Zie dat ik hier ook al bijna 2 jaar niks geupdate heb terwijl er genoeg gebeurd is.
Wat is er gebeurd…2 jaar in vogelvlucht
De speedlines verkocht ivm de spacers en slechte banden, tijdelijk terug op het 306 staal.
Juni – Juli 2012
Bij het inbouwen van de BMC heb ik een nippel gebruikt in de silicone slang voor het afvoeren van de carterdampen. De gebruikte slang voor de dampen maakte een te krappe bocht en sloot af. Nu zie je dat die slang een te krappe bocht moet maken, waardoor deze teveel afgekneld wordt. Hierdoor ontstaat druk die hij uiteindelijk niet meer kwijt kan wat tot gevolg heeft dat hij een andere plek vindt om de olie/dampen eruit te mikken. Eerder had ik al gezien dat het rondom mijn kleppendeksel ietwat vettig was van de olie, ach kan gebeuren. Maar na een paar honderd km zag ik af en toe wat wolkjes achter mn auto en uiteindelijk ook onder de motorkap vandaan komen. De olie was er halverwege de pijlstok op de scheiding van de 2 delen uitgedruppeld. Deze druppels zijn vervolgens op het spruitstuk gekomen wat mooie wolkjes tot gevolg had.
Carterontluchting is bij deze TU5J4 motoren is niet altijd even optimaal geweest, dus heb hier binnen het Peugeot assortiment gezocht naar de netste oplossing. De kleppendeksels van een TU5JP4 met dubbele ontluchting
Voor:
Tijdens:
Na:
Heb redelijk wat verschillende uitlaten setups gehad, maar sinds deze maand is het klaar en ben ik er uit.
Voor een mooie prijs een volledige SuperSprint GrpN utilaat in Engeland kunnen scoren. Ivm het geluid wilde ik er sws een middendemper onder en dat is er uiteindelijk ook 1 geworden van SuperSprint.
Geluid is goed en prestaties zijn naar mijn gevoel ook beter. (nee niet gemeten op een bank)
Voor de grap ook nog een Peugeot sport by Devil eindstuk gekocht, dit geeft zelfs met middendemper een te asociaal geluid

Hier nog de verschillen, van links naar rechts
Origineel – SuperSprint GrpN – Peugeot Sport
April – Mei 2013
Deuren laten ontdoen van meerdere parkeerdeukjes
Ik vond de normale ruitensproeiers niet voldoen en heb ook nu weer binnen het Peugeot assortiment een mooi alternatief gevonden. 405 sproeirails. Mijn voorruit wordt niet meer vies
Juli – Augustus - September 2013
Kooi in laten lassen
In de basis betreft het deze, maar is uiteindelijk licht aangepast.
De Cobra trophy stoelen waren me eigenlijk te breed, dus 2 Border stoelen op de kop getikt.
Deze stoelen na nu op aangepast OMP frames en ik zit nu dichter tegen de middentunnel aan en rechter voor de pedalen en stuur.
Onbewerkt en zonder dash nog op zandvoort gereden, hij zou later terug gaan om de rest van de kooi af te maken.
Zandvoort was het helaas van korte duur, achteras overleden. Zat aan 1 kant vast. Bij nadere inspectie was de as aan beide kanten verrot en dat terwijl de wielen er recht onder zaten en er geen speling was op de draagarmen.
Dus de 106 kon weer terug naar Leeuwenservice voor een achterasrevisie en de voor dat moment laatste details van de kooi
- dash op maat maken
- buis tussen de B-Stijl en vast op de middentunnel
- Kooi verven
Het verven zou ik zelf doen en bij aankomt waren mijn plannen om de accu achter de passagiersstoel ietwat gewijzigd en trof ik dit aan
Hier de buis tussen de B-Stijl naar de middentunnel
Op dit moment zie de kooi er zo uit.
Komen nog andere gordels en dus ook andere gordel buizen bij. Dan kan ik ook de achterbak netjes blauw maken.
Oktober2013
Blijf een zwak voor 205 Speedlines hebben, dus na een mooi setje te hebben gevonden heb ik deze naar de coater gebracht en zelf een velglintje aangebracht.
Zijn antraciet geworden met rood velglint. Later na een goede poetsbeurt is dit het resultaat.
Het is vermoedelijk een oude showroomauto, vandaar de sticker op de plek van het kenteken
Januari 2014
Ik miste het geluid van mn oude airbox na het plaatsen van de BMC. Dus na enig speurwerk een Airbox gevonden van MC Racing en maak gebruik van een Pipercross filter
Nu hoor ik hem alsnog niet echt ivm mn uitlaat, maar hij pakt duidelijk meer lucht en loopt er echt lekkerder door.
Inmiddels zijn er andere gordels onderweg, kan de kooi ook eindelijk afgemaakt worden.
Ik wil mn stuur dichterbij hebben, dus de verlenger is geregeld, nu de stuurkolom nog iets verlagen.
Plan voor 2014 is vooral meer KM’s maken, dat is er afgelopen jaar te weinig van gekomen.