Tanken en weg rijden zonder te betalen....met mijn kenteken?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Niels
Auto: Prius+

Tanken en weg rijden zonder te betalen....met mijn kenteken?

Bericht door Niels » 16 nov 2011, 23:13

Afgelopen vrijdag zou ik met de M-Qpe in Amsterdam voor 82,36 getankt hebben en zijn doorgereden. Dit werd me door PB tankcollect duidelijk gemaakt met een incasso vandaag. Nu kan het best zijn dat ik eens een keertje vergeet te betalen per ongeluk maar de kans dat dat in A''dam plaatsvindt is zeer klein te noemen aangezien ik er 200km vandaan woon en echt vrijwel nooit in onze hoofdstad kom. Het was hier St Maarten, de M-Qpe stond op de oprit en ik zat romantisch :tooth: met vrouwlief op de bank......

Vervelend is het wel als er ten onrechte een acceptgiro met jouw kenteken op tafel ligt wat 139,- vermeldt.

En nu? Aangifte doen? Contact opnemen met het tankstation om een foto op te vragen? Contact opnemen met PB tankcollect?

Kost weer allemaal onnodig tijd dit..... :bag:

JP

Re: Tanken en weg rijden zonder te betalen.....met mijn kent

Bericht door JP » 16 nov 2011, 23:22

Oh my... :duh:

Inderdaad opvragen of er niet echt een 2e auto met hetzelfde kenteken rondrijdt, of dat ze nee typfout gemaakt hebben met kenteken doorgeven.

Het idee dat er sowieso iemand rond zou rijden met eenzelfde kenteken.....dat doet die niet voor 1 tankbeurt.
Al heb ik wel eens begrepen dat die mensen die kentekens namaken wel letten dat het kenteken komt van een gelijkende auto....en die Z3QP is toch wel zeldzaam gekleurd.

Niels

Bericht door Niels » 16 nov 2011, 23:29

In deze kleur zijn er in de EU 28 links gestuurde dus als het eenzelfde is zou me dat al verbazen. Naast de opties die erop zitten moet een foto het wel duidelijk maken lijkt me maar goed....

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 16 nov 2011, 23:43

Was vorige week bij de automaterialenzaak voor nieuwe platen op de verhuiswagen. Naast me stond een man die 2 boetes binnen had gekregen.... maar hij was het niet. Reed dus iemand in dezelfde A6 rond, maar dan met zijn platen erop. Verschil zat hem in de details: dubbele versus enkele uitlaat en met/zonder A6-logo. Mijnheer kreeg dus nu een plaat met een 1-tje erop :(

Niels

Bericht door Niels » 16 nov 2011, 23:55

Op zo''n eentje zit ik ook al niet op te wachten.....

RutgerK

Bericht door RutgerK » 16 nov 2011, 23:56

Niet betalen voordat je veroordeeld bent voor het vergrijp! Zolang die veroordeling er niet is hoef je niet te betalen.

Ik hoorde gisteren mr Moskovic op de radio iets zeggen over incassopraktijken voordat er een veroordeling is. Het is geen griffierecht dat je moet betalen als gedaagde in een rechtzaak.

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 17 nov 2011, 00:07

Het lijkt me niet dat je de eerste bent die dit overkomt... zelf zou ik eerst eens contact opnemen met PB collect wat de gebruikelijke procedure in dit soort gevallen....

Niels

Bericht door Niels » 17 nov 2011, 00:08

Ja dat was ik ook van plan idd :wink:

@Rutger: Niet dat ik het van plan was maar iig goed om te weten :)

Niels

Bericht door Niels » 17 nov 2011, 10:43

Nou het gesprek met de deurwaarde verliep minder soepel dan die met het tankstation in kwestie. Het bleek een zwarte 3-serie waarbij een fout kenteken nummer genoteerd is. Het tankstation gaat hierop actie ondernemen dus dat moet goedkomen.

Gelukkig dat er niet een copy van mijn kenteken in omloop is, wat een gezeik heb je dan.

RVV

Bericht door RVV » 17 nov 2011, 11:24

Jij had toch die 3 serie van je zwart laten wrappen? :bag:

:mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 17 nov 2011, 11:26

Niels schreef:Nou het gesprek met de deurwaarde verliep minder soepel dan die met het tankstation in kwestie. Het bleek een zwarte 3-serie waarbij een fout kenteken nummer genoteerd is. Het tankstation gaat hierop actie ondernemen dus dat moet goedkomen.

Gelukkig dat er niet een copy van mijn kenteken in omloop is, wat een gezeik heb je dan.
lees het nu net, damn ik schrok al, maar is dus een fout gemaakt en gelukkig geen gelijkende auto met echt kloppend copy kenteken...
wilde al net die andere duitser opsporen die net zo'n auto als jij heeft gekocht maar dan van 2002, die mailde mij vorige week (Z3 club DLD oid) die man wilde namelijk mijn Hartge kopen net voor men ongeluk, deed ook een bod en moest nog over leggen met z'n vrienden (hebben meer auto's) heeft dus voorlopig (zo zegt ie) eerst maar die phoenixgele 2002 S54 M coupe gekocht maar wilde wel contact houden.

anyway mooi dat het al bijna is opgelost.

Michel P

Bericht door Michel P » 17 nov 2011, 11:32

@Rene, dus zo tank je de V8 voordelig vol................

Michel

Niels

Bericht door Niels » 17 nov 2011, 11:38

:lol: Ja ik kan er nu wel om lachen maar je leest dingen op het net dat mensen wekelijks onterecht bekeuringen binnenkrijgen. Ben je echt mooi klaar mee dan.

Mijn 3-serie hoef ik niet zwart te wrappen Rico. Donkerblauw en niet wassen geeft uiteindelijk het goede effect :mrgreen:

@Rene: met een foto ben je er natuurlijk snel uit met zo'n auto aangezien er maar 28LHD in Phoenix Gelb geleverd zijn in Europa :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 17 nov 2011, 11:57

@Michel :angel:

@Niels, klopt das best een groot voordeel van iets vrij unieks rijden :df:
dieven laten de auto dan ook liever staan, geloof dat jij ook nog eens in alle ramen het kenteken geetst hebt, heb ik gedaan volgens mij toen ik men nwe kenteken binnen kreeg na invoer DLD, doch mede daardoor en de update dingen waardoor het lastig keuren is in Belgie, een Belg de S54 niet kopen ook al werd ie er happy van :lol:

JP

Bericht door JP » 17 nov 2011, 12:26

Pffew, opluchting Niels.... :hot:

Niels

Bericht door Niels » 17 nov 2011, 12:48

Inderdaad JP! Naast het geouwehoer wat je er van hebt zat ik ook niet te wachten op een eentje op het kenteken waar de halve wereld over valt :wink:

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 17 nov 2011, 13:27

Ik zie dat het al opgelost is, maar ik had gelijk al een idee hoe het zou kunnen komen.

De camera's bij tankstations zijn vaak erg slecht en een kenteken is 9 van de 10 keer niet af te lezen. Een oplettende medewerker moet dus maar net het kenteken noteren en dan ook nog eens de juiste + kleur en type auto.

Een hoop dingen dus die fout kunnen gaan en waar onschuldige mensen gezeik mee krijgen.

Niels

Re: Tanken en weg rijden zonder te betalen....met mijn kente

Bericht door Niels » 17 nov 2011, 13:49

Tja als je twijfelt kun je het kenteken toch ff online checken denk ik dan. :)

InjectTheVenom

Re: Tanken en weg rijden zonder te betalen....met mijn kente

Bericht door InjectTheVenom » 17 nov 2011, 19:51

Grappig dat ik dit topic nu lees... mijn pa kreeg onlangs een brief dat hij met zijn auto in België bij iemand schade zou hebben veroorzaakt terwijl hij daar het hele jaar lang niet geweest is :hmmm:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 18 nov 2011, 10:40

Richardt. schreef:De camera's bij tankstations zijn vaak erg slecht en een kenteken is 9 van de 10 keer niet af te lezen.
Ook apart als je nagaat hoe de verhoudingen liggen tussen de kosten van een gestolen tank brandstof en die van een redelijke camera...

Plaats reactie