motor plof / europees garantie recht ?
-
motor plof / europees garantie recht ?
zonder gelijk een Merk zwart te maken zit ik met de volgende vraag ?
wat het beste te doen ?
kleine uitleg situatie
een klant van ons ( ik ben werkzaam bij en autobedrijf , geen dealer) heeft een auto van +/- 50000 euro
ding is 2006 / +\- 80000 km
orgineel NL / alle terugroep acties gehad en goed onderhouden
KM stand NAP logisch
dat ding loopt in Juni stuk , cylinder wand gebarsten / stukken eruit
geen voorkomend probleem , JAJA , maar staan er wel wereldwijd 30 in bestelling voor een auto waar nog geen 3000 stuks van gebouwd zijn
er is geen garantie op van toepassing
maar goed klant geeft opdracht reparatie / en er word een onderblok + zuigers besteld + pakkingen +lagers oliepomp + klein reut
kop word ondertussen al door revisiebedrijf klaargemaakt
kop is paar dagen later klaar en delen dealer zijn binnen , op onderblok na !!
die gaat opeens in backorder , en leverdatums worden steeds verschoven met een maand
september komt er een batch binnen van +/- 30 stuks , welke vervolgens worden gecontroleert en alle worden afgekeurt !
auto staat tot op heden toe stil ! , en klant rijd met leenauto van ons
nou wat speurwerk blijkt het wereldwijd een veel voorkomend probleem dat deze motoren stuklopen en alle zoon beetje zelfde symptomen hebben , en ook niet raar dat ze in nederland het probleem niet kennen , er lopen er maar een handjevol in nederland
maar kijk je op mobile , dan is +/- 10 % van aangeboden model al voorzien van een ruilmotor , en zullen er ongetwijfeld meer zijn daar niet iedereen het in de advertentie zet
klant is het ondertussen zat en wil van auto af , maarja ? , delen wil dealer niet weer , blok zou vandaag binnenkomen maar is weer een maand uitgesteld
importeur zegt weinig te kunnen daar dealer delen rechtstreeks besteld buiten importeur om ?
wie is hier nou aansprakelijk voor te stellen en hoe ?
je zit toch met div kostenposten , dubbelop MRB / verzekering , afschrijving beide autoos , uren die er al in zitten maar toch wel lullig is om te gaan factureren terwijl ie nog niets heeft
RARA ? , iemand goede tips ?
wat het beste te doen ?
kleine uitleg situatie
een klant van ons ( ik ben werkzaam bij en autobedrijf , geen dealer) heeft een auto van +/- 50000 euro
ding is 2006 / +\- 80000 km
orgineel NL / alle terugroep acties gehad en goed onderhouden
KM stand NAP logisch
dat ding loopt in Juni stuk , cylinder wand gebarsten / stukken eruit
geen voorkomend probleem , JAJA , maar staan er wel wereldwijd 30 in bestelling voor een auto waar nog geen 3000 stuks van gebouwd zijn
er is geen garantie op van toepassing
maar goed klant geeft opdracht reparatie / en er word een onderblok + zuigers besteld + pakkingen +lagers oliepomp + klein reut
kop word ondertussen al door revisiebedrijf klaargemaakt
kop is paar dagen later klaar en delen dealer zijn binnen , op onderblok na !!
die gaat opeens in backorder , en leverdatums worden steeds verschoven met een maand
september komt er een batch binnen van +/- 30 stuks , welke vervolgens worden gecontroleert en alle worden afgekeurt !
auto staat tot op heden toe stil ! , en klant rijd met leenauto van ons
nou wat speurwerk blijkt het wereldwijd een veel voorkomend probleem dat deze motoren stuklopen en alle zoon beetje zelfde symptomen hebben , en ook niet raar dat ze in nederland het probleem niet kennen , er lopen er maar een handjevol in nederland
maar kijk je op mobile , dan is +/- 10 % van aangeboden model al voorzien van een ruilmotor , en zullen er ongetwijfeld meer zijn daar niet iedereen het in de advertentie zet
klant is het ondertussen zat en wil van auto af , maarja ? , delen wil dealer niet weer , blok zou vandaag binnenkomen maar is weer een maand uitgesteld
importeur zegt weinig te kunnen daar dealer delen rechtstreeks besteld buiten importeur om ?
wie is hier nou aansprakelijk voor te stellen en hoe ?
je zit toch met div kostenposten , dubbelop MRB / verzekering , afschrijving beide autoos , uren die er al in zitten maar toch wel lullig is om te gaan factureren terwijl ie nog niets heeft
RARA ? , iemand goede tips ?
-
OnlineLuco
Re: motor plof / europees garantie recht ?
Ik vermoed een s2000
Ja enige wat je kan doen is volgens mij de verkopende partij/dealer aansprakelijk stellen.
Die zou het moeten regelen met de fabrikant.
Ja enige wat je kan doen is volgens mij de verkopende partij/dealer aansprakelijk stellen.
-
nope geen s2000 , verkopende partij is geen dealer en klant heeft de auto daar +/- 2 jaar terug gekochtLuco schreef:Ik vermoed een s2000
mijns inziens schiet het niet op hun aansprakleijk te stellen , dit lijkt me te meer een zaak voor dealer / importeur ?
- ErikMartijn
Ik gok een RX-8, staan er veel van te koop met nieuwe motor... zijn echter wel meer van gemaakt dan je vertelt.
Maarja, op deze manier wordt dit draadje een beetje een raadspelletje, en dat is niet de bedoeling denk ik. Dus mijn excuses voor deze nutteloze bijdrage.
Maarja, op deze manier wordt dit draadje een beetje een raadspelletje, en dat is niet de bedoeling denk ik. Dus mijn excuses voor deze nutteloze bijdrage.

-
OnlineLuco
Ik bedoel ook de dealer die de auto nieuw heeft verkocht.arjanvanessen schreef:nope geen s2000 , verkopende partij is geen dealer en klant heeft de auto daar +/- 2 jaar terug gekochtLuco schreef:Ik vermoed een s2000
mijns inziens schiet het niet op hun aansprakleijk te stellen , dit lijkt me te meer een zaak voor dealer / importeur ?
Probleem is alleen dat deze eigenaar hem daar niet heeft gekocht.
Maar volgens de europese wetgeving mag een consument ervan uitgaan dat essentiele onderdelen een bepaalde tijd meegaan.
Als je inderdaad kan bewijzen dat het een veel voorkomend probleem is maak je een goede kans, alleen denk ik dat de importeur er niet aan gaat meewerken en dan is een gang naar de rechter de enige kans.
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Je kunt merk en type wel onder de pet houden, maar misschien kun je beter de ervaringen van de klanten bundelen om een vuist te maken richting merk/uitstraling?
Maar misschien beter op een forum van dat merk?
Maar misschien beter op een forum van dat merk?
- Michel P
Zou Macboy eens een pbtje sturen. Lijkt me toch wel dat enige vorm van coulance/garantie van toepassing moet zijn. Importeurs roepen standaard nee, zeker in NL, simpelweg omdat 99% van de mensen dit slikt.
Succes met de afhandeling.
Michel
Succes met de afhandeling.
Michel
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
@ErikMartijn
Een RX8 heeft geen onderblok en zuigers
Zal wel een Maserati zijn denk ik.
Een RX8 heeft geen onderblok en zuigers

- Tommy
2006 is een beetje te laat voor D-shape failures in M96 blokken van Porsche 

-
OnlineMartijn_bmw
dacht ik eerst ook maar voor 50KNutkees schreef:@ErikMartijn
Een RX8 heeft geen onderblok en zuigers![]()

- ErikMartijn
Je hebt gelijk. Het was al laat....Nutkees schreef:@ErikMartijn
Een RX8 heeft geen onderblok en zuigers![]()

-
moeilijke quiz dit om de auto te raden... ik denk iets in de trend van een japper, mischien een mitsubishi evolution? of een sloebaroe (geen idee of die van 2006 nog wankel hebben of niet)
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Een sloebaroe heeft nooit een wankelmotor gehad 
-
een rotary is toch een wankel (jup jappen intreseren me zo goed als niks op een EVO na)
-
OnlineBram
Nou, check dan eerst ff of je geen poep praat alvorens iets te posten waar je weinig tot geen interesse voor hebt.
En een rotary motor is inderdaad een wankel blok.
En een rotary motor is inderdaad een wankel blok.
- VLA
Vanwaar een S2000 ?Luco schreef:Ik vermoed een s2000
-
OnlineLuco
VLA schreef:Vanwaar een S2000 ?Luco schreef:Ik vermoed een s2000
Omdat er nogal eens regelmatig s2000 motoren in elkaar lopen bij die km stand en het een dure reparatie is en het lastig onderdelen krijgen is, was dus een optelsommetje.
Maar het is dus geen s 2000.
-
Als die Evo je interesseert, vind ik het nog verbazingwekkend dat je denkt dat deze ooit voorzien waren van een wankelmotor.Jeroen K. schreef:een rotary is toch een wankel (jup jappen intreseren me zo goed als niks op een EVO na)

Eentje in de categorie 'BMW is bekend om z'n V6' motoren.

-
OnlineLuco
allen schreef:Als die Evo je interesseert, vind ik het nog verbazingwekkend dat je denkt dat deze ooit voorzien waren van een wankelmotor.Jeroen K. schreef:een rotary is toch een wankel (jup jappen intreseren me zo goed als niks op een EVO na)![]()
Eentje in de categorie 'BMW is bekend om z'n V6' motoren.
-
OnlineBram
Dan zal jij onderhand broodmager zijn Luco 

-
OnlineLuco
Hee de nepmilitair spuit modderpartyondude schreef:Dan zal jij onderhand broodmager zijn Luco

Ik troll nooit Partyboy

-
OnlineBram
Die nepmilitair rijdt in ieder geval wel een eckte eckte bazenauto 

-
OnlineLuco
???partyondude schreef:Die nepmilitair rijdt in ieder geval wel een eckte eckte bazenauto
- VLA
Volgens mij bedoel je het probleem met de afbrekende bougies. Dat was alleen bij het model tot 2001 en daar zijn ook al terugroep acties voor geweest door Honda. Verder ken ik alleen gevallen van rijders die knallen met te weinig/geen olie en daardoor hun blok slopen. S2k is een oliezuiper en is daar erg gevoelig voor.Luco schreef:VLA schreef:Vanwaar een S2000 ?Luco schreef:Ik vermoed een s2000
Omdat er nogal eens regelmatig s2000 motoren in elkaar lopen bij die km stand en het een dure reparatie is en het lastig onderdelen krijgen is, was dus een optelsommetje.
Maar het is dus geen s 2000.
-
OnlineLuco
Nou Vla, ik ken er zo al 5 van mensen die ik ken die allemaal rond de 80k gewoon echt totaal aan snot liepen, en drie ervan waren echte liefhebbers en heel zuinig op hun spullen.