auto: 987S / 955
Locatie: Cotswolds

Re: LPG, Om op te koken? Of toch om te knallen?

Bericht door Jurjen » 02 dec 2011, 14:32

Goede ervaringen van bekenden met een 9-5 Aero op gas en met de T6 motor van Volvo. De overweging waard.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten