Lancerevoclub @ TBR Rally Roeselare Belgie

IJs, sneeuw, asfalt, gravel of zand, als het met rally's te maken heeft kom je het hier tegen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mrbbs
Berichten: 1482
Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
Locatie: belgie

Lancerevoclub @ TBR Rally Roeselare Belgie

Bericht door mrbbs » 16 okt 2006, 21:25

Had zondag de eer om in een EVO 9 tussen de 0-wagens mee te rijden in een rally bij mij in de buurt.
Vrijdagavond laat nog de verkenningen afgewerkt en nota's gemaakt. In twee passages hadden we de nota's gecorrigeerd, aangepast en verfijnd en zondagmorgen was het dan zover. Veel te vroeg in de morgen (7u) moesten we reeds in het gesloten wagenpark zijn om rond 8u10 de eerste proeven aan te vatten. De eerste lus nog wat nota's verbeterd en het parcours wat leren kennen om daarna ieder ronde mezelf te verbeteren.
Het was echter geen sindicure want op veel plaatsen waren er erg diepe koorden waar ik met een standaard EVO (zonder carter bescherming) niet kon snijden/couperen. Daar was het echt lijnen rijden en niet in de gravel rijden, kwam je wel in die gravel ging je er gegarandeerd af!
Superfijne dag met dank aan Mitsubishi Motors België voor de steun!

[IMG:150:115]http://img45.imageshack.us/img45/200/ke ... ww7.th.jpg[/img]
[IMG:150:115]http://img45.imageshack.us/img45/6569/k ... ut9.th.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8230
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 16 okt 2006, 22:23

Superstoer zeg!
Lijkt me nog niet makkelijk om met niet je eigen auto op dat soort paadjes je grens te gaan zoeken.

Gebruikersavatar
mrbbs
Berichten: 1482
Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
Locatie: belgie

Bericht door mrbbs » 16 okt 2006, 22:39

Wel ik had het makkelijker verwacht maar eerlijk gezegd was het vrij moeilijk en moest je super geconcentreerd zijn.
Omdat ik geen enkele koort kon nemen (anders was het karter meteen stuk), moest ik telkens de lijnen rijden tussen de kiezel door wat je natuurlijk ook wat uit je ritme haalt.
Maar op de proeven waar er geen diepe koorden waren deden we het vrij goed. De proef in mijn achtertuin haalden we zelfs de laatste lus een 11e tijd algemeen ;) .. dat met een 150kg zwaardere auto, met lange versnellingsbakverhoudingen, met ABS die zorgde dat ik niet kon remmen wanneer ik wou en de SAYC die een deel motorvermogen wegnam op de gladde stukken. + het mankeren van slicks.. ook zo'n 1,5 seconde / km
+ geen aangepaste ophanging .. niet slecht vind ik ;)

Had wel de parcourskennis dat toegegeven :p

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8230
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 18 okt 2006, 14:23

Da's inderdaad wel netjes. :D
Je kunt in België ook vaak meerijden op een daglicentie of niet?
Tom had het daar ook al over en dat lijkt me toch leuker dan eerst moeilijk gaan doen met een cursus en licentie halen en daarna pas kunnen kijken of het ook echt de moeite waard is t.o.v. Zolder/Spa/de Ring. :)

Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Bericht door Tomaz » 21 okt 2006, 21:18

Mooie kans om eens te mogen rijden met zo´n auto, knap dat je met een standaard auto dan ook nog eens een 11e tijd klokt op een rondgang.

Gebruikersavatar
mrbbs
Berichten: 1482
Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
Locatie: belgie

Bericht door mrbbs » 29 jul 2007, 20:58

probeer dit jaar terug te doen.. al ben ik niet zeker of ik de voorkeur moet geven aan een EVO ofwel aan een leuke BMW...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast