Had zondag de eer om in een EVO 9 tussen de 0-wagens mee te rijden in een rally bij mij in de buurt.
Vrijdagavond laat nog de verkenningen afgewerkt en nota's gemaakt. In twee passages hadden we de nota's gecorrigeerd, aangepast en verfijnd en zondagmorgen was het dan zover. Veel te vroeg in de morgen (7u) moesten we reeds in het gesloten wagenpark zijn om rond 8u10 de eerste proeven aan te vatten. De eerste lus nog wat nota's verbeterd en het parcours wat leren kennen om daarna ieder ronde mezelf te verbeteren.
Het was echter geen sindicure want op veel plaatsen waren er erg diepe koorden waar ik met een standaard EVO (zonder carter bescherming) niet kon snijden/couperen. Daar was het echt lijnen rijden en niet in de gravel rijden, kwam je wel in die gravel ging je er gegarandeerd af!
Superfijne dag met dank aan Mitsubishi Motors België voor de steun!
[IMG:150:115]http://img45.imageshack.us/img45/200/ke ... ww7.th.jpg[/img]
[IMG:150:115]http://img45.imageshack.us/img45/6569/k ... ut9.th.jpg[/img]
Lancerevoclub @ TBR Rally Roeselare Belgie
- mrbbs
- Berichten: 1482
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
- Peter Tunissen
- Berichten: 8230
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- mrbbs
- Berichten: 1482
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
Wel ik had het makkelijker verwacht maar eerlijk gezegd was het vrij moeilijk en moest je super geconcentreerd zijn.
Omdat ik geen enkele koort kon nemen (anders was het karter meteen stuk), moest ik telkens de lijnen rijden tussen de kiezel door wat je natuurlijk ook wat uit je ritme haalt.
Maar op de proeven waar er geen diepe koorden waren deden we het vrij goed. De proef in mijn achtertuin haalden we zelfs de laatste lus een 11e tijd algemeen .. dat met een 150kg zwaardere auto, met lange versnellingsbakverhoudingen, met ABS die zorgde dat ik niet kon remmen wanneer ik wou en de SAYC die een deel motorvermogen wegnam op de gladde stukken. + het mankeren van slicks.. ook zo'n 1,5 seconde / km
+ geen aangepaste ophanging .. niet slecht vind ik
Had wel de parcourskennis dat toegegeven :p
Omdat ik geen enkele koort kon nemen (anders was het karter meteen stuk), moest ik telkens de lijnen rijden tussen de kiezel door wat je natuurlijk ook wat uit je ritme haalt.
Maar op de proeven waar er geen diepe koorden waren deden we het vrij goed. De proef in mijn achtertuin haalden we zelfs de laatste lus een 11e tijd algemeen .. dat met een 150kg zwaardere auto, met lange versnellingsbakverhoudingen, met ABS die zorgde dat ik niet kon remmen wanneer ik wou en de SAYC die een deel motorvermogen wegnam op de gladde stukken. + het mankeren van slicks.. ook zo'n 1,5 seconde / km
+ geen aangepaste ophanging .. niet slecht vind ik
Had wel de parcourskennis dat toegegeven :p
- Peter Tunissen
- Berichten: 8230
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Da's inderdaad wel netjes.
Je kunt in België ook vaak meerijden op een daglicentie of niet?
Tom had het daar ook al over en dat lijkt me toch leuker dan eerst moeilijk gaan doen met een cursus en licentie halen en daarna pas kunnen kijken of het ook echt de moeite waard is t.o.v. Zolder/Spa/de Ring.
Je kunt in België ook vaak meerijden op een daglicentie of niet?
Tom had het daar ook al over en dat lijkt me toch leuker dan eerst moeilijk gaan doen met een cursus en licentie halen en daarna pas kunnen kijken of het ook echt de moeite waard is t.o.v. Zolder/Spa/de Ring.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast