JP schreef:Had speciaal hiervoor me een PS3 aangeschaft. Spel is qua graphics wel gaaf, gameplay kan af en toe langdradig zijn. Iets veel klimmen, wat dan wel weer duidelijk hoe en waar.
Al met al (volgens de ingame-statistieken) in iets minder dan 14u speeltijd gehaald.
Ik heb hem nog een keer gestart om te checken, statistieken gaven bij mij nog geen 10,5 aan... En ik ben er echt niet doorheen gerushed. Ik heb zelfs wat tijd verspild aan een treasure(waar ik normaal niet om maal) in het(overigens niets toevoegende) shipscrapyard. Kon dat malle ding maar niet te pakken krijgen, dus dan maar weer niet(je hebt er toch werkelijk niets aan)
En wat Ilija zegt, het schieten voelde vaak als een verplichting/tijdvulling. Er hadden van mij wat meer puzzels of locaties in gemogen. En nog iets anders het klinkt misschien raar, maar je moet zelf de tijd nemen om van bepaalde locaties/decors te genieten, want de game gooit ze voor je schoenen, om je ze daarna snel te ontnemen(tenzij je een level op nieuw speelt natuurlijk) als je normaal doorspeelt. En het vreemde is dat juist de mooiste plekken(en die zijn er zeker) verlaten worden met een paar stappen.
Ik snap dat ik heel negatief overkom, maar Uncharted 1 heeft mij positief verrast, deel 2 vond ik ook erg leuk(en voor een dergelijke game waar je weinig vrijheid en veel scripting hebt zegt dat heel wat), maar deel 3 mist gewoon wat. Nergens echt hoogtepunten(zoals Tibet in deel 2, WOW), en het eind voelt als een anti-climax op een moment dat je het niet verwacht. Ook geeft het verhaal het idee van diepgang, maar veel meer dan een idee is het niet.
Het bovennatuurlijke vond ik deze keer trouwens wel meevallen. Hoort ook een beetje bij de Indy sfeer, denk ik. Ik moet zeggen dat het me in deel 1 en 2 (beide eindes)tegenstond, maar eigenlijk had hier nog wel één of andere guardian uit de oudheid aan het eind gemogen(iets waar je deze keer eigenlijk juist wel op zit te wachten).
Maar ja, al met al geen verkeerd spel, alleen neem ik voor het volgende deel genoegen met 2 dagen lenen

. Oh ja, als ik eerlijk ben ben ik ook niet goed in de reversed chase scenes(leuk voor een film, maar minder in een spel), moet ze altijd 3x(of meer) spelen om elke keer een bepaalde actie verder te komen(lijkt Dragon's Lair wel

)...
Schril contrast: Shadow of the Colossus(nu uit het Team Ico pack) voor de 3e keer uitgespeeld. Blijft machtig in al zijn 'eenvoud'(Ico trouwens ook voor de tweede keer, maar nu legaal(kon hem nergens krijgen, dan moet je wat)). En het rare is dat beide spellen in minder tijd uit te spelen zijn dan U3.....